5 katten, 2 soorten voeding

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
marielle12
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2016 07:03

5 katten, 2 soorten voeding

Bericht door marielle12 »

hallo iedereen,

Vorig jaar heeft 1 van onze katten (lowie) problemen gekregen met zijn nieren en moest overschakelen op speciale voeding k/d
Volgens de dierenarts was er geen probleem dat alle andere katten in het gezin van deze voeding meesmulden.
Nu sedert deze week heb ik dus een ouder kat (Bill 8 jaar) die blaasproblemen heeft en dan weer op een andere voeding moet overschakelen nml. c/d
Nu ik dus 2 soorten eten moet geven en de een (Lowie) niet van de ander (Bill) zijn eten mag eten ben ik genoodzaakt om hen op vaste tijdstippen eten te geven en er bij te blijven zodat ze elk hun eigen eten opeten.
Hier zijn ze al altijd gewoon om gans de dag door korrels te kunnen eten.
Heeft er iemand tips om de overschakeling van ganse dag door eten naar eten op 2 vaste tijdstippen makkelijk te laten verlopen ? Nu lopen ze nogal wat kribbig..

Alvast bedankt,
Mariëlle en Ozzy, Tommy, Wissy, Lowie en Bill
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 5 katten, 2 soorten voeding

Bericht door Anne »

Ik geef zelf al jaren de katten op vaste tijden eten, ik kan hier net als jij geen eten laten staan want ook onder mijn katten zijn verschillende diëten.
Zelf geef ik vier keer per dag de katten te eten,( bij het ontbijt, middageten, avond eten en net voor het naar bed gaan) twee vind ik aan de mager kant
Ik snap dat ze kribbig bij jou rond lopen omdat ze waarschijnlijk honger hebben en heel erg moeten wennen.
heb je ook aparte ruimtes waar je ze kan voeren? Zo hoef je er niet telkens bij te blijven
In het begin is het wel wennen voor ze, maar na een week weten ze al niet meer beter ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: 5 katten, 2 soorten voeding

Bericht door Kimm »

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ondertussen wel al het eea gelezen. Maar je kunt ook in Bv een oud kastje of net wat Bill zijn voer zetten met een kattenluikje erin gemaakt die op chip werkt. En misschien een kamertje of kastje met luikje op chip voor de rest van de katten. Dan kunnen ze constant bij hun eten.. De 4 die hetzelfde mogen kunnen dan alleen dat luikje door voor hun, en Bill kan alleen bij zijn eigen voer.

Ik weet echt niet of het wat is en of je er wat aan hebt want het is natuurlijk een hele klus om het te maken.. Maar om 4x per dag te voeren is ook veel werk, zeker als je zelf werkt bijna niet te doen (als ik naar mezelf kijk, voor mijn pauze om is ben ik niet eens thuis, laatstaan voeren en terug).

Heel veel succes ermee in ieder geval
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie