Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

(Ik weet niet of het hier goed staat maar anders moet 'ie verplaatst worden)

Gisteren hebben we onze kat naar de dierenarts moeten brengen omdat hij ineens continu op de kattenbak zat en er niks kwam. Hij had dus een verstopte blaas en er moest onder narcose een katheter geplaatst worden. Nu is dit allemaal prima en hebben we hem vandaag gelukkig weer opgehaald. Alleen moet hij nu aan dieetvoer, speciaal voor de blaasgruis. En laten we nou net een hele gezonde poes hier hebben lopen die dat voer wel interessant vind. Ik vind het nogal zonde om het ook aan haar te geven omdat zij het niet nodig heeft, en het nogal duur voer is. Ook loopt de kat steeds naar het oude voer toe, dit heb ik dus weg moeten halen.

Dusssss.. mijn vraag.. Hoe hou ik mijn kat bij het oude voer vandaan en hoe hou ik de poes bij het dure voer vandaan? :smile: Misschien hebben jullie hier tips voor, zou ik erg blij mee zijn!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door Ikey »

Wij zitten in precies dezelfde situatie. Ik neem aan dat jullie gruisoplossend voer geven? Het is niet alleen zonde om de poes van deze dieetvoeding te laten eten, het is ook slecht voor haar. De enige oplossing is ze gescheiden eten geven.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door Ilone »

Inderdaad gescheiden voeren, en er bij blijven. Geen bakken laten staan.
Wanneer hij op gruisvoorkomend voer kan, dan is het niet erg wanneer de andere poes er van mee snoept.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

Het is inderdaad gruisoplossend voer. Bedankt voor de tip, ik wist niet dat het slecht was voor haar. Eerder liet ik altijd gewoon het bakje staan zodat ze konden eten wanneer ze wilde. Hoe doen jullie dit dan als jullie aan het werk zijn? Geven jullie het dan 's ochtends en haal je dan het bakje weg als je gaat werken?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door Ilone »

Ja, gewoon 's ochtends een beetje geven, en 's avonds weer een beetje. Ik geef daarnaast voor ik naar bed ga nog een beetje natvoer. Is overigens ook een tip, vooral bij gruiskatten, om natvoer bij te voeren, voor het vocht. Eventueel beetje aanlengen met wat water, soort soepje maken ;) Alle katten, maar vooral gruiskatten moeten goed drinken, dus dat ook goed stimuleren! Wat vaak wil helpen is "ongewone" drinkbakken plaatsen. Zo heb ik hier een sla schaal en een plantenpot staan buiten mijn fonteintjes :smile:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door Nikki2309 »

Welk voer heb je ?

Ik heb een blaasgruiskater en gezonde poes en ze krijgen beide Royal Canin urinary so. Na overleg met de dierenarts mogen ze deze beide. Dus ik laat de brokjes de hele dag staan. Inderdaad prijzig voer als je het bij de dierenarts koopt, zelf koop ik het via zooplus groot in en dat scheelt echt in de prijs.
Using Tapatalk
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

Oke top, gaan we dat ook maar even zo doen! Bedankt voor de tips.

Wij hebben van de dierenarts ''Specific struvite dissoluttion'' gekregen.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

Oh, en het natvoer moet dan neem ik aan ook speciaal voor blaasgruis. Welke gebruiken jullie hiervoor?
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

Up voor mijn vraag hierboven :smile:
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb een tijdje Royal Canin urinary so natvoer gebruikt. Op een gegeven moment kattovit urinary gaan geven.
Ondertussen ben ik aan het proberen hoe max het op normaal natvoer doet maar dat zou ik je niet aanraden nu te doen. Max plast een hele tijd gewoon weer normaal. Maar het beste is dus inderdaad speciaal natvoer te geven
Using Tapatalk
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Blaasgruisvoeding en 2 katten??

Bericht door xAngela »

Oke dan ga ik daar naar kijken, dankjewel. Kan het trouwens kwaad om de kat met blaasgruis kipfilet of koolvis te geven?
Plaats reactie