Nierdieet verschillende merken

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Featherr »

Hier heeft Gizmo gewoon dat voer gekregen hoor. (En Misty later ook) Aangezien hij uiteindelijk gewoon stopte met eten. Ik had hills, trovet en happy cat brokken.
Natvoer had ik ook allemaal verschillende smaken van. Ik vond het belangrijker dat hij at dan wat hij at. En dat wil niet zeggen dat je geen niervoeding moet geven, absoluut wel. Maar ik maakte me niet heel erg druk welke niervoeding dan.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Cerna

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Cerna »

Gittje schreef:Intussen wel gezien dat Royal Canin 3 verschillende nierbrokken heeft nl. Renal RF23, Special RSF26 en Select. Waarom is dat? Heeft het voornamelijk met acceptatie (smaak) te maken?
De gewone Renal is vrij smakeloos (vond Noa :lol: ), maar Special en Select zijn lekker, errug lekker. En dan hangt het maar van de kat af welke smaak het lekkerst wordt gevonden. Helaas heeft RC geen proefzakjes meer, maar wel smaakgarantie. Alleen zou ik het dan wel bij de dierenarts kopen want ik weet niet hoe soepel het beleid van Zooplus is tav smaakgarantie.

Ik heb het al twee jaar niet meer gehad, maar volgens mij zijn ze niet goedkoper dan bij de dierenarts.
Medpets heeft ook kleine zakjes en daar zou ik altijd voor kiezen want dan blijven de brokjes langer lekker en nierpatiëntjes kunnen hele kritische eters zijn/worden.
http://www.medpets.nl/royal+canin+renal+special+kat/

http://www.medpets.nl/royal+canin+renal+select+kat/
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Gittje »

- Update -

Wij hebben alvast geluk: Simba haalt z'n neus niet op voor de gewone RC Renal. Hij krijgt in feite een mengeling van 2/3 RC Renal en 1/3 Happy Cat Nierdieet. Misschien probeer ik met de tijd de andere soorten RC nierdieetkorrels.

Op verschillende plaatsen staan potjes water, sommige met kraantjeswater en enkele met Spa Reine blauw. En vooral deze laatste zijn vlug leeg.
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Smurffie »

Sinds een week is mijn kat ook een nierpatiëntje. Van de DA heb ik 7 kuipjes Specific meegekregen, die eet ze gelukkig en heeft ze tijdens de opname ook gekregen trouwens. De volgende dag heb ik ook droogvoer Sanimed gehaald bij de DA omdat mijn andere kat nu ook eigenlijk noodgedwongen over moest op nierbrokken. (Werk vier dagen, heb er dus geen zicht op wat er overdag gegeten wordt") Helaas draaide beide katten om zodra ik het voorzette, zelfs die vijf brokjes die ik dus stiekem bij het gewone voer had gedaan roken ze... Dus heb ik RC Renal besteld en blijkbaar had ik geen betere keus kunnen maken, zo lekker vinden ze het. Nierpatiëntje krijgt nog wel natvoer erbij voor het vocht en om weer op gewicht te komen.

Ik heb de assistente nog wel eerst gebeld of RC Renal goed genoeg was voor Nala's situatie en dat was helemaal prima. (Ook al voeren zij dat merk niet, dus niks geen commercieel gedoe, gewoon geven wat ze wel lusten) Ze waarschuwde wel nadrukkelijk voor supermarkt voer, dat er soms op staat dat het goed/ondersteunend is voor de nieren voor katten met een goede gezondheid, maar niet geschikt is voor een nierpatiënt.

Voor Nala heb overigens zakjes natvoer van RC Renal, die vindt ze erg lekker, van Hills moet ik nog proberen.
Plaats reactie