Nierdieet verschillende merken

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

link doet het bij mij prima hoor!

we hebben nog een forumlid met een link http://www.store4pets.nl en dan kom je bij zo'n zelfde internetwinkel docbooff http://www.docbooff.nl/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Dinky »

Denk dat docbooff en vetpet vergelijkbaar zijn. Ik kan bij docbooff bestellen en ophalen bij da (in oktober nog korting wegens opening shop).
Op dieetvoer bij de da zit strengere controle dan dat in dierenwinkels is mij verteld door assistente. Daarom kunnen dierenartsen geen garantie geven dat het het juiste voer is. Maar dat is iets anders dan het zo resoluut afraden :???:
Volgens mij zijn de dieetmerken van een DA specific, virbac, royal canin, Hills en Trovet (waarbij trovet volgens mij een goedkope variant dieetvoer is?).

Kwam nog mooie site tegen waarop ook staat waaraan nierdieet hoort te voldoen: http://www.dierenartsabc.nl/kat_nierdieetkat.php
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Rik »

Adriana schreef:we hebben nog een forumlid met een link http://www.store4pets.nl en dan kom je bij zo'n zelfde internetwinkel docbooff http://www.docbooff.nl/
Heb ik het nu mis of kom ik daar maar heel weinig nierdieet-voer tegen? Van Hills en RC sowieso niets. Alleen wat Integra, Beaphar en Clinic (Clinic had ik nog niet op mijn lijstje).

http://www.docbooff.nl/assortiment/zoek ... &tn_q=nier
Je zou toch van de Nederlandse dierenartsen zelf verwachten dat Hills en RC hier ook bij stonden.
(Dé online dierenwinkel van de dierenartsen.)
De Nederlandse dierenartsen hebben de eigen webshop Doc&Booff gelanceerd. Doc&Booff is alles verkrijgbaar wat nodig is voor je gezelschapsdier; van onderhoudsvoeding, speciale voedingen en diëten, vlooienmiddelen, manden tot en met vele speeltjes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
LisSam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:10

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door LisSam »

Hallo allemaal, geweldig al die tips.

@Cerna, ik krijg de waardes nog thuis gestuurd van Lis, mijn poes. maar de da vertelde dat de creatine 300 umol is. ik vrees dat het dicht bij dramatisch is. ik heb nog eens het nat voer van beaphar met Hill's vergeleken, op het blik van Beaphar staat keurig wat er in zit, op Hills niet. Lis haalde vandaag haar neus op voor het Hill's voer, dus ik heb toch maar weer Beaphar gehaald.
@Adriana: Mijn dierenarts vertelde dat er geen medicijnen in het Hill's dieetvoer zit..... (....)
Ik zal Lis in ieder geval uitsluitend niervoer geven, koste wat het kost.
Bij Sam zijn beide boven hoektanden verwijderd. en het gaat prima met hem. gelukkig.

grrrroetjes,
Judith
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

waarom denk je dat er speciale nierdieetvoeren alleen via de dierenarts verkocht mogen worden, dwz dat wordt al een tijdje 'ontdoken' maar voorheen was de verkoop strikt voorbehouden aan dierenartsen...?
ik heb het een paar jaar geleden uitgezocht ivm een rare allergie voor een bepaald medicijn in combi met McSam niertonicum (wordt niet meer geleverd, alleen op zeer speciaal verzoek en wordt dan zeer prijzig) en toen bleek dat datzelfde stofje in Hills k/d zat!
in een telef contact met Hill's werd het bevestigd, het kon ook niet anders..

en gisteren kwam ik chitosan dat een belangrijk onderdeel van ipakitine is, tegen in een ander nierdieetvoer, stond gewoon in de toevoegingenlijst dit keer..

jouw dierenarts wéét niet dat er meer stoffen inzitten dan op de toevoegingenlijst staan en dat is wezenlijk anders dan dat ze er niet in zitten.. de mw's van Hills zeggen dat niet, blijkbaar ook niet tegen da's maar daarom niet getreurd hoor.. ik houd er alleen tegenwoordig behoorlijk rekening mee..
die merken hoeven dat niet te vermelden want het is fabrieksgeheim..!!

wij kijken hier niet meer op van hoge creatinine-waardes hoor! het gaat erom hoe katzel zich voelt en of er wordt gegeten. soms kunnen waardes behoorlijk dalen, soms ook niet.
daar is vaak niks over te voorspellen. met goeie zorg kun je vaak al een heel eind komen..
en prima dat je 100% nierdieet geeft en t is even zoeken wat goed valt en wat niet. en soms wisselt dat ook. belangrijk is kleine beetjes, niet al te veel ineens, want dat is een te grote belasting.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Featherr »

Jep. Hier wordt echt om het uur, anderhalf uur eten aangeboden. En dan telkens 1 of 2 handjes. Soms pakt hij zelf ook nog voer en 's nachts staan er gewoon onbeperkt brokjes. Maar met apart eten aanbieden kan ik goed in de gaten houden hoe veel hij nou eet. Blikvoer eet hij hier bijna helemaal niet meer omdat hij gemiddeld tussen de 30 en 45 gram brokjes eet. Met Integra nog meer. Maar dan zit hij blijkbaar wel zo vol dat hij maar een 20 gram natvoer eet ofzo.
Maar ik zie hem echt heel vaak drinken dus dat krijgt hij wel genoeg binnen. Drinkfontein doet ook wonderen!
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
LisSam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:10

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door LisSam »

Hoi, bij mij ziet de puzzel er als volgt uit: ik woon alleen en heb een fulltime job: één kat = Sam en één poes = Lis. Er stonden dagelijks in de keuken twee kommetjes met droogvoer (brokjes) en een schaaltje water. Ook op andere plekken in huis staan schaaltjes water. Daarnaast hebben ze in de tuin keuze uit water (in een emmer), "cola" een plasje in een blaadje of "limonade" een plasje regenwater in een bloemenschepje oid. kortom, overal water. Als ik thuis kom is het feest, dan komt het natvoer. Gourmet, zo'n klein blikje verdeeld over twee katten, tenminste dat is de bedoeling. Sam eet reikhalzend snel zijn bakje leeg, onderwijl vaak opzij kijkend naar het bakje van Lis. Lis daarentegen slubbert eens wat aan het sap, drie likjes en gaat dan naar buiten om zich uitvoerig te wassen. Als ik dan niet ingrijp, ik bedoel snel het bakje weg grijp en hoog zet, gaat Sam rustig verder met het bakje van Lis. Hij kent de procedure (die nog niet zo heel lang zó gaat) dus als hij zijn schaaltje leeg heeft gaat hij omhoog kijken naar waar het schaaltje van Lis staat. als ik dan iets tegen hem zeg in de trant van 'nee, jij hebt je portie gehad' dan gaat hij juist mauwend vragen om meer. (logisch want dan hebben we namelijk contact.) in de loop van de avond geef ik Lis de rest van haar natvoer, (Sam achter slot en grendel(lees woonkamer)) als er dan een restje overbleef dan mocht Sam dat wel eten. Nu dan, Lis is de nierpatiënt. ik wil dat ze de hele dag kunnen eten. het zijn absoluut buiten katten. dus bedacht ik dat ze dan maar beide nierbrokjes moeten eten, en 's avonds krijgt Lis nu haar speciaal natvoer in de bijkeuken, dan doe ik de deur dicht in de hoop dat ze in alle rust wat meer eet. Zo niet dan zet ik haar in de loop van de avond een paar keer in de bijkeuken. en het is een snoesje, als ik haar oppak en haar met haar snoet bij het bakje neerzet dan gaat ze vaak wel eten. ze lijkt het ook fijn te vinden als ik bij haar blijf. Dus Lis eet van nature al kleine hapjes gedurende de dag en ze heeft een voorkeur voor droogvoer. (ze heeft alleen vanochtend helaas wel een muis verorberd.)Lis is ca 3 kilo en Sam nadert de 6 kilo, hij heeft nu een aantal keren het hele gourmet blikje gekregen. Lastig wel, als er wat van Lis dieetvoer overblijft eet hij dat ook nog op.(op onbewaakte momenten.)Kortom, zo houden die schatten van katten mij bezig, en ik hoop dat ze dat nog lang doen. ;-) . groetjes.
LisSam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2014 21:10

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door LisSam »

hoi, mijn bericht van daarnet heeft weinig meer met de topic verschillende merken te maken. sorry, als dit verplaatst moet worden ofzo, dan lees ik dat wel.
Judith
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Adriana »

LisSam schreef:Dus Lis eet van nature al kleine hapjes gedurende de dag en ze heeft een voorkeur voor droogvoer. (ze heeft alleen vanochtend helaas wel een muis verorberd.
muis als nierdieetvoer, dat stond nog niet op Rik's lijst. :lol:
het eiwitgehalte van muis is niet bar hoog dus lijkt het me alleen maar gezond.. zit vocht in en vet en veel ballast naast het eiwit en dan natuurlijk nog lekkere voorverteerde maaginhoud.

ik heb een zwerfkat op mijn volkstuin die ruim 15 is geworden op eko (hopelijk) volkstuin-muis..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Picasso
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:58

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Picasso »

Hallo,

Na drie jaar RC Renal natvoer (met tonijn als topfavoriet) lust mijn kater dit opeens niet meer sinds een paar dagen.

Ik ben dan maar overgestapt op de droge brokken van Hills in combinatie met Happy Cat brokjes. Maar zie hem toch liever op natvoer en vroeg me af of er misschien iemand hier weet of de samenstelling is veranderd van RC Renal natvoer?

Ik heb gemerkt dat de zakjes van 100 naar 85 gram zijn gegaan maar ze ruiken en zien er nog hetzelfde uit (voor mensenneus en ogen ntrlk).
Mijn dierenarts is overgestapt van RC Renal naar Sanimed wat me ook al raar leek?

Groetjes
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Gittje »

Happy Cat Nierendieet wordt speciaal ontwikkelt als volledig voer voor de voeding bij nierfalen, maar kan ook bij hartaandoeningen en ter voorkoming van cystine- en uraatstenen ingezet worden.
Ik ben aan het overwegen om Happy Cat nierdieetbrokjes uit te proberen voor onze Simba, die zich in stadium 2 van chronisch nierfalen bevindt.

Maar zijn die Happy Cat nierbrokjes even goed dan de merkelijk duurdere RC RSF26?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door castratenkoor »

Ik zou voor een nierfaalkat echt kiezen voor RC of ander goed merk.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Cerna »

Ik ook.
Met een nierfaalpatiënt moet je niet experimenteren en er is genoeg keus in dierenartsbrokjes (RC, Hills, Trovet, Specific). En deze merken hebben ook natvoer.
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door Gittje »

In wat opzicht moeten de Happy Cat dieetbrokken dan onderdoen voor de grotere merken dat jullie dit zo warm aanbevelen?

Intussen wel gezien dat Royal Canin 3 verschillende nierbrokken heeft nl. Renal RF23, Special RSF26 en Select
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rc_vet_kat

Waarom is dat? Heeft het voornamelijk met acceptatie (smaak) te maken?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nierdieet verschillende merken

Bericht door castratenkoor »

Happy Cat is gewoon geen echt dieetvoer. Zoals Annet terecht al aangeeft - met een nier-kat moet je niet gaan experimenteren met mindere kwaliteit voer.

Als een kat beginnend wat slechtere nierwaardes heeft zou ik het me nog kunnen voorstellen. Al zou ik het persoonlijk ook dan niet doen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie