Welk dieetvoer ivm voedselallergie?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Welk dieetvoer ivm voedselallergie?

Bericht door chibikumiko »

Ik weet dat er al meerdere topics over geopend zijn, maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken.

Mijn kater Chibi heeft altijd al een gevoelig spijsverteringsstelsel gehad. Een tijdje geleden had hij al een maand lang diarree en moest vaak overgeven en na lang uitzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn, werd een voedselallergie vermoedt. Toen heb ik van de DA Hill's d/d gekregen en sindsdien heeft hij gelukkig geen diarree meer. Hij geeft wel nog vaak over, maar dat gebeurd meestal als hij de brokjes teveel naar binnen schrokte (brokjes zijn heel groot, doe ze nu ook altijd fijnmalen), of als hij per ongeluk een brokje van het voer van de andere kat meepikt of door haarballen.

Nu vind ik het dieetvoer wat Chibi heeft prima, maar ben benieuwd of er ook dieetvoer is dat:

- makkelijker te verkrijgen is (moet nu altijd naar de DA)
- goedkoper is
- is samengesteld uit kleinere brokjes.

Iemand ervaring met eenzelfde situatie en welke voeding raden jullie aan? Zag op Zooplus Kattovit Gastro droogvoer.. is dat wat?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk dieetvoer ivm voedselallergie?

Bericht door castratenkoor »

Wat voor de ene kat goed werkt hoeft voor de andere kat niet ook goed te werken. Je zou eens een zakje Katovit Gastro kunnen proberen, voorzichtig eerst mengen door wat hij gewend is. Doet hij het er goed op dan kun je daar op overstappen. Trovet heeft ook goed dieetvoer. Kun je eventueel ook proberen als Katovit niet goed werkt bij Chibi. Of bij Medpets Forza10 - Intestinal kat - daar heb ik goede ervaringen mee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Re: Welk dieetvoer ivm voedselallergie?

Bericht door chibikumiko »

Dank je wel voor de tips. Kun je die gewoon bij Zooplus halen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk dieetvoer ivm voedselallergie?

Bericht door castratenkoor »

Forza10 alleen bij Medpets volgens mij. Trovet en Kattovit wel bij Zooplus. Forza10 zijn kleine ronde brokjes.
Mijn katten zijn ook kieskeurig wat betreft model, stervorm wordt slecht gegeten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie