Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door Adriana »

je kan toch af en toe wat rauw gevogeltevlees (kip/kalkoen) geven...?

happy cat nierdieet is nierdieet op basis van de samenstelling. lager eiwitgehalte en deels plantaardig, voorgefermenteerd en heel breed pakket aan ingrediënten.
je katten hoeven daar geen nierkwaal voor te hebben, je ontziet hun nieren daarmee, precies zoals je gevraagd hebt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door starr »

Dan ga ik dat maar eens proberen, denk ik. Denk jij dat het kwaad kan voor Daisy's gevoeligheid voor struviet?
Ze bleef namelijk een tijd kwakkelen met struviet , ook na een kuurtje. Heb toen een blaaspunctie laten doen plus een blaas echo. Blaasje zag er prima uit. Punctie uitslag bleek een bacterie te zijn. Hier een speciale kuur voor gehad.
Bij de tweede blaaspunctie en echo zag alles er prima uit, bacterie was dood.
Struviet was ook weg, maar ik ben bang dat het weer terugkomt zodra ik op ander voer over stap.

Bedoel je met rauw gevogelte KVV? Of heb je daar nog iets anders speciaals voor?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door Adriana »

ik bedoel gewoon kip of kalkoen voor menselijke consumptie, even blancheren in kokend water..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door Dinky »

Ik zou in elk geval eurologist in huis halen. Marjoleine (ayla) heeft daar goede ervaring mee bij haar chronische patiënten ;-) Weet zo even niet welk voer ze daarnaast geeft
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door ayla »

Eurologist werkt hier geweldig. Mijn mannen zijn chronisch blaasgruis patiënten. Zelfs 's ze op gruis vermijdend voer staan en veel drinken krijgen ze nog gruis ( stress gerelateerd helaas)

Sinds we eurologist geven geen problemen meer. Op dit moment nog op cd urinairy stress van hills.


Veel water is ook belangrijk, hier iedere avond "soep" als diner en er staat een waterfontein.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door castratenkoor »

Ik zou echt een blaasgruis - variant gaan voeren als ik jou was. Mijn Sjaak* was door blaasgruis nierpatiënt geworden - tot 2 x toe in coma. En zelfs toen mocht ik hem geen nierdieet geven. Blaasgruis was het onderliggende probleem en nierdieet pakt dat niet aan. Het is een kwestie van uitproberen welk soort de kat lekker vindt en op welk soort de kat het goed doet.

Ik geef ze om de dag rauwe kip, ik vries dat eerst in in kleine portie en zet het de ochtend vroeg uit de vriezer om 's avonds te geven.

Ik heb nu nog 1 blaasgruiskat. Helaas eet die geen natvoer. Met natvoer, aangelengd met water kun je heel handig zorgen dat ze extra vocht binnenkrijgen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door starr »

Ik heb nu Trovet ASD gekocht en dat wordt goed gegeten. Er staat op de verpakking geen contra indicatie voor nierfalen en er staat ook dat er juist rekening wordt gehouden met de nieren. Die teksten mis ik op de andere verpakkingen.. Natuurlijk weer ik niet of het een verkoop praatje is maar goed, ik ga dit even proberen.

Volgende week vraag ik het even aan een kattengedragsdeskundige wat handig is om ook de nieren niet te veel te belasten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brokjes en kvv bij blaasgruis (struviet)

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt me een uitstekende keuze voor een Struviet - kat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie