oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door pinguin »

Ik heb sproet voor het eerst en gok voor het laatst op de weegschaal gekregen blijkbaar ben ik niet zo goed met inschatten. Ik dacht altijd dat die rond het gewicht van snabbel zou zitten zo rond de 5.5 kg. Maar de weegschaap gaf aan 7kg :shock: :shock: Vind ik toch een beetje veel. Maar nu? Hij is toen der tijd op hills r/d voer goed afgevallen maar krijgt nu al weer bijna 1 jaar ander voer dit varieerd nog al is maar net wat er bij zpl in de aanbieding is en waar ik zin in heb om te bestellen.

Weet alleen nu even niet waar ik verstandig aan doe toch weer terug hills r/d voer. Wat per 5kg 59euro is of toch wat anders maar wat dan?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Ms Maaike »

Sproet mag dan zwaar zijn, maar is hij ook dik? Een niet-dikke kat zou ik niet op dieet zetten eigenlijk. Hoe en wat voer je nu?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door pinguin »

Sproet is dik altijd al geweest sinds die hier kwam. Maar hij kan zijn rug niet meer wassen.

Hij krijgt 3 keer per dag 20gr voer van verschillende merken is maar net wat ik in huis heb
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Sifra »

Als het kan 4 keer per dag 15 gram, zodat zijn maag kan wennen aan kleinere porties. Na een paar weken merk je misschien dat hij de laatste portie niet meer helemaal opeet of langer laat staan. Dan is het tijd om de porties wat kleiner te maken. Ga eerst naar 50 gram, valt hij niet af, ga dan langzamerhand naar 40 gram.

Als je toch liever 3 porties geeft, verklein die dan ook langzaam. Heb je een activityboard of andere vormen van voedselverrijking? Laat hem maar werken voor zijn eten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Adriana »

de meeste katten vallen af van Almo holistic kip met rijst. kijk maar even via de zoekfunctie naar de ervaringen op het forum
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... stic/80081

per 2 kg is dat euro 6zoveel per kg en ik denk dat als je dat een tijdje consequent voert dat ze minder gaan eten en sneller verzadigd zijn. missch geldt dat ook voor Sproet en Snabbel kan dat gewoon mee eten. eventueel geef je hem iets extra tussendoor...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door pinguin »

Op dit heb ik almoholistic in huis maar heb niet het gevoel dat die er snel vol van zit. Maar dat kan ook nog gewenning zijn.
4 keer per dag voeren is echt geen doen ik werk overdag en ben weinig thuis.

Id dat niet zielig om terug te gaan naar 50gram per dag langzaam aan?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Ms Maaike »

Misschien iets zonder graan voeren? Hier geef ik onbeperkt brokjes zonder granen en daarnaast krijgen ze allemaal nog natvoer. Pippi is een kilo afgevallen sinds ik dat 'programma' heb gestart. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Ikey »

De ervaring hier is ook dat ze sneller vol zitten van granenvrij voer zoals TFTW. Ik heb ook het idee dat ze veel meer eten van Almo.

Probeer Sproet ook in beweging te krijgen. Als hij zijn rug niet meer kan wassen is dat inderdaad niet goed.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door pinguin »

bedankt voor de tips, natvoer geef ik liever niet vind ik zo stinken dat het mijn eigen eetlust bederft.

Beweging krijgt die genoeg dankzij snabbel die hem minstens 5 keer per dag wakker maakt en uit daagd voor een spelletje hahahaha
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Ms Maaike »

Geef je ze toch natvoer nadat je zelf hebt gegeten? Of in een andere kamer of zo. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: oeps sproet weegt 7kg wat nu?

Bericht door Dinky »

Welk natvoer had je dan? Vind het meeste natvoer ook enorm stinken maar schesir (en als ik het lees geldt voor almo hetzelfde) smaak tonijn ruikt naar gewoon blikje mensen tonijn ;-) die vind ik dus niet stinken. Gewone mousse zoals gourmet vind ik wel enorm stinken ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie