Een slankere kat door vaker te voeren

Voor alle vragen over dieetvoer
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Een slankere kat door vaker te voeren

Bericht door Pascalkievit »

Leuk, een onderzoek. Dat ga ik zo eens lezen.

Hier voeren wij onze dieren de hele dag door kleine hoeveelheden. Als het bakje leeg is gooi ik er weer een half handje brokjes in. De dieren eten wanneer dat ze uitkomt/zin hebben. Het zijn vaak kleine hoeveelheden en er zijn ook momenten dat er niks staat.
De reden dat we zo voeren is omdat dit het dichtste bij het natuurlijk eetpatroon van kat ligt. Een wilde kat eet de hele dag door wat ie maar te pakken kan krijgen. Vooral kleine hoeveelheden bijvoorbeeld insecten.

Deze manier bevalt ons goed en onze dieren hebben geen overgewicht of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Een slankere kat door vaker te voeren

Bericht door Ilone »

Allemaal leuk, maar hoe doe je dat als werkende alleenstaande? ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Een slankere kat door vaker te voeren

Bericht door pinguin »

Dat vraag ik mij ook af Ilone.

Ik heb vaak werk dagen dat ik om 07.00 de deur uit ga en pas na 16.00 weer thuis ben.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Een slankere kat door vaker te voeren

Bericht door Robijn »

Wij geven Robijntje aan het eind van de middag 1 bakje brokken (ong. 50 gram); en daar doet ze 24 uur mee. Ze eet voornamelijk 's avonds laat, 's nachts en 's ochtends vroeg. Overdag eet ze nauwelijks; dan slaapt mevrouw liever ;-).
Aan het eind van de middag, als het bakje bijgevuld wordt, liggen er altijd nog wel een paar brokjes in; dus de hoeveelheid die we geven is goed op haar behoefte afgestemd.
Robijntje weegt ongeveer 5 kilo; een prima gewicht voor een Brits Korthaar poes.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Een slankere kat door vaker te voeren

Bericht door Pascalkievit »

Je kan smorgens voldoende geven voor de dag. Als je thuis komt een klein beetje. Daarna iedere 2 uur bijvoorbeeld. Dan deel je het toch op denk ik.
Ik merk dat ze ook geen grote hoeveelheden meer aankunnen als je het voeren opdeelt in meerdere momenten. Ik kan ze hier een bak voer geven en over een week terugkomen maar het eetpatroon blijft hetzelfde voor langere tijd. Telkens pakken ze kleine beetje. 20 gr per keer?? Grove schatting.
Plaats reactie