Periactin

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Periactin

Bericht door Dinky »

Wanneer jou buren geen ervaring hebben met katten zou ik zeker geen kwakkelende kat aan hun zorgen overlaten. Zij zullen signalen dat het minder gaat/mis gaat niet of nauwelijks herkennen.

Het is zeker dat hij bij de DA in een klein kooitje moet? Zou namelijk eerder een grote hondenbench overwegen voor de DA dan zo'n klein kooitje. Maar zoals Annet ook al zegt, in het asiel zitten de katten ook eerst 2 weken in quarantaine in zo'n klein kooitje. Vind het in elk geval een stuk fijnere optie dan de onervaren buren omdat de DA wel in kan grijpen wanneer het minder/mis gaat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: Periactin

Bericht door Tiemmie »

Wij moeten echt weg want mijn zoon gaat voor school een korte stage in het buitenland doen. Hij is 16 en wij willen hem niet alleen naar Amerika laten gaan.
Helaas is mijn vader die altijd voor de poezen zorgde net overleden.
Ik zal alle opties nog eens goed bekijken en eventueel met de Da bespreken.
Bedankt voor jullie bijdragen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Periactin

Bericht door Kattebeest »

Is het dan misschien een mogelijkheid dat een van jullie tweeën met de zoon meegaat en de ander thuis op de kat(ten) past?
Niet zo leuk en gezellig maar ben met mijn voorgangers eens. De verzorging van een flink zieke kat laat ik zelf niet aan on- of minder ervaren mensen over, zou geen moment rust hebben. En heb (ook) geen enkele moeite om voor de kater thuis te blijven.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: Periactin

Bericht door Tiemmie »

Alles is goed gegaan tijdens onze vakantie. De dag voor de vakantie ben ik nog bij DA geweest en heeft hij een prednison injectie gehad.
De buren hebben goed opgelet of hij genoeg at. Ze hebben hem 's nachts boven gezet met 3 bakjes eten (doen wij ook altijd) zodat je kan zien wat hij eet. En dan wordt het ook niet door onze ander kat gegeten.
We hebben ook steeds contact gehad met de buren dus als er iets was konden ze gelijk bij ons terecht. Had natuurlijk ook uitgebreide instructies en medicatie voor noodgevallen achter gelaten. Maar dat is gelukkig allemaal niet nodig geweest.
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: Periactin

Bericht door Tiemmie »

Nou heeft hij weer een enorme terugval. Hij eet amper. Vrijdagavond al naar DA geweest, hij heeft toen prednison injectie en cereniainjectie gehad. Sensitivity voeding meegehad, daar at hij vrijdag avond klein beetje van. Gister amper gegeten en vannacht niets. Vanochtend weer naar DA geweest. Bloedonderzoek was normaal op amylase na. Voor waardes Pancreas moet bloed opgestuurd worden.
Hij heeft aan beide zijden onderhuids infuus gehad en emeprid.
Thuis bleek hij er nu slechter aan toe dan voor we naar Da gingen.
Ligt helemaal voor pampus valt bijna om als hij gaat staan. En toen ik hem optilde deed hij z'n voorpoten heel raar omhoog in een soort stuip leek het wel. Dacht dat hij terplekke doodging!
Zou dat infuus hem slecht bekomen?
Weet niet meer wat nu te doen.
Hebben jullie tips?

ps: hij ligt ook steeds met zijn ogen open.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Periactin

Bericht door Sifra »

Het onderhuids infuus gaat naar beneden zakken, zodat hij een enorme hangbuik krijgt. Dat is lastig bij het lopen, want die hangbuik slingert bij elke stap heen en weer. Misschien dat hij daarom liever ligt. Als het goed is, gaat hij vandaag veel plassen. Verder kan ik je geen advies geven.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: Periactin

Bericht door Tiemmie »

Da is vanmiddag nog thuis geweest en vond hem een beetje groggy/high. Ze heeft naar longen en hart geluisterd, dat was beide goed. Vanochtend had ze gezegd dat ik 'm periactin mocht geven dus dat had ik vanochtend gedaan. Misschien is toch de combi van e.e.a niet goed uitgepakt.
Hij is nu iets minder apathisch, maar zet nog geen stap en eet ook niet.
Ben op advies van DA begonnen met dwangvoeren.
Ik zou morgen op vakantie maar heb besloten om niet mee te gaan, man en zoon gaan nu alleen.
Gebruikersavatar
Tiemmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 17 jul 2012 08:55

Re: Periactin

Bericht door Tiemmie »

Nou hij heeft een wonderbaarlijke wederopstanding gemaakt.
Na gisteren 5 x gedwangvoerd te hebben ging hij 's avonds weer zelf eten.
Hij gedraagd zich nu ook weer normaal.
Hij is nog wel veel te licht, weegt 3,5 kg.Dat is wel wat weinig voor een Heilige birmaan kater.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Periactin

Bericht door Dinky »

Wel fijn dat hij 'het licht' heeft gezien door het dwangvoeren en nu weer zelf is gaan eten :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie