Bella's eetproblemen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Inderdaad! :grin:
Alleen nu moet ze dus nog wel aan komen. Ik denk dat ik haar dan meer nat voer moet geven, of heeft iemand hier nog tips voor? Ze eet nog niet zoveel als ze eerder deed.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

van de exigent heb je ook nog verschillende smaken..ik ben zelf heel tevreden over de kuipjes vam Miamor...er is een variant met echt stukjes vlees/vis en ook pate
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

Ow wat enorm fijn dat ze zelf weer eet :-D
Dagelijks natvoer is sowieso niet verkeerd eigenlijk, ook voor vocht ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Oké, miamor dus. Zal eens even uitzoeken. Heb nu nog heel veel blikjes van gourmet omdat ze dat wel lekker vond.
Ik zal dan elke dag in ieder geval natvoer aanbieden.

Weet iemand wat er waar is van het feit dat schapenvet goed zou zijn om aan te komen? Nou ja, er zit veel vet in heb ik even gegoogeld, maar kwam ook eigenlijk alleen op producten voor honden uit.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Bella eet nu ongeveer wat ze moet eten per dag. Ik bied nu ook elke dag natvoer aan. Ze eet een bakje van 85 gram bijna op. Daarnaast natuurlijk de gewone brokken, mix van exigent en de indoor. Wil haar zo weer aan de indoor krijgen, volgens mij gaat dat wel lukken.
Alleen haar gewicht blijft op 3.6 kilo staan. Hoe snel kan een kat aankomen bij normaal eten? Duurt dat echt weken of zelfs maanden? Ik vind haar gewoon niet een fijn gewicht hebben, als ze eens ziek wordt dan kan ze bijna niks missen...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Fijn dat ze weer normaal eet!

Wanneer ze eet wat ze nodig heeft, zal ze niet aankomen. Dan moet je hoog-calorievoer (AD)gaan geven. Maar voor veel katten is 3,6 kilo een prima gewicht.
En reken dat een mens gemiddeld zo'n 20x zwaarder is dan een kat, dus wanneer een kat een ons aankomt (wat op een personenweegschaal nauwelijks te zien is), dan zou dat 2 kilo voor een mens zijn. Twee kilo per maand aankomen voor een mens? Hangt ervan af hoeveel je weegt, maar ik zou het niet fijn vinden.

Dus: wanneer 3,6 kilo echt te weinig is, reken dan toch een paar maanden voor een kilo erbij. Te snel is ook niet gezond.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Haha, twee kilo voor een mens is dus een ons voor een kat? Nou, dan begrijp ik dat ze nog niet is aangekomen! :lol:

Ik zie dat haar lijfje meer ingevallen is dan voorheen. De da gaf ook aan dat het een slanke kat is, maar dat ze niet meer moet afvallen. Het liefst heb ik haar rond de 4 kilo(zei de da ook), dan heeft ze wat reserves.

Ik ga nu niet beginnen met ander eten, ze eet net weer een beetje goed en wil dat niet in de war schoppen.
Er zijn geen andere 'middeltjes' om haar iets te laten aankomen?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Renatevanderveer

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Renatevanderveer »

Hier groeide Bounty na een crisisopname weer met behulp van astronautenvoeding.
Ik ben de naam er even van kwijt..
Misschien een optie om het erbij te gaan geven..
Hier liet ik Bounty in zulke situaties dat zelf bepalen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Chiquita98 »

Eerlijk gezegd zou ik niet te veel weer gaan " klooien " nu. Mooi gewicht toch? Geef haar ook de tijd hè.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Hmm...misschien maar beter doen inderdaad. Ik wil sowieso geen ander voer proberen nu, maar ik dacht misschien is er iets wat ik ernaast kan geven.
Ik begrijp nu ook dat het dus een tijd kan duren voordat ze aan kan komen. Nu ik dat weet zet ik haar niet elke week op de weegschaal meer, en zal ik haar de tijd geven.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Even een update en een vraag.
Het gaat heel goed met het eten. Ze eet nu brokken van rc Indoor gemengd met rc exigent, dat is nu bijna op. S ochtends en s avonds eet ze wat natvoer en krijgt ze een beetje kattenmelk. Ik weet dat ze dat niet nodig heeft, naar ze vind het zo lekker en aangezien ze nog goed slank is lijkt me het geen kwaad kunnen.
Nu is het echter zo dat de brokken dus bijna op zijn. Ik heb nu net een zak van 400 gram van hills open gemaakt omdat ik die nog had liggen, die meng ik nu die de brokken heen. Ze vind dier nieuwe brokken zoals het ernaast uit ziet lekker. Maar wat zal ik haar daarna geven? Ik heb nl nog een grote zak van 4 kilo van de indoor liggen maar die krijgt ze nooit in haar eentje op. Bovendien zit ik straks dat kitten Quinn komt.
Quinn eet barf van tinlo en prins kittenvoer. Het liefst wil ik Bella ook op barf hebben zodat ik straks niet met weet ik hoeveel soorten voer zit.
Vraag is dus, waar doe ik nu wijs aan? Die grote zak indoor lijkt me niet handig, liefst wil ik ook van rc af eigenlijk...
Ik weet gewoon even niet wat verstandig is...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

Wanneer je van de zak van 4 kilo af wilt dan kan je die in elk geval via marktplaats aanbieden ;)

Wat betreft Barf zou je kunnen kijken of ze een (eerst ingevroren en afgespoeld) stukje rauwe kip lust. Dan kan je een indicatie krijgen of het problemen op gaat leveren wanneer je haar op Barf over wilt zetten (al is tinlo feitelijk kvv omdat het gemalen is).
Ik weet dat Annet (Cerna) haar kittens ook op tinlo/kvv heeft staan als natvoer wat ze afwisselt met andere soorten natvoer ;)

Zelf geef ik hier brokjes (welke is afhankelijk van wat mij op dat moment het beste lijkt en ik koop met 1 poes zakken van maximaal 3 kilo, vind 2 kilo meest ideale i.v.m. versheid) en als natvoer geef ik kvv (afwisselend wat ik in huis heb. Nu is dat darf eko maar geef ook wel haaksbarf of tinlo).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Ja die grote zak wil ik door verkopen, beetje zonde anders.

Ik zou natuurlijk ook kvv(inderdaad, dus geen barf) als natvoer geven ze heeft al wel eens eerst kipfilet gehad, at ze wel op al was ze er niet dol op. Ook wel eens Carnibest geprobeerd ten tijde van Luca's ziekte. dat wou ze niet maar heb dat toen verkeerd gedaan door het puur te geven. Daarnaast kan ik brokjesgeven. Maar welke brokjes ga ik dan geven. Quinn zit op prins,lijkt me handig om dat ook te geven. Al lijkt ze de brokjes van hills nu ook lekker te vinden.
Sowieso moet ik straks kijken hoe ik dat ga doen qua eten met volwassen kat en kitten...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Even een update en aansluitend een vraag. Bella zit nu volledig op de Prins adult indoor. Geef nu een bodempje Prins kvv wat ik gratis kreeg met daar boven op een laagje gourmet. De ene keer wil ze wel en de andere keer niet. Heb nu tinlo aangeschaft omdat ik daar toch op over ga als Quinn komt.
Ook heb ik een keukenweegschaal aangeschaft, maar dat heeft alleen maar voor zorg gezorgd eigenlijk. Nu kan ik dus wegen wat ze moet hebben, en dat is voor haar heel moeilijk om aan te komen. Gemiddeld zou ze rond de 50 gram moeten eten.
Als ik werken ben zie ik dat ze niet veel eet. 9 van de 10 keer slaapt ze, en ik gok dat ze dat dus veel doet als ik er niet ben. 's Nachts slaapt ze bij mij, bijna de hele nacht en dan eet ze dus ook niet. Ik gooi heel veel brokjes naar haar en zo komt ze rond de 40 gram plus een beetje nat voer. Ik zat sowieso te denken om haar 's nachts niet meer bij me te laten. Mijn ervaring is dan dat ze meer eet. Dat is wel heel zielig vind ik, omdat ze dan aan mijn deur gaat krabben, voor ons allebei dus niet fijn, maar dan eet ze tenminste wel meer. Zouden jullie dat ook doen?
Ik denk en hoop dat wanneer Quinn komt ze dus overdag minder slaapt en ze meer speelt met hem en daardoor meer gaat eten, zou dat kunnen?
Ten tweede zit ik ook over de Prins brokjes. Het zijn kleinere brokjes als ik gewend ben in de vorm van x en y. Vanochtend vond ik nog een zakje RC die ik toen kreeg van de DA toen ze niet goed at. Dat zijn hele grote brokjes in driehoek vorm. Heb het bakje even neergezet en daar at ze zo 6 gram van weg. (heb het niet laten staan omdat het hypyallogeen(ofzo)brokjes waren) Ook als ik brokjes gooi dan eet ze daar dus meer van omdat dat zwaarder weegt dan de kleine x en y brokjes van Prins. Zou ik nu weer over moeten op ander voer met grotere brokjes(want dan krijgt ze dus meer binnen)
Ik weet gewoon even niet wat verstandig is. Ik begin weer een beetje wanhopig te worden. Als ik niet met brokjes gooi, dan eet ze uit zichzelf iets van 15 tot max 20 gram. Nu is ze dus wel verwend met dat brokjes gooien, maar ik durf er niet mee te stoppen.
Bij de zooplus heb ik een bestelling staan, met o.a. een activity board, misschien eet ze daar spelenderwijs ook meer van?
Sorry voor het hele verhaal, maar misschien hebben jullie advies?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Kattebeest »

Wat zegt de weegschaal over het gewicht van Bella?
Als ze langzaam aankomt zou ik me niet zo druk maken of ze haar (volgens de verpakking) dagelijkse hoeveelheid binnen krijgt. Mijn kater (zie avatar ;-) ) heeft nooit de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen gekregen en zie het resultaat....

Als het om katten gaat ben ik voorstander van regelmaat, rituelen en daardoor ook rust voor de kat. Dus als het éven kan doorgaan met op bed slapen en eetrituelen. Herken het wel, meer eten als het personeel thuis is. Ben vier dagen van huis voor werk en zorg dat ik verder zoveel mogelijk thuis ben. Verschil is dat Kasper wel opstaat (meestal vroeg in de ochtend in het weekend als ik langer blijf liggen) om beneden wat brokjes te eten, te drinken en de kattenbak te bezoeken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie