Bella's eetproblemen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Ja, ik zou ook een ander smaakje RC proberen. Ik heb indoor, exigent, fit, sensible en ageing +12. De ene keer is dit favoriet, de andere keer dat. Ik heb overal verspreid door het huis platte bakjes staan (of los op de grond) met een handje brokjes per bakje. Ze kiezen zelf wat ze willen eten.
Nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Oké kan ik dat nog proberen.
Vandaag heeft ze niet veel gegeten en dat vind ik raar want dat pilletje zou nog moeten werken.
Morgen Carnibest proberen en andere brokjes...
Moet toch een keer goed komen zou je denken..
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Trouwens wat betreft ontlasting (staat ook in een ander topic) ze heeft nog een beetje zachte ontlasting. Niet zoals het was, maar volgens mij nog niet hoe het hoort te zijn of in ieder geval hoe het was. Gister was ik even blij, toen zag ik voor het eerst sinds een week weer de ontlasting die ze altijd heeft gehad.
De ab moet toch allang uit haar lijf zijn, of zou dit nog zijn van het meer geven van natvoer?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Weet ik niet, het kan. Ik zou het even aanzien.
Het kan wel zo zijn dat de ontlasting wat verandert doordat ze meer zacht voer eet want dat betekent ook meer vocht, maar het moet natuurlijk geen diarree zijn. En ze at toch wel brokjes met Mirtazapine? Was de ontlasting op die dagen ook dun?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

AB kan een flinke aanslag zijn op de darmen. Ik heb met onze vorige poes meegemaakt dat ze nog erg zachte ontlasting had 2 weken nadat de AB kuur was afgelopen. Ben er toen mee naar de DA gegaan waar ze een spuit heeft gekregen tegen diarree en toen was het wel over. Pro-biotica hielp toen namelijk ook niet.
Dat het al beter wordt is in elk geval een positief teken ;) Maar het kan dus inderdaad van de AB zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Nou diarree vind ik het dus niet, tenminste niet de menselijke benaming. ;-)
Het is in drol vorm(sorry, weet even geen andere benaming;-)) maar dan zacht en lichtbruin van kleur.
Gisteravond had ze weer hardere donker bruine ontlasting zoals altijd, maar met wat zachtere lichtbruin er door heen.
Op de dagen dat ze mirazapine heeft gekregen, at ze brokjes inderdaad. En haar ontlasting was toen wisselend, zacht met hard.

Ik denk dat ik misschien toch komende week een bezoekje da ga plannen met haar, als het de komende dagen niet veranderd. Ik weet niet, iets in mijn gevoel zit me gewoon niet lekker, niet alleen met die ontlasting maar ook met minder eten dus en ze verhaart iets meer.
Grote kans dat het overlijden van Luca in meerdere opzichten effect heeft op haar(stukje rouwverwerking gelezen, was interessant) en doordat het door het natvoer kan komen maar toch...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Ik ben vanochtend met Bella naar de da geweest. Ik vond haar magerder worden en merkte ook toen ik vanochtend de mirtazapine gaf dat ze niet veel at. Ze eet wel een beetje, maar lang niet genoeg haar dagelijkse behoefte. Ik wil geen enkel risico nemen en wilde niet tot morgen wachtte, stel dat ze de hele dag niet zou eten dan zou dat voor mijn gevoel al heel veel schade kunnen geven...
Er is twee keer bloed geprikt, de eerste keer gekeken naar de nier en leverwaarde, die waren goed. Alleen haar eiwit was te hoog, was iets van 99 terwijl 77 gewoon moet zijn. Toen nog een keer bloed genomen om te kijken waar dat vandaan kwam. Het kon door een ontsteking te hoog zijn, eentje die ze heeft of eentje die ze heeft gehad. Het kon ook zijn dat ze niet genoeg vocht binnen kreeg(uitdroging), maar zelf denkt de da en ik van niet omdat ze wel gewoon goed plast. Helaas deed de machine het toen niet goed meer zodat ze niet goed kon zien of de witte cellen klopten, daarvan werd nl. aangegeven dat dat te hoog of te laag was(het was een van de twee) Morgen doen ze nog dezelfde test met het bloed wat ze nog hebben en dan wordt ik gebeld. Ze had het ook over uitsluiten van kattenaids...:-( Toen de da op haar buikje drukte aan haar rechterkant begon ze te miauwen. :-(
Ik heb nu recovery meegekregen om haar te dwangvoeren. Dat vind ik dus erg lastig, want ze krijgt gewoon niet genoeg daarvan binnen omdat ze zo tegen stribbelt. Eigenlijk moet zo'n heel bakje van 195 gram op.
Dus, zorgen alom...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Chiquita98 »

Het zit je ook niet mee zeg. Doe je spuitje voeren? Ik heb daar geen ervaring in. Annet/cerna wel. Misschien kan zij je tips geven. Vocht lijkt mij nu het belangrijkst.
Veel zorgen tot de uitslag van morgen. Heel veel sterkte en hopelijk zal het meevallen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Dinky »

Ik duim heel hard voor je dat er geen ernstige dingen uit het bloedonderzoek komen en dat Bella toch snel weer normaal gaat eten!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Simodi »

Hè wat naar dat het nog steeds niet beter gaat. Sterkte!
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Dank jullie wel. Ik hoop ook echt dat hier verder niets uit gaat komen...Ik kan dit er echt niet bij hebben, niet omdat ik niet alles wil doen, maar omdat ik er nu echt klaar mee ben met alle zorgen. Als er wat met Bella zou zijn...

Ik geef via spuitje inderdaad. Net voor het eerst gedaan, viel niet mee omdat ze best veel moet hebben. Zette haar op het aanrecht, probeerde eerst lief en alles, maar toen ze tegen ging stribbelen en me ging krabben heb ik haar in een grote handdoek gewikkeld. Toen ging het wel beter.
Mijn hart breekt dat ik dit moet doen bij haar. Ze vindt het duidelijk niet leuk, en ging zich daarna uitgebreid wassen duidelijk niet omdat het zo lekker was maar omdat ze weer schoon wilde zijn ofzo.
Als iemand inderdaad nog een fijnere manier weet om spuitje te voeren(klinkt beter als dwang voeren alhoewel dat het wel zeker was vanmiddag) dan houd ik me zeker aanbevolen!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Ms Maaike »

Beetje een stomme vraag misschien en wellicht heb je het al geprobeerd, maar als je de recovery op een bordje legt en een beetje aanlengt met lauw water, eet ze het dan misschien zelf?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door G+S »

Ja wilde ik ook vragen Maaike.

Heb ik toen met semmie ook gehad. Was ik allemaal aan het vechten om met een spuitje de voeding binnen te krijgen terwijl ze het gewoon zelf van een schoteltje aflikte. (Had het ook aangelengd met water) vooral ook omdat je aangeeft dat ze wel zelf goed drinkt. Misschien alle bakjes waar nu water in zit vervangen met aangelengde recovery voeding? :) dat ze bij alle wat ze drinkt ook voedingsstoffen binnen krijgt.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Hier http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 0&start=90 staat de uitleg met foto's hoe ik spuitjevoer.

Ik hoop voor je dat er niets akeligs uit het bloedonderzoek komt. Duimen draaien.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Ms Maaike »

Ik zou dan toch zeker een bakje overhouden met alleen water erin. Als de geur van eten haar misschien niet zo aanstaat bestaat de kans dat ze ook geen water binnenkrijgt als je alleen bakjes met aangelengde recovery neerzet. Overigens hoeft het geen soep te worden; te veel water is ook niet goed.

Ik duim ook dat er niets ernstigs uit het onderzoek komt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie