Mimi lijkt aan te komen, Stitch totaal niet.

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Mimi lijkt aan te komen, Stitch totaal niet.

Bericht door Rennie90 »

Hallo allemaal, ik heb al wat rond gesnuft op julie forum voor tips hierover maar vind het toch wat lastig.
Mijn twee lieverds van 8 maanden oud zijn van kleins af aan gewend dat er altijd eten staat, ze eten dan ook wat en gaan weer verder.
sinds ze gesteriliseerd en gecastreerd zijn geef ik ze nog steeds op deze manier eten alleen dan wel sterilised van RC en afgewogen dat ze in ieder geval niet te veel krijgen. Het nadeel is alleen dat het lijkt dat mimi meer eet dan Stitch en dus ook wat aankomt, ze is totaal nie dik hoor maar lijkt gewoon wat groter hangbuikje te hebben. Stitch blijft prachtig en hij heeft in ieder geval geen honger (rent niet op voer af als er nieuw is)
nu zijn er natuurlijk mensen die zeggen apart voeren en op gezette tijden , maar het nadeel hieraan is dat er dagen zijn dat ik meerdere uren en soms zelfs wel 12 uur van huis ben (studie en daarna werk) dit is natuurlijk niet altijd zo, maar hierdoor kan ik ze niet zo makkelijk meerdere keren per dag eten geven.
ze wegen nu beide 3.6 terwijl Stitch iets groter is (mannetje)
hebben jullie misschien nog tips? we proberen al extra met ze te spelen, maar ik weet niet of er nog meer dingen zijn die ik kan doen. ze is nog niet echt dik maar voorkomen is beter dan op dieet ;)

alvast bedankt
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mimi lijkt aan te komen, Stitch totaal niet.

Bericht door nellebel »

guusje eet ook minder als gijs. wat ik heb gedaan is afgewogen eten geven. ik verdeel het over de dag, dus er zit continue eten in de schaaltjes, maar ik vul ze dus niet tot de rand. zo heb ik altijd zicht op wat ze eten. guusje geef ik tussendoor stiekum vaker een snoepje en die krijgt ietsje meer natvoer (ze krijgen 2x daags en ik zit er dan bij )
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie