Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
AngelaWiersma
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2012 11:41

Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door AngelaWiersma »

Hallo,

Ik ben een tijdje geleden met Gizmo naar de dierenarts geweest en daar werd mij verteld dat hij er gezond uitzag alleen hij was te licht. De dierenarts adviseerde mij om Iams voer voor volwassen katten te kopen i.p.v senior voer zodat hij wat dikker zou worden. Hij krijgt nu namelijk of Whiskas senior voer of het voer van de jumbo, en dan de rund variant. Ik woon op mijzelf en heb dus niet zoveel centjes maar als het hem helpt wil ik best in een keer een grote zak Iams voer kopen zodat ik daar bijna een half jaar mee kan doen en dat hij daardoor aankomt. Zou het Iams voer echter genoeg zijn of zijn er nog andere soorten voer die hem zouden kunnen helpen om dikker te worden?

Hij weegt nu trouwens 4 kilo en de dierenarts zij dat hij wel 5 mag wegen omdat het best een grote kat is. Het is een gewone huis tuin en keuken ex kater.

Hier zijn recente foto's van hoe Gizmo er nu uit ziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En samen met Millo
Afbeelding


Ik hoop tips en advies en eventueel ervaringen met Iams te ontvangen! :D
Gizmo en Millo zijn de namen van mijn katsels :)
Cerna

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Cerna »

Hmmm, ik twijfel of ik op je vraag moet reageren. Vorig jaar stelde je ook een vraag, daar kwamen reacties op met een aantal vragen aan jou, maar je hebt nooit meer gereageerd.

Wie zegt mij dat ik nu niet voor niks zit te typen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door castratenkoor »

Mager lijkt hij me niet op de foto's. Wat ik wel opvallend vind aan de staande foto's is dat zijn rug-haar overeind staat. Dat is geen gezond teken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Adriana »

zijn vacht glanst mooi.
heb je zijn schildklierwaarde? het is een al wat oudere kat en het kan best zijn dat die aan de hoge kant is en dan krijg je dit soort schraalheid.
k zou nog naar even wachten met Iams en sowieso voer kiezen met een veel hoger vetpercentage (zie ingredienten en analyses van de voeders bij Zooplus)

p.s. k zie in je eerste bericht dat nieren en schildklierwaardes goed waren en dat Gizmo 12 is. wat je ook kunt doen is langs een Turkse slager gaan en daar een paar vette lamsribbetjes meenemen. die zijn niet duur en je kunt daar vlees en vet vanaf halen en hem naast de vleesjes af en toe ook wat van dat vet geven.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Ms Maaike »

Hoi Angela,

Ik vind Gizmo er niet té mager uitzien, alleen dat z'n rughaar overeind staat is zoals eerder al gezegd niet een goed teken wat betreft de gezondheid van de kat. Schildklierwaardes kunnen daar mee te maken hebben, maar hij kan zich gewoon ook wat minder lekker voelen (en wellicht is hij statisch geladen).

Mijn kater Mickey (bijna 14) is ook te licht volgens mijn dierenarts. Mickey en Pippi (een poes van bijna 2) hebben altijd brokjes staan en 's avonds krijgen ze natvoer. Mickey komt gewoon lastig aan, hij is verder gezond. Z'n schildklierwaardes zijn wat aan de hoge kant, maar nog binnen de referentiewaardes. Zijn vacht staat niet op, hij is actief, speels en komt graag heel veel knuffels halen. Ik denk dat je in dit geval beter naar de kat zelf kan kijken dan wanneer je richtlijnen aanhoudt, het zijn maar richtlijnen. :) Pas bij het dalen van het gewicht moet je je denk ik echt zorgen maken, want hij hoeft niet lichter zal ik maar zeggen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Cerna »

Weer niet geweest sinds 29 januari, 22.14 uur :cry:

Ik vraag me dan af waarom iemand een vraag stelt.
paasnini

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door paasnini »

Oh bah Iams daar gaan mijn katten zooooo van uit de bak stinken. Ik zou je met een klein budget aanraden de MaxiCat van de Action te geven prima voeding in die categorie en gezonder dan Iams.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Adriana »

meer dan de helft van de vragenstellers reageert niet en daarvan bezoekt zeker de helft het forum niet meer.. maar is dat een reden om dan maar niet te reageren..?
je weet bij de eerste reactie/meedenktips namelijk niet hoe en of de vragensteller zal reageren..
en het gaat toch in eerste instantie om het dier, dat er ook niks aan kan doen dat zijn baasje.. ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Ms Maaike »

Ik had ook al gezien dat de TS niet meer was geweest. Dat is balen, maar helaas. Maar; je helpt niet alleen TS, maar ook iedereen die hier op zoekt of mensen die het lezen vanwege het lezen. Dus een post is nooit voor niets. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Adriana »

Maaike ;-) hardstikke eens en ik denk dat er heel erg veel mensen meelezen zonder dat ze ooit een bericht zullen plaatsen.. en die pikken er altijd wat van op of krijgen hun vragen regelrecht beantwoord..
en je leest ook regelmatig dat sommige mensen, die zich hebben aangemeld, ook al vrij lang meegelezen hebben of onze tips bv over solokittens hebben gevolgd of over kattenbakken of over 'opvoeden' hihihihi..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Ms Maaike »

Precies. :) Vandaar dat het mij niet zo veel uitmaakt of de vragensteller nog online komt of niet. Nou ja, wel in het belang van de kat van de TS, maar goed, je kunt toch niet meer doen dan een reactie plaatsen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door lidewij020 »

Als tussendoortje zijn de sticks van whiskas, vitakraft of ander merk erg geschikt. Bij mijn te magere kat gingen ze erin als zoete koek. Ik heb nog contact opgenomen met whiskas, omdat er op de verpakking stond dat katten er maar één per dag mogen, maar dat was vanwege de hoge calorische waarde, zodat katten niet te dik worden. Magere katten kun je er dus gerust wat meer van geven.

Ik vind ook het rechtopstaande haar op zijn rug opvallend. daardoor ziet hij er toch wat ouder uit. Voel je zijn ruggenwervels ook duidelijk onder zijn huid?
Vermagering is toch wel een teken dat er iets niet helemaal goed zit in de kat. Niet alles is in het bloed te meten. Ik heb twee katten gehad die met goede bloedwaardes bleven vermageren. Beide katten bleken later kanker te hebben. Sorry, ik wil je niet bang maken. Hopelijk komt Giz weer wat aan.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Cerna

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:meer dan de helft van de vragenstellers reageert niet en daarvan bezoekt zeker de helft het forum niet meer.. maar is dat een reden om dan maar niet te reageren..?
Voor mij wel, ja. Ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen die niet reageren.
Bij nieuwe mensen weet je het natuurlijk niet vantevoren, maar zij had al een keer eerder nergens op gereageerd en dat is voor mij een criterium.
Besteed mijn tijd liever aan de katten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Adriana »

k zie het niet als tijd verdoen maar als soort van vrijwilligerswerk..
en dan zou ik niet meer moeten reageren op iedere nieuwkomer, want je weet het maar nooit..
als ik zit te forummen dan altijd wel een/twee of drie katzels in de buurt, die knuffels krijgen en aandacht en zo..
zoals nu met Enzo in mijn nek rond mijn hals, Bolle stijf voor mij en Maks op schoot en voor de verandering niet op het toetsenbord..
maar ik weet dat ik je toch niet kan overhalen en ieder heeft zijn/haar eigen prio's..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Robijn »

Het is inderdaad heel jammer als iemand niet meer reageert, maar ik weet zeker dat de mensen die het wel lezen, er toch iets van opsteken, van alle adviezen die verschillende forumleden geven.
Zo dacht ik bijvoorbeeld altijd dat als de haren van een kat omhoog staan, ze dat deden om beter de warmte vast te kunnen houden als ze het koud hebben, en dat m.n. oudere katten dit doen, omdat ze het sneller koud hebben (?).
Heb nu weer geleerd dat het een teken kan zijn dat de kat niet gezond is, en dat het met de schildklierwaardes te maken kan hebben.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie