Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Voor alle vragen over dieetvoer
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door artemis »

De hamvraag voor mij zou zijn of hij effectief vermagerd is en daar lezen we niets over. Onverklaarbaar vermageren is wel degelijk een aanwijzing dat er iets ernstigs mis kan zijn, maar als Gizmo altijd zo slank is geweest en zijn gewicht heeft behouden vind ik dat minder verontrustend.
Los daarvan vind ik hem niet echt te mager an sich. Vacht op de rug staat inderdaad wat rechtop maar ik vind zijn staande houding wel wat raar. Ik vind dat hij in een wat bolle houding staat met de achterpoten niet helemaal gestrekt maar wat doorzakkend. Dat was het eerste wat mij opviel. Een foto is natuurlijk maar een momentopname.

Heb zelf een (hopelijk ex) schildklierkater dus bekeek het een beetje vanuit die optiek.
Gebruikersavatar
AngelaWiersma
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2012 11:41

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door AngelaWiersma »

Hallo allemaal,
Sorry dat ik zo lang niet van mij heb laten horen!
Ik wil jullie allen bedanken voor de reacties en informatie. Ookal heb ik de reacties niet direct gelezen,
Ik heb er toch veel aan en andere mensen op het internet ook denk ik.
Gizmo is inmiddels een halve kilo aangekomen. Hij heeft een wormenkuur gehad en krijgt nu iams voer ipv whiskas. Zijn rug staat inderdaad altijd wel bol en zijn achterpoten staan naar buiten. Hoe dit kan weet ik niet, de dierenarts heeft er destijds niks over gezegd in ieder geval. Gizmo was altijd al een slanke kat dus een lekkere volle kat zal het wel nooit worden, dus met die halve kilo er bij zijn we al blij.
Ik merk overigens dat ik gewoonweg vergeet om het forum te bezoeken en dat vind ik jammer voor mensen die gaan reageren op mijn bericht dus bij deze wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de gedane moeite en dan kan dit topic wat mij betreft op slot. Of er kunnen nog meer adviezen worden gegeven die interessant zijn voor andere mensen. Vriendelijke groetjes, Angela.
Gizmo en Millo zijn de namen van mijn katsels :)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Gizmo van 13 jaar moet een 1 killo zwaarder worden.

Bericht door Robijn »

Bedankt voor de update. Fijn dat Gizmo al een halve kilo is aangekomen!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie