blaasgruiskat

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
dettie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2012 17:07

blaasgruiskat

Bericht door dettie »

Mijn kater Tex,nu 2weken op rc urinary voer,voor blaasgruis Mag hem niets anders geven geen gekookte kip of vis waar hij zo gek op is
Hij lust het echt niet graag,als ik met hem op de bank ga zitten en hem voer eet hij het wel
Mijn andere kat Bella van 13jaar zou er een moord voor doen
Van de dierenarts zou ze dat mogen hebben,ik vind dit echt vreemd.
En durf haar het niet te geven want de dierenzaak waar ik al jaren klant ben raad het weer af.
Maar als Tex,geen blaas gruis meer heeft kan hij dan op blaasgruis voorkomend gaan
En mag Bella dat wel eten,want ze is geen oude kat maar ook niet meer zo jong,en mijn Noortje is pas 2 die eet nog gewoon voer
Ieder heeft nu zijn eigen voer dus,wat in verleden niet zo was
Maar als ik weg ben,en mijn zoon komt mijn poezen verzorgen ben ik bang dat het mis loopt met het gescheiden eten
Niet dat hij er niet goed voor is,misschien ben ik wel te voorzichtig
Gr Dettie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blaasgruiskat

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ik denk dat RC urinary blaasgruisoplossend voer is, dat mag maar heel beperkt worden gegeven (totdat de urine schoon is) en andere katten mogen dat ivm de stoffen die eraan zijn toegevoegd niet eten.
denk dat het hier over struviet gaat en wat zijn de afspraken met je dierenarts?

als de urine schoon is, dan kun je blaasgruis voorkomend voer gaan geven en er zijn vele soorten. dat mogen alle drie de katten eten.
daarbij kunnen ze natvoer krijgen en rauwe of gekookte kip/kalkoen om de urine goed aan te zuren.
en heel erg belangrijk: zorg dat ze goed drinken, dus plassen en houd dat goed in de gaten.
ik zou als alles weer in orde is kwalitatief goed voer gaan geven in een paar soorten/smaken.
zonder tarwe en lees onze tig blaasgruistopics, daar staan alle tips in..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
dettie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2012 17:07

Re: blaasgruiskat

Bericht door dettie »

Hoi Adriane
Bedankt voor je bericht,ik moet Tex zijn plas in de 2de week van december binnenbrengen
Als hij blaasgruisvrij is,en het mag van de dierenarts,ga ik over op blaasgruis voorkomend
Heb ook de blaasgruis topics gelezen,en daar kan ik wel wat mee
Heb mijn poezebeesten,altijd verschillende brokjes gegeven
Dus dat zal wel goedkomen,ik denk dat Tex een lekkerbek is en hij en ik zullen blij zijn dat hij ervan af is
Gr Dettie Bella Tex Noortje
Maar blijf op mijn hoede,want heb gehoord en gelezen dat het ook zo weer terug kan komen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blaasgruiskat

Bericht door Adriana »

ja, sommige katten zijn er erg gevoelig voor en dat kun je met specifiek voer (bv Trovet) zo veel mogelijk proberen te vermijden.
wat ook kan is Trovet antiblaasgruis preventie erbij geven als soort van snoepje met ong 20 stuks per dag. daarnaast dan bv éen van de soorten Sanabelle of Almo holistic bvk kip oid.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie