Hill's i/d - hoeveelheid?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Hill's i/d - hoeveelheid?

Bericht door Anneke_87 »

Aangezien Tigris een tijdje met diarree sukkelde, hebben we van de DA Hill's i/d gekregen (gevoelige spijsvertering). Ze zei dat dat ook ok was voor Thor. De richtlijnen op de zak zijn 40g voor een kat van 2 kg. Aangezien Tigris wat meer weegt en Thor wat minder heft dat elkaar wat op. Dus 80g voor de heren op een dag.

Omdat ik het idee krijg dat Tigris naar de zware kant begint te worden (2.250 kg voor 16-17 weken HTK), probeer ik het wat af te wegen. Maar hun bakje is echt snel op en ik heb de indruk dat ze echt wel honger hebben. We hebben hen zaterdag en zondag nog een halve gekookte kipfilet erbij gegeven en nog wat extra korrels voor we gingen slapen omdat hun bakje weeral op was, maar ze blijven precies honger hebben. Is dat omdat dat zo licht verteerbaar is? Ze kunnen volgens mij het dubbele op, maar dat lijkt me nu ook weer niet gezond. Wat doe ik het best?

Hier een afbeelding van Tigris langs boven. Is hij ok, of te zwaar aan het worden?
Alvast bedankt!

Afbeelding
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hill's i/d - hoeveelheid?

Bericht door mittenslief »

ja ze zullen snel weer honger hebben omdat het zo licht verteerbaar is. dik vindt ik m niet hoor. misschien kan je hem voorzichtig weer andere brok erbij doen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Hill's i/d - hoeveelheid?

Bericht door Ikey »

Voorzichtig een andere brok erbij is inderdaad een goed idee. Mits zijn ontlasting helemaal in orde is. Hij ziet er niet perse dik uit, wel lekker stevig. Maar je ziet ook nog taille en dat is goed. Het is wel een beer trouwens. Diesel is ook 16 weken, maar hij weegt nu 1600 gram! Hij heeft trouwens ook altijd honger en krijgt 40 gram per dag, maar hij is echt niet te dun.

Goed in de gaten houden, zou ik zeggen :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Anneke_87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 okt 2012 14:18
Locatie: Oost-Vlaanderen - België

Re: Hill's i/d - hoeveelheid?

Bericht door Anneke_87 »

Bedankt voor de reacties. Sowieso wil ik de zak i/d nog wel opmaken, maar op tijd kijken om terug over te schakelen naar andere brokken.
Groeten, Anne, Tigris (08/2012) en Thor (09/2012)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Hill's i/d - hoeveelheid?

Bericht door Brittenbolletje »

Hoop dat ik dat zeggen mag, maar een kitten is nooit te dik. nou vind ik hem ook wel meevallen als ik dat zie van de foto. Nog minder geven vind ik zielig. Ze hebben voedsel nodig. nou snap ik wel dat er 1 diarree heeft/had dus snap de soort voeding wel. Maar lightvoer dat vult niet. Zeker niet voor een kat in de groei. :smile:
Plaats reactie