sydney verhaart extreem en is iets te dik

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
barbara5482
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2012 18:37

sydney verhaart extreem en is iets te dik

Bericht door barbara5482 »

hallo,

mijn lieve kater Sydney verhaart echt extreem veel, ik heb andere brokken gehaalt want dat werd op enkele fora vertelt. (perfect fit in-home). hij is ook wel een beetje aan de zware kant voel wel zijn ribben maar er zit wel een aardig laagje vet omheen, hij is erg actief en speelt graag(wel een beetje ruw maar ja) hij is geen buiten kat en hij is eigenlijk altijd binnen of op het balkon. ik wil ook niet dat hij door de buurt zwerft. nergens kan ik lezen hoe het komt dat hij zo verhaart en hoe ik hem het beste een beetje kan laten afvallen. heb ook al speciale druppels gehaalt voor het verharen maar merk geen verschil.

mvg barbara
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: sydney verhaart extreem en is iets te dik

Bericht door pearlsofpassion »

Welke druppels heb je gehaald?

Visolie?
Want dat werkt goed voor de vacht.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon een kat is die veel verhaart. Dat is kat tot kat verschillend.

Afvallen kan het best op brokken met minder koolhydraten. Daar moet je minder van voeren, maar de kat krijgt er minder honger op, waardoor het gemakkelijker gaat.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie