Ervaringen Royal Canin Satiety???

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
maart79
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2009 14:36

Ervaringen Royal Canin Satiety???

Bericht door maart79 »

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal topics in deze forum gelezen over overgewicht van de katten. Hieruit begrijp ik dat als je je kat af wilt laten vallen dat het een combinatie is van het goede voer, veel beweging en geduld ;-)

Ik heb dus 2 poezen van bijna 3 jaar die ook te zwaar zijn. Op dit moment krijgen ze RC Light 40. Het zijn beide binnenpoezen waardoor ze in verhouding minder beweging krijgen. Ik heb wel verschillende speeltjes maar daar doen ze niet altijd wat mee. De lichtste van de 2 is dan ook het meest actiefdat hij zelf met de speeltjes gaat spelen. Ik denk dat ik dan ook zelf actiever met hun moet spelen.

Als ik moet werken geef ik ze 's morgens gezamenlijk 35 a 40 gram en 's avonds als ik thuis kom krijgen ze nogmaals hetzelfde en 1 snoepje van de sensations. Daarnaast natuurlijk voldoende water. Langzaam aan probeer ik de hoeveelheid voer wat terug te dringen in de hoop dat ze dan afvallen maar dit lukt dus niet. De vraag is ook hoe nauwkeurig die maatbekers zijn :-(

Nu heb ik vandaag de DA gebeld om informtie en hulp. Zij vertelde me dat ik dan het beste Royan Canin Satiety kan gebruiken, welke natuurlijk wederom alleen via de DA te verkrijgen is. Zij kunnen me dan ondersteunen en helpen bij het afvallen van de poezen. Klinkt goed zou ik zeggen! Alleen dat voer kost € 40.50 voor 3.5 kilo. Ik heb nu RC Light 40 10 kilo voor € 50 :???:

Ik ben dan ook erg benieuwd naar julie ervaringen met royal canin satiety? Hebben jullie hier goede ervaringen mee of zijn er vergelijkbare voedingen die net zo goed werken maar goedkoper zijn.

Begrijp me niet verkeer ik betaal het graag bij de DA voor mij lieverds hoor. Maar het is toch wel behoorlijk duurder....

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaringen Royal Canin Satiety???

Bericht door Adriana »

wat dacht je van het gebruiken van de zoekfunctie?
zit rechtsboven, typ rc satiety in en je krijgt 5 berichten met ervaringen over dat spul..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie