Blaasgruis dieet en te dikke kat. hoe laten afvallen?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Blaasgruis dieet en te dikke kat. hoe laten afvallen?

Bericht door Sunnetje »

Ik kan me voorstellen dat als je altijd wat stevigere katten hebt gehad, je mijn katten 'eng dun' zal vinden. Toen ik mijn Dizzy kreeg vond ik haar ook vreselijk mager in vergelijking met mijn andere katten, maar voor haar bouw (ze is erg tenger) bleek ze eigenlijk precies goed op gewicht.
Ik heb mijn hele leven al katten en ik vind Mystic toch echt te dik.

Ik hanteer ook dit plaatje: Afbeelding]

Mystic zijn ribben zijn moeilijk te voelen, en je ziet dat wanneer hij ligt hij zelf 'kwabjes' aan zijn voorpoten heeft (laatste foto) , dat vind ik toch wel veel voor een kat :)

Mijn Pinto* was ook een vrij stevige kat, maar die was ook iets groter dan Mystic, en die is zo voor mijn ogen ineens in elkaar gezakt en overleden op 4 jarige leeftijd. Ergens in mijn achterhoofd speelt nog altijd de gedachte dat het ook met zijn gewicht te maken had, en dat speelt nu ook mee in de zorgen om Mystic.

Plus het feit dat ie dus in een klein jaar tijd wéér zoveel is aangekomen (van 5.4 naar 6 kilo) vind ik ook geen goed teken.

edit: ik zie dat ik bij de foto van September 2010 het gewicht fout heb opgeschreven. was 5.4 in plaats van 4.5 kilo)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie