Oosterse korthaarpoes komt aan

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
rammstein01
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 13:42
Locatie: Oosterhout N-B

Oosterse korthaarpoes komt aan

Bericht door rammstein01 »

Hallo beste lezers,
Wij hebben 3 Oosterse korthaar katten (nu 11 maanden), 2 katers (Leo en Levi) en 1 poes(Mexie). Katers zijn uit hetzelfde nest, en het poesje uit een ander nest bij dezelfde cattery. Poes is een aantal maanden geleden gesteriliseerd. Wij hebben het voer aangepast (Hill's Science Plan voor gesteriliseerde katten), de hoeveelheid wordt iedere dag precies afgemeten. Maar het poesje komt in verhouding tot de "mannen" erg aan. Ik kan bijna niet meer zien dat ze een Oosters korthaar is. Ze zijn alledrie erg actief, zijn de hele dag (als de zon schijnt) buiten aan het ravotten.

Ze krijgen 's ochtend de toegestane hoeveelheid, en 's avonds weer. Zorgen voor genoeg vers water de hele dag.
Kortom, wij weten niet wat we eventueel fout doen.

Wie kan ons DE oplossing bieden dat onze Mexie weer een mooie Oosterse korthaar wordt.

Groetjes,

Rob
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oosterse korthaarpoes komt aan

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
niet iedere kat reageert hetzelfde op hetzelfde voer, kwestie van stofwisseling..
wat doen we fout?..
heb gezocht naar de analyse van die brokjes maar lastig te vinden en weinig tijd
maarre
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
op de eerste plaats staat mais en op de tweede plaats rijst.... :eeh: !!!!
ja, dank je de donder.. berg zetmeel en logisch dat sommige katzels daarvan aankomen.. heb me door veel bladibla van Hills over het product sterilized cat heen moeten worstelen maar beetje komisch, zoveel bla/bla en dan op de eerste plaatsen mais+rijst bij je ingrediënten.. (alsof het voor het hamster i....hihi..)

ik denk dat Almo holistic kip voor deze aziaat veel beter op zijn plaats is of kijk anders eens bij de Sanabelles. kijk naar graan hoeveelheid en vetpercentage en loop ook de analyses even na. kan heel makkelijk op de site van Zooplus zie onder en dan is het een kwestie van wegen en uitproberen want mevroi moet het ook nog lusten.. en af en toe wat rauwe kip/kalkoen kan ook geen kwaad..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
rammstein01
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 13:42
Locatie: Oosterhout N-B

Re: Oosterse korthaarpoes komt aan

Bericht door rammstein01 »

Hallo Adriana,

Bedankt voor je reactie en vakkundige toelichting. Ik ga eens kijken of onze Mexie het op dit voedsel beter doet.

Vooralsnog bedankt,

Rob
rammstein01
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 13:42
Locatie: Oosterhout N-B

Re: Oosterse korthaarpoes komt aan

Bericht door rammstein01 »

De "proefverpakkingen" Almo holistic kip zijn binnen. De "terroristen" wat laten proeven en het is door de keuringsdienst van Oosters Korthaar gekomen. Nu even bekijken of Mexie ook daadwerkelijk afslankt door dit voer.

Wordt vervolgt,....................

Rob
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oosterse korthaarpoes komt aan

Bericht door nellebel »

hoe oneerlijk, net als bij mensen. die mannen eten wat ze willen en bij ons vrouwen vliegen meteen de kilo's eraan hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie