katje uit het asiel

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
wilco
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2012 10:53

katje uit het asiel

Bericht door wilco »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn katje die ik 4 dagen geleden uit het asiel heb gehaald. Hij is vanaf die dag aan de diarree en maak me wel een beetje zorgen. Ik heb al contact gehad met het asiel en die vertelde me dat ik het nog even aan moest kijken. Het katje is 10 weken, woog bij aankomst rond de 820 gram, zijn gewicht is nu ong. 750. Toen ik op internet ging kijken hoe zwaar een katje van 10 weken moet wegen, was dat ong 1000gram! Maar het is wel een klein katje. Mijn vraag is eigenlijk wat ik nu moet doen, hij eet wel, en is soms zelfs aan het schrokken. Is op momenten wel actief, maar niet echt speels en voor de rest slaapt hij veel. De eerste dag was hij veel speelser dan dat hij nu is. Hoe kan de diarree stoppen, ik gebruik hetzefde voer als in het asiel en lees vanalles op het internet...lamhart,kipfilet,rijstwater etc. maar wat is goed? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: katje uit het asiel

Bericht door patiani-guusje »

Ik zou met hem naar de dierenarts gaan.. Ook omdat er kans is op uitdroging. En mis. is er wel giardia in het spel, wat vaker voorkomt waar groepen katten bij elkaar leven. Dit is een maag darm parasiet waar met name hele jonge dieren en dieren met weinig weerstand erg ziek van kunnen worden. De nazorg van het asiel komt erg makkelijk bij mij over, zij hebben daar toch ook een dierenarts? Mis. kun je voorstellen dat die naar de kitten kijkt, ik zou in ieder geval niet wachten. Succes!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katje uit het asiel

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
welk voer krijgt je kleine hummel precies?
t kan zijn dat ie daar slecht tegen kan en als het merendeel droge brokjes is dan zou ik dat sowieso meer in balans brengen met de helft kwalitatief goed kitten natvoer..
het blijkt dat hij intussen niet voldoende is gegroeid, heeft er dus al langer last van..
en indd. langs de asieldierenarts mèt wat ontlasting..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katje uit het asiel

Bericht door Dinky »

Aangezien je kitten is afgevallen ipv aangekomen zou ik inderdaad langs de dierenarts van het asiel gaan (bij het asiel waar ik mijn poezen weg had was de eerste twee weken nazorg kosteloos bij de dierenarts van het asiel. Omdat ik geen auto heb mocht ik zelfs langs dierenarts in de stad zelf en werd de rekening naar het asiel gestuurd. Even overleggen dus waar je dan langs kan).

Het is duidelijk dat er wat aan de hand is namelijk. Ons eerste poesje uit het asiel was ineens enorm aan het niezen en ging in 24 uur enorm hard achteruit en ook toen zei het asiel dat ik het even aan moest kijken. Omdat ik het niet aan kon zien stond ik erop dat ik langs zou gaan en bleek ze dus niesziekte te hebben ondanks inenting. Vervolgens knapte ze enorm op na bezoek aan de dierenarts in het asiel en was ik enorm blij dat ik er op aan had gedrongen snel langs te gaan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: katje uit het asiel

Bericht door jennli »

Sluit me aan bij mijn voorgangers al zou ik niet te veel gaan experimenteren met verschillende soorten voer. Liefst vandaag nog langs de dierenarts.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
saar17
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2012 14:56
Locatie: Antwerpen

Re: katje uit het asiel

Bericht door saar17 »

Er is een grote kans dat je kitten aan het uitdrogen is door de diarree. Ik zou zo vlug mogelijk langsgaan bij de DA om te kijken wat er aan de hand is. Dit kan niet enkel een voedingsprobleem zijn, zeker aangezien 'ie al zoveel is afgevallen!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: katje uit het asiel

Bericht door eveline1982 »

Direct liefst nu nog naar de da. De kitten zit ver onder haar gewicht en mag op deze leeftijd niet afvallen alleen bijkomen! Slecht van het asiel om het aan te laten kijken, diaree mag bij een kitten max 2 dagen duren door stress!!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: katje uit het asiel

Bericht door Chiquita98 »

Uh meiden dit is al een oud topic van juli. ff goed checken bij de datum ;-) En die Wilco is na die dag nooit meer online geweest
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: katje uit het asiel

Bericht door eveline1982 »

Oh hahahaha wat stom! Hoop dat hij wel naar de da is geweest met het arme wurm!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie