Dizzy weegt slechts 3 kilo! hoe krijg ik haar wat voller?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Dizzy weegt slechts 3 kilo! hoe krijg ik haar wat voller?

Bericht door Sunnetje »

Ik hoop niet dat ik nu een topic aanmaak waar er al 20 van zijn, maar ik kon zo gauw even niets vinden.

Dizzy woont nu sinds Mei vorig jaar bij ons. Ze woog toen 3,6 kilo en ik vond haar toen al erg dun. Ik heb haar helaas nooit dikker kunnen krijgen, dus ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze nu eenmaal zo slank is qua bouw.

Echter is Dizzy afgelopen November ziek geworden, vermoedelijk aangestoken door de opvangkittens toen. Ze had traanoogjes en had koorts. Ze is toen afgevallen tot slechts 3 kilo!

Inmiddels is ze weer helemaal beter, heeft ze heel af en toe nog wel licht tranende ogen en ze weeg nog steeds slechts 3 kilo! Zij en Isis eten ook niet zo heel goed vind ik. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd (zelfs supermarkt brok omdat dat vaak wat sterker is qua geur) maar ze eten vaak slechts een half bakje, en dit 2x per dag. Isis blijft echter goed op gewicht, maar Dizzy blijft op die 3 kilo hangen en ik vind het echt te licht.

Dus hoe zou ik haar wat dikker kunnen krijgen? ik zou haar graag toch op de 3,5 kilo willen krijgen. Ze is nu zo ielig!

Sowieso wil ik binnenkort nog even met haar naar de DA vanwege de af en toe nog tranende oogjes, maar misschien dat ik hier nog wat tips kan krijgen voor haar gewicht.

Ik ken het plaatje van katten met overgewicht, ideaal gewicht en ondergewicht, ik weet hoe je kan zien of een kat ondergewicht heeft, en het is niet zo dat ik Dizzy's ribben echt kan zien, maar ze heeft 3,6 kilo gewogen, dus ik zou haar graag terugkrijgen op dat gewicht.

edit: en met dat ik dit post zie ik een post eronder staan over een kat die slechts 2 kilo weegt :oops: had ik niet gezien! eens kijken of daar nog tips staan..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dizzy weegt slechts 3 kilo! hoe krijg ik haar wat voller

Bericht door Ilone »

Mja, hoe groot is ze?
Lotje hier weegt ook een ruime 3 kilo, maar ivm haar grootte is dat meer dan genoeg. Als ze nog meer bijkomt dan wordt ze zelfs te dik ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
manon3

Re: Dizzy weegt slechts 3 kilo! hoe krijg ik haar wat voller

Bericht door manon3 »

Het is inderdaad moelijk te beoordelen of je poes echt te dun is, zo zonder foto.
Je zou kunnen proberen om wat visolie door haar natvoer te geven( krijgt ze wel natvoer of alleen maar brokjes.?)
Visolie bevat veel calorieen dus dat zou enigszins kunnen helpen.Of vette vis proberen.
Krijgt je poes alleen maar brokjes, want anders zou je natvoer kunnen proberen in een smaak wat ze lekker vindt.Misschien dat ze dan meer gaat eten.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Dizzy weegt slechts 3 kilo! hoe krijg ik haar wat voller

Bericht door Sunnetje »

@Ilone Dizzy is vrij klein. Ze is net zo groot als Ozzy, en hij is pas 7 maanden oud.
Ik verwacht dus ook niet dat ze ooit boven de 4 kilo zal komen, maar ik zou haar toch graag terug op die 3.6 kilo zien, wat ze woog toen ze hier kwam.
Ze is in elk geval zeker niet te dik, ze oogt meer naar te te dun voor mijn gevoel.

De katten krijgen hier af en toe natvoer (1 á 2 keer in de week) en verder gewoon brokjes.
Wanneer ze natvoer krijgen, is dit de Zalm variant van Schesir, omdat mijn Rambo deze ook kan eten zonder een allergische reactie te krijgen. (hij heeft voedselallergie)

Visolie is misschien wel een idee. Is ook meteen goed voor de vacht dacht ik toch?
Iemand raadde mij ook kipfilet aan, neem aan gewoon gekookte kipfilet en dit dan als snack geven... Maar Dizzy is al een moeilijke eter, ik wil niet dat ze haar brokjes dan helemaal gaat laten staan en alleen nog maar die snacks wil. Dus die visolie vind ik dan een beter idee! :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie