Is mijn poes ziek? Ca. 7 Jaar en nog geen 2kg

Voor alle vragen over dieetvoer
paasnini

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door paasnini »

O sorry het was hier drukker dan ik dacht en ik had niet goed naar de datum gekeken. Dan hoop ik dat hij besluit een bezoekje aan de arts te brengen.
Gebruikersavatar
Leendert1986
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:37
Locatie: Papendrecht

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Leendert1986 »

Met veel pijn in mijn hart moet ik jullie helaas melden dat onderzoeken en medicijnen helaas niet meer hebben geholopen.

Wij hebben vandaag onze kat moeten laten inslapen i.o.m de DA.

Toch allemaal bedankt voor jullie reacties
manon3

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door manon3 »

Wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Sirius.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door puksji »

Dat is zeker een verdrietig bericht :-(
Jammer dat ze niet langer bij jullie mocht zijn.
Sterkte
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Sunnetje »

Weten jullie nou wel wat ze had dan? Je geeft aan dat onderzoeken en medicijnen niet meer hebben geholpen...jullie hebben het dus wel geprobeerd? Welke medicijnen kreeg ze en waarvoor?
Puur uit nieuwsgierigheid en misschien hebben mensen met zo'n soortgelijke situatie er in de toekomst iets aan.

Sterkte met het verlies, zo'n besluit is nooit makkelijk :(
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Leendert1986
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:37
Locatie: Papendrecht

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Leendert1986 »

De dierenarts melde ons dat onze sirius de ziekte FIP aka het coronavirus bij zich droeg, dit was hoogstwaarschijnlijk al het geval sinds we haar hadden alleen is dit steeds erger geworden en op een gegeven moment gemuteerd.

De ziekte is FIP zal ongetwijfeld bij de meeste bekend zijn maar voor diegene die dit niet goed weten hieronder kort de omschrijving:

FIP is een virusziekte die wordt veroorzaakt door een (gemuteerd) coronavirus. Dit feline coronavirus (FcoV) is in eerste instantie onschuldig en veroorzaakt alleen wat lichte diarree, echter als het muteert kan de ziekte FIP ontstaan. De meeste katten maken in hun leven wel eens een infectie door met het coronavirus.
Binnen sommige kattenpopulaties zijn zelfs 80-90% van de katten met antilichamen tegen het coronavirus gemeten (=seropositief voor het FcoV), deze katten zijn dus ooit in aanraking geweest met het coronavirus. 1 - 5 % van de seropositieve katten zal FIP kunnen ontwikkelen. 100 % van de katten die FIP krijgen gaan dood.

Wil je meer weten kan jet het beste even op de volgende site kijken: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... P/fip.html

Zoals ik al eerder zei was sirius nog geen 2 kilo toen we haar kregen, gisteren was ze nog maar 1,7kg dus het ging alsmaar slechter.
Daar is nog bijgekomen dat ze niet meer zindelijk was, eht hele huis kreeg dagelijks wel 3 tot 4 keer de volle laag, overal was urine te vinden en poep.
Ze ging steeds zichzelf afzonderen en stil in een hoekje zitten zonder aandacht nog aan ons te besteden.
Tevens begon ze veel te braken voornamelijk slijm.
Daar komt nog is bovenop dat ze erg moest niesen.
Al met al als je dit allemaal optelt samen met de ziekte FIP was het volgens de DA verstandiger om er een einde aan te maken hoe zwaar deze beslissing ook viel bij ons.
We zagen ook wel dat het zo niet langer kon, voor ons niet maar al helemaal niet voor sirius.
Ze had teveel pijn en medicijnen zijn er helaas niet voor FIP.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Adriana »

wens je heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.
we weten van fip en ook dat er geen medicijnen zijn. en dan moet je een dappere beslissing nemen voor je katzel, hoe moeilijk ook en een dier laten gaan. soms lukt het niet en kun je niks meer doen, anders dan een zacht einde..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte toegewenst
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Leendert1986
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:37
Locatie: Papendrecht

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Leendert1986 »

dank voor jullie steun,

wij gaan zowiezo onze kitten laten testen of er toch niets besmettelijks in sirius heeft gezeten,
vanavond gaan we haar bloed laten testen en hebben vanavond gelijk de uitslag,

laat het jullie wel even weten.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Lovecat »

Sterkte Leendert, met het verlies. Ik ga duimen voor een goede uitslag voor het kitten!
Gebruikersavatar
Leendert1986
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:37
Locatie: Papendrecht

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door Leendert1986 »

Onze kitten is gelukkig helemaal gezond daar zijn we erg blij mee.

Nogmaals bedankt voor jullie steun. Mijn vragen over een kitten staan in een ander gedeelte van het forum.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn poes ziek? +-7 Jaar en nog geen 2KG {help}

Bericht door nellebel »

gelukkig is het kitten gezond. dat is toch een zorg minder. het verdriet om sirius biljft, maar nu hoeft ze niet meer te lijden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie