Ander voer -> 2 problemen opgelost

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Ander voer -> 2 problemen opgelost

Bericht door puck0906 »

Hoi allemaal,

Ik wil jullie dit niet onthouden. Mijn Bono spuugt al jaren behoorlijk veel. Na tig onderzoeken kwam eruit dat hij een gezonde kater is op leeftijd. Nou had hij ook 2 kale plekken op zijn pootjes en onder zijn kin met wat korstjes. Bij mijn dierenarts kwam ik geen steek verder en ben dus veel op internet gaan zoeken en uit eindelijk heb ik besloten om ander voer te gaan geven. Voorheen gaf ik super markt voer in combi met royal canin grote brokken (dental) en nu geef ik sinds 2 maanden alleen maar sanabelle en sinds dien spuugt Bono alleen af en toe een haarbal en zijn kale plekjes zijn verdwenen. Ben zo blij en hoop zo dat andere er ook wat mee kunnen. Laten jullie het weten als jullie het gaan proberen?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door pearlsofpassion »

hihi, als je de voedingstopics openslaat kan je zien dat er heel veel goede ervaringen met Sanabelle (en een aantal andere goede merken) gekent zijn hier op het forum.
Supermarktbrok wordt zowiezo sterk afgeraden, en RC ben ikzelf ook niet gek van. ;-)

Dus de ervaringen kan je daar terugvinden. Gewoon eventjes de verschillende topics doorlezen, als het je interesseert. Je kan daar ook andere goede merken terugvinden.

Super dat het nu beter gaat met je kat!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door puck0906 »

klopt dat had ik ook gelezen maar toch niet dat het deze problemen oplost??????????
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door Adriana »

er zijn iets van 12 soorten Sanabelle, ....., over welke soort hebben we het?
en eens met Valerie, volg de voedingstopics en missch was het probleem dan al veel heel veel eerder opgelost..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door puck0906 »

ik gebruik nu de sensitive lam en kip en de dental versie. Ik heb een hoop over voeding gelezen maar niet dat het plekjes laat verdwijnen en het spugen vermindert maargoed misschien ben ik kippig?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door pearlsofpassion »

Maar neen ;-)

Plekjes kunnen vanalles zijn, maar kunnen inderdaad ook voedselgerelateerd zijn. Vele huidklachten zijn gebonden met de voeding.
Ook spugen is vaak aan de voeding gerelateerd. Dat kan je misschien niet in die topics terugvinden, maar wel zeker in topics waarin deze problemen aan bod komen.
Er wordt vrijwel meteen naar de voeding gevraagd bij deze klachten.

In de voedingstopics staat dan vaak Sanabelle aangeraden als goed merk, maar waar je kat het goed op doet, is weer van kat tot kat verschillend. Het is niet dat Sanabelle een soort wondervoer is of zo. Het is gewoon een erg goed merk en ook goed van prijs.

Mijn Cuzco is er echter allergisch aan, dus je moet altijd zoeken wat voor jouw kat werkt, en dat lost niet perce de problemen ook bij een andere kat op. De mijne kreeg er net korstjes van, dus die heeft dan weer iets anders nodig...
Dat je van supermarktvoer meer kans hebt op problemen dan met een premiummerk (en dan niet noodzakelijk Sanabelle, maar gelijk welk goed merk), is echter wel een gegeven.

Je vroeg naar ervaringen met Sanabelle, en die kan je dus in de voedingstopics vinden. Er is zelfs een topic over voedingsmerken en ervaringen daarmee (de eerste pagina's zijn wel een beetje gedateerd en gaan vrijwel enkel over RC en Orijen, en het verschil daartussen is wel duidelijk). ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door Ilone »

Volgens mij werd er niet om ervaringen gevraagd, volgens mij werd er gewoon medegedeeld dat de voedsel switch heeft geholpen in de hoop dat anderen er ook wat mee kunnen.
En dat vind ik netjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door Adriana »

ja, dat is aardig en netjes.
maar zo werkt het in de voedingstopics toch ook? iemand heeft een probleem en schrijft dat daar op en de meedenkers komen vervolgens met suggesties. en dan is het een kwestie van uitproberen, dus van voer wisselen en we zullen altijd aangeven dat er doorgaans veel te veel tarwe in de doorsnee supermarktbrok zit en dat dit de boosdoener wel eens kan zijn...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door Anne »

puck0906 schreef:ik gebruik nu de sensitive lam en kip en de dental versie. Ik heb een hoop over voeding gelezen maar niet dat het plekjes laat verdwijnen en het spugen vermindert maargoed misschien ben ik kippig?
Kennelijk heeft je kat een voedselovergevoeligheid. Op de voeding die je nu geeft zou ik maar blijven. Je hebt kans als je hem een snoepje of iets anders tussendoor geeft dat de klachten weer terug kunnen komen.

Zo heeft Casper* een jarenlange voedselintolerantie gehad wat uiteindelijk een chronische darmontsteking bij haar heeft veroorzaakt. ik wist het niet, zag altijd wel wat korstjes maar ze jeukte er nooit aan.

Daarom is het altijd goed om mensen te waarschuwen, dan kunnen dit soort kwalen voorkomen worden!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: ander voer -> 2 problemen opgelost!

Bericht door puck0906 »

Hoi Anne,

Ja doe ik ook zeker. Ik geef ook whiskas stokjes want daar is hij idolaat van en dat gaat heel goed. Ik ga nooit meer over op supermarkt voer ook niet bij mijn andere 2 mopjes. Hun vachten stralen veel meer en je merkt het aan alles het verschil. Ik had het nooit verwacht maar het werkt echt.
Plaats reactie