Ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Sunnetje »

Hier twijfel ik nu al een tijdje over. Momenteel geef ik mijn Mystic Royal Canin Urinary SO Moderate Calorie diet, 6 kilo zak voor 45 euro.

Echter is Royal Canin, zoals velen weten, érg prijzig. Dus ik twijfel al een tijdje over Sanabelle.
Sanabelle Urinary kost 45 euro voor een 10 kilo zak. Dit is nogal niet een verschil.

Echter is het de vraag...durf ik die overstap de nemen? Sanabelle wordt goed aangeprijst, maar ik wil niet het risico lopen dat de gruis terug komt.

Sanabelle is alleen Gruis voorkomend, Royal Canin Urinary SO is ook gruis oplossend.

Mystic heeft een penisamputatie ondergaan dus de kans dát hij weer verstopt raakt is klein, maar ik wil ook niet dat ie blaasontstekingen of andere problemen krijgt o.i.d.

Dus mijn vraag: wie heeft er hier ervaring met Sanabelle Urinary?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Snatertje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2011 09:28

Re: ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Snatertje »

ik heb er geen ervaring mee, wij hebben een blaasgruis poes, onze frodo heeft het al 1,5 jaar, maar omdat wij 4 poezedames hebben, die samen uit een brokkentoren eten,ben ik op zoek gegaan naar iets anders, die royal canin is dan wel erg duur als ze er met 4en van eten. Frodo krijgt al 1,5 jaar urinewegenpasta van amiqure, ze heeft nergens geen last meer van, eerst een tijd 2 keer per dag gegeven en nu al een hele tijd 1 keer per dag.

zo ook onze Angel, zij bleek bloed in haar urine te hebben, al een tijd vermoeden wij, ze plaste regelmatig naast de bak. de dierenarts kon niks vinden en toen ben ik haar ook die urinewegenpasta gaan geven, 2 keer per dag, binnen 3 weken was haar urine keurig schoon, geen bloed meer en ze plast niet meer naast de bak. ook zij krijgt het nu 1 keer per dag.

Ik koop altijd 3 tubes tegelijk, ben ik nog geen 30 euro kwijt en met 2 katten doe ik er ruim een half jaar mee.

grts Linda
Muis 12
Angel 5
Frodo 4
Heaven 3
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Sunnetje »

Die urinewegenpasta ken ik nog niet... Mystic heeft ook af en toe nog last van (lichte) blaasontsteking, ik zal er dus eens naar informeren.

Maar nu inderdaad nog het vraagstuk over het voer... Ik lees dat veel mensen het afraden omdat Sanabelle niet het bestaande gruis oplost, maar het alleen helpt te voorkomen..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 2 ex-blaasgruiskaters. Die deden het heel goed op Orijen.
En ze doen het nu ook goed op Sanabelle Urinary.
je kunt dat echter pas geven als het echte blaasgruis probleem is opgelost.
Dus eerst een periode RC.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Sunnetje »

Mystic krijgt nu bijna een jaar RC Urinay :) Sinds September vorig jaar, toen de problemen begonnen.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door castratenkoor »

Dan zou je het kunnen proberen, langzaam overschakelen uiteraard.
Hier gaat het goed maar dat is geen garantie dat het bij jou ook goed zou gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Adriana »

http://www.medpets.nl/blaas+nier+lever+hart+kat/

hier staan een aantal middelen om urine aan te zuren en je zou de omschrijvingen even moeten nalopen om te zien welke het meest van toepassing is.
http://www.medpets.nl/amiqure+urinewegen+kat/ - dit is de amiqure pasta en hier staat ook urologist en er is een soort van gel.. en dit kan eventueel gewoon buiten de da om.

kan me voorstellen dat je erg voorzichtig bent en je zou een met ander kunnen combineren.
hier voeren we al vrij lang ook Urinary, ook al omdat het eiwitgehalte van 26% lekker laag is. en om extra zeker te zijn dat alles met die katers goed blijft gaan, want Enzo is ex-blaasgruis en is de enige die nog wel eens wat rauw vlees eet. die andere twee helemaal niet.
Urinary zet wel aan tot extra drinken en hier werkt het t beste als er ook water in de buurt van de brokjes staat, naast de andere plekken waar waterbakken staan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Ex-blaasgruis kat. Royal Canin of Sanabelle?

Bericht door Sunnetje »

Ik heb hier zo'n water fontein staan en die werkt erg goed, het zet ze zeker aan tot drinken :) Ik ben van plan binnenkort nog een tweede te kopen, dan heb ik zat stromend, vers water voor 4 katten :)

En ja, ik zit hier nu al een half jaar over te dubben denk ik. Het is gewoon prijzig allemaal. via dierenapotheker.nl kan ik gelukkig al iets goedkoper RC Urinary kopen, maar het blijft duur, ook omdat Rambo RC Hypoallergenic heeft wat niet goedkoop is.

Ik zal eens kijken of ik inderdaad misschien anders 2 dingen kan combineren. De Sanabelle, en dan daaroverheen een supplement wat de urine extra verzuurt ofzo. Ik heb een tijdje cranberry capsules gehad, maar dat vond Mystic niet echt lekker.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie