Light voer of seniorenvoeding?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Light voer of seniorenvoeding?

Bericht door Patriciavt »

Nu ons jongste poesje pas terug is overleden, blijven mijn te zware kat van 11 en véél te zware kat van 13 over. Nu kan ik gericht op hun gaan voeren, omdat ik daarvoor ook rekening moest houden met ons jongere energieke poesje.

De veel te dikke is al beetje afgevallen sinds ze bij ons is, maar als ik wil dat ze nog wat jaren ouder wordt, zullen we er nog harder mee aan de slag moeten denk ik. Ze gedraagd zich namelijk al als een echte sernioor, slapen, eten, slapen, mauwen, slapen, eten.

Nu sta ik dus weer op een nieuw punt, uitzoeken welk voer perfect zou aansluiten bij mijn katten. Ik nijg naar light-voer voor de dikste (en die andere is ook niet slank hoor..) maar seniorenvoer ondersteund door lager eiwitgehalte oa de nieren... En het lijkt mij dat de energietoevoer in seniorenvoer ook aanzienlijk minder is??

Heb al even rond zitten kijken, ik kom er niet uit welk voer van Royal Canin (ze krijgen nu RC Sensitive, ivm spugen van Indoor 27 wat kwam door de jongste) geschikt zou zijn voor mijn twee bolle senioren.

Uiteraard sta ik ook open voor andere merken voer. Ik ben heel benieuwd naar julie ervaringen en hopelijk adviezen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Light voer of seniorenvoeding?

Bericht door Adriana »

voor beide senioren: eerst een algemeen bloedonderzoek zodat je weet hoe de organen functioneren en daar (op tijd.. eventueel..) met de samenstelling van voer rekening mee kunt houden.

Almo holistic en dan bij voorkeur kipvariant is voer van een brede samenstelling waarvan is gebleken dat katzels er ook nog gestaag op af vallen.
Happy Cat senior net zo breed van samenstelling. bij Sanabelle zit een light die je zou kunnen combineren met wat Urinary ook van Sanab.
zeker max 30% eiwit aanhouden en bij voorkeur gevogelte.

maar eerst even door de dierenartsenmolen zou ik adviseren en dan verder-der..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie