Mijn kater wordt steeds dikker

Voor alle vragen over dieetvoer
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

Mijn god die van jou is ook aardig aan de maat, ja het is een blauwe rus althans daarvoor heb ik hem gekregen en hij weegt echt 10 kilo, de andere is grijs met wit wat dit voor typje is weet ik niet en dan pielemuis is ook raszuiver.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door pearlsofpassion »

Maar ligt het nu aan mij, of zie ik helemaal geen blauwe rus? :eeh:
Enkel eentje met blauw en wit en dan blijkbaar een siamees bij de honden.
Maar dan heb ik de kat in kwestie nog niet op foto gezien...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door castratenkoor »

Bedoel je de blauwe siamees als blauwe rus?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

NEEEEEEEEEEEEEEEEE peilemuis is beige met bruine oortjes en Chico is blauw met wit.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door pearlsofpassion »

Ah, kijk dus toch die blauwe met wit.
Wel, sorry van je geloof kapot te prikken, maar dat is geen blauwe rus!
Russen zijn effen van kleur, zonder wit, en zien er voor zover ik kan zien heel anders uit. Ik zie er gewoon helemaal niets rus in... :???:

Als je in Adriana haar album kijkt, dan kan je raszuivere blauwe russen zien, en Bob die hieronder getoont is, lijkt ook heel wat blauwe rus in zijn aderen te hebben. Maar hij is ook niet raszuiver, maar lijkt er een stuk meer op dan jouw Chico...
Sorry hoor. :eshifty:

Maar goed, daar gaat het nu niet echt om. Ik vind hem niet zo ontzettend dik lijken, maar het zijn dan ook maar heel erg kleine foto's.
Als de kat te dik is, zal hij op dieet moeten. En ik denk dat de eerste stap daarin is om niet de hele dag voer te geven maar een keer of 3-4 per dag. En afgewogen.
Misschien kan je best je andere kat apart eten geven zodat hij niet met zijn eten gaat lopen. Ze leren wel snel dat het op die eetmomenten te eten is en ze erna niets meer krijgen. Dus dat is geen probleem.
Dit allemaal als je kat dat aanvaard natuurlijk.
Zoals Dinie al vertelde heeft haar Bob een eettic door zijn slechte levenstart en die gaat volledig in de stress als hij geen brokken heeft staan (en hij is al zo ongelooflijk stressgevoelig). Dus kiest ze er bewust voor hem dat niet aan te doen, dan maar met zijn gewicht te leren leven en de kwalen die dat meebrengt er maar bij te nemen. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Maar als je het kan vermijden dat je kat zo dik blijft, zeker doen.

Lees je anders eens in in topics over afvallen bij katten, daar vind je vast tips en ook dat je moet opletten niet te snel af te vallen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

Pffffffffffffffff, dit in k.... ik leefde echt in de veronderstelling dat die mensen mij niet voor de gek hebben gehouden maar goed, hij is heel erg lief en kan het ook niet helpen dat ik me 6 jaar terug heb laten belazeren hij was en is het geld waard.
Ik ga het bovenstaande opvolgen en kijken hoe hij het dan gaat doen.
Dank voor alle inlichtig en als ik vragen heb meld ik me wel weer.

groetjes,
Ineke
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door Ilone »

Ik vind het erg sneu voor je :-(
Maar inderdaad, blauwe russen hebben geen wit.
Schofterig van die mensen dat ze je zo opgelicht hebben!
Maar aan de andere kant heb je wel een lieve mooie kat :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door castratenkoor »

Ik kreeg de foto's zo klein toegezonden dus ik kan er ook niks aan doen dat ze zo klein zijn.
Ik denk dat Chico net als Bob wel een flinke grote kat is.
Het is vooral jammer dat hij zo weinig actief is vind ik.
Bob is wel actief, uit zichzelf.
met hem spelen heeft geen zin, dat snapt hij niet of daar vindt hij niks aan.
Maar net wat ik zeg ik hoef hem niet te stimuleren.
Hij stort zich uit zichzelf dagelijk op overal rondslingerend speelgoed.
Als hij de trap op en neer davert zie ik ook niet dat hij dan benauwd wordt of zo.
Apart voeren kan niet met Bob, hij raakt volledig in paniek als er deuren dicht gaan.

Succes met Chico zijn lijn. Valerie heeft al enige tips gegeven, zoals afgepast en apart voeren.
Wellicht dat dat bij Chico wel werkt.

Bob is overigens ook 6 jaar. Ik heb twee kruisingen blauwe rus nesten gezien en alle nakomelingen hadden geen wit. Dus wil je zo'n katje als Chico, Timo, Saar eruit krijgen, moet je echt nog veel verder door kruisen met htk katten.
Mensen proberen dat inderdaad vaker, alles wat blauw is als blauwe rus verkopen.
Blauwe russen hebben ook veel rankere pootjes.
Ik ben een keer bij iemand geweest voor een blauwe rus voor 100 euro zonder papieren.
Visten ze een echte blauwe rus poes achter een bloempot vandaan, kijk dit is de moeder.
Het kitten was pertinent geen blauwe rus, daar heb ik teveel echte blauwe russen voor gezien.
Omdat het hier pure handel betrof en het er een bende was met achtelijke hoeveelheden kittens en puppy's, heb ik dat katje toen niet gekocht.
Ook uit angst voor ziektes, ongedierte en onzindelijkheid.
Ik heb ooit die fout gemaakt een kitten uit vervuild huis te kopen, ik heb het beestje nooit
zindelijk kunnen krijgen. Daar trap ik nooit meer in.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Help mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

Weetje, het overkomt mij ook niet meer, ik heb nu nog drie poezen en 2 hondjes waarvan pielemuis niet meer zolang zal leven en een van de 2 hondjes heeft steeds kankerbultjes die ik weg laat halen en Sanne is nu elf jaar en ook zij zal niet zo oud worden, Tara is nu 7 en ijzersterk.
Het is wel jammer dat ik 250 km moet rijden voor mijn dierenarts want hier is het pet, ik heb het er graag voor over omdat ik weet dat ze dan in goede handen is.


gr Ineke
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

Ik heb weer een vraag ik heb 3 poezen en nu is er een aanloper die niet naar binnen kan omdat 2 van mijn katten dit niet pikken, hoe pak ik dit aan dat ze toch naar binnen kan, het probleem is dat het aanlopertje wit en doof is.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door pearlsofpassion »

Je kan hier beter een ander topic voor openen. Dit sluit niet echt bij dit topic aan.

Los daarvan zal je een introductie moeten uitvoeren. Het is heel normaal dat je katten een indringer niet toelaten dus moet je duidelijk gaan maken dat het geen indringer is, maar een nieuwe huisgenoot.
Dus de kat binnen nemen, in een kamer apart en dan binnenbrengen zoals je elke nieuwkomer binnenbrengt. Daar heb je al ervaring mee, toch? Of waren dat allemaal kittens?

Je kan er alleszins info over vinden in de sectie 'acceptatie tussen katten'. Dus daar even inlezen over introducties bij volwassen katten. ;-)
Als je geen kamer apart hebt, wordt het iets ingewikkelder en kan je het best met een bench werken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
chicokat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2011 23:59

Re: Mijn kater wordt steeds dikker

Bericht door chicokat »

Een ander topic voor openen begrijp ik niet, ik weet net hoe ik een berichtje kan versturen.
Mijn kater ziet de dove poes wel buiten bij het hek zitten en dan probeert hij te slaan dus de poes ook, nu is de poes binnen en ligt mijn kat op bed te slapen wat hij altijd op de dag doet, hij gaat even naar buiten en gaat dan slapen.
Ze kan dus op de dag naar binnen.Ik vind het gewoon heel zielig want s,avonds zit ze buiten onder de overkapping in een mandje met dekentje ze heeft het dus niet koud, ik doe het deurtje dicht en dat vindt ze prima.Als ik nu kijk ligt ze met mijn 19 jarige kat op de bank en ook nog eens tussen de 2 honden.
groetjes Ineke
Plaats reactie