Welke soorten paté / mousse?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Cerna

Welke soorten paté / mousse?

Bericht door Cerna »

Bij onze Cerná is twee weken geleden de ene helft van haar tanden en kiezen getrokken. De andere helft volgt waarschijnlijk over een week of 7 want ze reageerde zo gestressed op de operatie dat ik haar mbv een cortaloneprikje een tijdje rust wil geven.

Cerná eet nu heel erg moeilijk. Het zachte voer moet ik zoveel aanlengen met water dat het bijna soep is en dan eet (drinkt) ze het. Nu is ze daarnaast ook nog heel erg kieskeurig en het voer wat ik haar aanbied eet ze maar mondjesmaat.
Ze krijgt Gourmet mousse, Hills AD, Kattovit nierdieet (ze is geen nierpatiënt maar wel bijna 12 en dit voer kun je ook gemakkelijk tot soep maken) en Clinic nierdieet.
Je zou denken: genoeg keus, maar mevrouw haalt op dit moment overal de neus voor op.

Ik heb al op Zooplus gekeken maar lees alleen maar over voer met stukjes of bolletjes in saus/gelei en dat lukt nu gewoon niet.
Kent iemand nog andere merken?
Ik zag dat Kattovit ook Weight Control heeft. Kent iemand dit? Is dit ook paté?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: welke soorten paté / mousse?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb wel andere soorten van Katovit Urinay en Gastro dat is wel paté. Miamor is ook paté. 85 gram blikjes.
Mijn Fritz een half Brit moest ook zijn hele gebit kwijt. Hij heeft daarna nog 2 jaar geleefd en at ook gewoon brokken.
Na het verwijderen van zijn gebit maanden wezen aanklooien om hem weer aan het eten te krijgen.
Bied het aan op een plat bord zonder randen is mijn advies. Ze zijn na tandenproblemen erg bang
voor pijn en eten niet graag uit bakjes met randen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: welke soorten paté / mousse?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb gewoon nog maar even snel gekeken, en dit is misschien wel wat:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ily/212218

Almo Nature wordt nogal vaak erg graag gegeten, en dit is zonder stukjes als ik het goed heb. Ook de samenstelling is prima, zonder granen en suikers voor haar gebit alhoewel dat niet zoveel meer uitmaakt natuurlijk als alles er straks uit gaat.

Lust ze graag vis? Want dat is zowiezo al zachter en minder de kauwen dan vlees. Al kan ze natuurlijk niet op enkel vis leven...

Ik zal nog eens kijken of ik nog wat vind. ;-)

Edit: misschien deze nog?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rah2/59741
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke soorten paté / mousse?

Bericht door nellebel »

flippie heeft ook soms moeite met eten doordat ze niet alle tandjes heeft en wat wildgroei van tandvlees. die "bultjes' zitten dan in de weg.
Zij krijgt altijd haar eigen brokjes helemaal ondergedompelt in water. vind ze heerlijk en ze worden helemaal zacht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Welke soorten paté / mousse?

Bericht door Cerna »

Bedankt voor de snelle reacties. Toch vreemd dat ik niets kan vinden en jullie wel........ :eshifty:

@Dinie: weet jij of alle kuipjes van Miamor paté is? Ook Vital Balance (daar staat nl. bij dat er saus in zit) of alleen Fijne Filet en Milde Maaltijd? Wanneer Kattovit Gastro en Urinary ook paté is gok ik er maar op dat alle blikjes van hen paté is. Cerná mag wel wat afvallen, ze is de laatste maanden extreem aangekomen. Ook een beetje mijn eigen schuld, maar negeer een hongerige kat maar eens. :edoh:

Eerst eind oktober cortalone (nou en daar gaan ze van eten!), toen werd Noa ziek en kreeg Hills KD die Cerná vervolgens smakelijk op at. Voordat ik in de gaten had dat ze daar dik van worden, zat er al een pond op.
Toen eind januari weer cortalone en nu na de operatie van twee weken geleden, kon ik haar alleen aan de gang houden met eetluststimulans (Periactin) want anders at ze helemaal niks van de stress, maar toen ging ze weer bunkeren en maar schreeuwen om eten....
En nu heeft ze vanmiddag weer een cortaloneprikje gehad, maar ik heb de indruk dat ze niet meer zo extreem reageert. Ze heeft net lekker haar bakje leeggegeten en vanmiddag al een beetje tartaar. Brokjes nu alleen nog maar RC Sterilised om de schade enigszins te beperken.

Voorlopig zit het dus wel goed met de eetlust dankzij de chemie.
Dat zachte voer, Valerie, waar jij naar verwijst, lijkt me ook wel smakelijk. Maar wie ben ik? Ik hoef het niet te eten :grin:
Ik denk dat ik wacht met bestellen totdat bij Cerná de andere tanden/kiezen getrokken worden. Dan heb ik tenminste wat nieuws achter de hand. En wat nieuw is, is altijd lekker.

@ Wendy: geweekte brokjes worden hier alleen door Cochi gegeten. Daar haalt Cerná haar neus voor op.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke soorten paté / mousse?

Bericht door castratenkoor »

ik heb geel goen en paars op dit moment en dat is allemaal paté - paars is gevogelteharten, groen konijn en geel Fasan - wat dat maar mag zijn
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Welke soorten paté / mousse?

Bericht door Ilone »

Miamor is inderdaad ook paté, maar alleen de blikjes "pastei".
De Kattovit weight control is een grove paté.

Van Bozita is er ook een paté. Is ook wel iets grover, maar toch nog een paté.
Én het is graanloos.

En van Animonda is er ook een pasteitje:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... onda/51370

Hill's heeft meer paté's dan AD, bijv Hill's Feline Senior:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... nior/25336

Defu Biovoer heeft ook paté's maar die is best ehm, prijzig ;)

En natuurlijk de kuipjes paté uit de supermarkt, ook eigen merk.





Ik heb hier ook paté-vreters ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Welke soorten paté / mousse?

Bericht door Aziraphale »

Bozita inderdaad! Fijn voer ;) Graanloos en diervriendelijk geproduceerd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Plaats reactie