Hoe krijg ik mijn kat aan het eten/drinken?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
annemariexxxxxx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2011 14:23

Hoe krijg ik mijn kat aan het eten/drinken?

Bericht door annemariexxxxxx »

Gister is mijn kat Sammie aangereden, waarbij toen de bijde kaken gebroken waren.
na een paar heftige operaties, zijn die weer aan elkaar vast gezet, en is een deel van zn lip gehecht. Bij de aanrijding is ook zijn tong bezeerd, zijn tanden waren erin gekomen!
Sammie wil niet drinken, bang dat het te pijn doet denk ik, eten wil hij ook niet. We zetten het beste van het beste voor hem klaar, maar hij doet het niet. Hoe krijg ik mijn kat aan het drinken en eten? Drinken met een spuitje in zn bek? mvg
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: hoe krijg ik mijn kat aan het drinken?

Bericht door pearlsofpassion »

Waarschijnlijk zit er weinig anders op. Maar overleg eerst eens met de DA. Misschien kan dat ook schade aanrichten in zijn bekje. Hebben ze daar niets over gezegd? :eeh:
Ik heb het dan over het eten. Drinken zou ik zowiezo gaan doen, en niet mee wachten!! Zeker na een operatie is veel drinken ontzettend belangrijk! katten hebben al zo gevoelige nieren en drogen snel uit...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: hoe krijg ik mijn kat aan het drinken?

Bericht door Admin »

Het is misschien een optie om een voedingssonde (ook voor vocht) aan te laten brengen. Dat is een simpele maar zeer doeltreffende oplossing. Op die manier kun je dmv een spuit door de sonde eten en drinken geven zonder dat hij zijn bekje open hoeft te doen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
NATALIE1234
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2011 07:45

Re: Hoe krijg ik mijn kat aan het eten/drinken?

Bericht door NATALIE1234 »

onze kat, poes, poes ja zo heet ze echt, heeft een zware voedsel allergie, ze mag niets van dierelijke producten in haar voeding, ook snoepjes, niet wij proberen nu blikvoeding (zalm in eigen nat, tonijn, alle vis die wij kunnen vastkrijgen, maar ik geraak in paniek omdat ze niet, mijn man (johnny) zegt dat ik het eten moet laten staan, totdat ze eet, wij hebben al veel voedsel geprobeerd, tot de duurste merken, maar daar wij het financieel niet breed hebben, wordt dit echt zeer kostelijk, dus geven wij haar vis, en gistsnoepjes, maar krijgt ze dan genoeg vitaminen binnen want ze verzwakt, ze speelt niet meer, ze heeft precies haar levenslust verloren, wij hebben nu een aantal dagen niet geslapen, omdat ze jankt van de pijn, wij zijn met haar naar de dierenarts geweest, en wij hebben haar raad opgevolgd, maar daar ze zoveel verschillend voedsel heeft gehad eet ze veel te weinig, nu leeft ze enkel op vis en gisttabletjes, kan iemand mijn aub vertellen wat wij kunnen doen,
dank bij voorbaat,
natalie en johnny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe krijg ik mijn kat aan het eten/drinken?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum

jullie hebben een ernstig probleem en om goed mee te kunnen denken is het handig ons wat meer informatie te geven en missch de vragen even na te lopen..

hoe oud is ze en is ze gecastreerd?
bedoel je dat ze alleen vis mag/kan eten en geen kip/lam/kalkoen/rund/varken/enz?
wanneer is dat begonnen en hoe oud is ze?
is ze afgelopen tijd ziek geweest en wat was het?
is haar gebit in orde?
kan ze buiten komen en gras eten?
waarom heeft ze pijn en waaraan?
hoe is haar ontlasting en plast ze goed?
is ze alleen of hebben jullie meer katten/hond(en)?

het is misschien moeilijk maar geef niet meer dan een paar (= 2 stuks) gisttabletjes per etmaal, anders krijgt ze een overdosis vitamines en daar kan ze behoorlijk ziek van zijn!

eet ze brokjes of alleen natvoer?
probeer eens of ze een zachtgekookt eitje wil eten, even prakken, daar zitten alle voedingsstoffen in en eitjes zijn niet zo duur..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe krijg ik mijn kat aan het eten/drinken?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb nog een vraagje: hoe weet je dat ze geen dierlijke producten mag.
Waaruit is dat besloten geweest? Is hypoallergeen voer geprobeerd?
Heb je al brokken met vis geprobeerd?

Hier eten ze de eitjes liever rauw.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie