Puck (6 mnd) laten vasten?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door pearlsofpassion »

Dan zal het een virus zijn en moet ze het zelf overwinnen.
Je zou wel op neusdruppels kunnen gaan.
Laat je niet afschepen met een nieuwe AB-kuur! Daar komt ze misschien weer mee aan de diarree, als het een virus is doet dat toch niet uit, en dan wordt ze er slechter van dan ze nu al is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Corrina »

Is het dan normaal dat ze al 2 maanden zo'n virus heeft?? Het lijkt de ene dag beter te gaan en de volgende dag hoor ik haar weer de hele dag snuiven.
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Aziraphale »

Geef je haar bijv al iets om de weerstand te verhogen? Hier geef ik bijv een drankje van de DA voor een 'herstelperiode'. Dat spul heet Viyo.

Beterschap in ieder geval!!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Dafpoetser »

Dat Viyo drankje is ook te koop bij de betere dierenspeciaalzaak, Corine!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Aziraphale »

Goed om te weten ;) Hier zit de DA toevallig vlak naast de dierenwinkel en hebben ze een soort apotheek waar je het gewoon ad balie kunt kopen. Vraag me af of er dan prijsverschil is, zal vast niet.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Corrina »

Bedankt voor de tip Corine! Ik ga zeker op zoek naar dat viyo drankje.
Ik ben vandaag naar de DA gegaan waar mijn ouders ook al 20 jaar komen ipv naar de dierenarts van het asiel. Wat een verschil zeg! Hele vriendelijke benadering en veel uitleg en overleg. Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat ze daar net zo begaan waren met Puck als ik zelf. Bij die andere Da had ik dat gevoel niet..
Het is helaas chronische niesziekte. Dat vermoeden had ik eigenlijk al. Ze heeft een langwerkende AB injectie gehad en oogzalf voor haar ontstoken oogjes. Ik weet nu in ieder gaval wel wat het is en ga natuurlijk alles doen om haar immuunsysteem er weer een beetje bovenop te krijgen. Over 10 dagen moet ik terugkomen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door pearlsofpassion »

hmm, nu weet je tenminste wat het is!
Het hoeft niet steeds erg te zijn hoor. Geregeld eens ziek, maar als het niet te erg is (eens ze gesettled is bij jou, zal het wel minder erg zijn) dan moet je niet steeds naar de DA en is het snel over! ;-) Hier ook een meisje met chronische niesziekte... Wel steeds laten enten naar het schijnt.

Hebben ze daar in het asiel niets van gezegd?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Corrina »

Ik heb eventjes contact gehad met het asiel omdat de sterilisatie ook uitgesteld moet worden en ik dus een nieuwe verwijsbrief nodig had. Zij noemden het een destijds een gewone verkoudheid.
De dame van het asiel zei dat ze er ook overheen kan groeien. Maar de dierenarts zei dat het een soort virus is dat ze dus altijd bij zich zal dragen. Ik kan me voorstellen dat ze er in de toekomst als het goed gaat maar af en toe last van zal hebben. Maar er overheen groeien is dan toch niet mogelijk??
Over groeien gesproken.... Puck is trouwens ook best klein voor haar leeftijd. (1.9 kg) Toen ik over de steralisatie begon zij hij dat ze sowieso nog niet oud genoeg was. Hij keek er van op toen ik zei dat ze al 8 maanden oud was.
Er staat wel een precieze geboortedatum is haar entingsboekje. Ik vraag me af of ze dus gewoon een "slechte start" heeft gehad of dat die datum niet klopt en ze dus jonger is..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze al haar tanden gewisseld heeft kan je ervan uit gaan dat ze oud genoeg is.
Dat kan de DA toch wel zien?

Verder is een verkoudheid bij katten niesziekte (zo wordt dat genoemd en het is een verzamelnaam voor heel wat virussen) en als ze het een hele tijd heeft is er inderdaad veel kans dat het chronisch is en ze er dus nooit meer helemaal vanaf geraakt. Dat wil niet zeggen dat ze de hele tijd ziek is, maar wel dat het steeds weer de kop kan opsteken zonder dat ze besmet moet geraken. Begin er dan niet steeds AB tegenaan te gooien, want dat is niet houdbaar en wordt ze op termijn veel zieker van dan dat je er goed mee doet. Als alles goed is zal ze het zelf wel overwinnen (natuurlijk als ze echt snot heeft uit haar neus, ga je wel beter even langs de DA)
Als je jaarlijks ent zou het normaal niet te erg mogen worden (Kleintje is ook chronisch) maar de ene kat heeft er meer last van dan de andere... Er valt verder toch niet veel aan te doen, enkel stress vermijden...
Ook de andere kat dan goed laten enten natuurlijk, anders neemt ze het misschien over...

Ik weet niet juist wat ze met dat overheen groeien bedoelen, je hoort het wel meer maar ik hoor nooit of het nu echt kan. Ik denk dat het dan gewoon niet chronisch was en dan noem ik dat simpelweg genezen... :eshifty:
Eens het chronisch is genees je volgens mijn niet meer....

Voor de sterilisatie moet je dan gewoon een moment uitkiezen dat ze redelijk goed is en er geen last van heeft (zeker niet niest). De kans is natuurlijk wel groot dat ze het vlak na de sterilisatie wel terug krijgt, dus zeker goed warm houden en zo.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Puck (6 mnd) laten vasten?

Bericht door Adriana »

je zou kunnen proberen om haar weerstand wat te verbeteren.
daar is (katten)vitamine c voor en bijv echinaforce,
kijk eens bij http://www.huisdierendokter.nl/ in de linkerkolom bij verkoudheid bv
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie