Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Bericht door Dien »

Beste kattenliefhebbers..

Een vraagje.
Mick onze kitten van nu 4 maanden oud, heeft nogal vaak wat dunnere ontlasting. (hij is ontwormd)
De ene keer is het echt alleen maar diarree, de andere keer eerst een drolletje en daarna dunne prut.
Luna en Ollie hebben nergens last van, dus denk eigenlijk niet aan Gardia want dat is erg besmettelijk toch en zouden hun er ook last van 'moeten' hebben..
Nu zijn we er al achter dat hij geen natvoer moet krijgen want dan gaat het zeker fout.
Hij krijgt nu Sanabelle kitten.
Ik krijg een beetje het idee dat het misschien aan zijn voeding ligt, omdat we ook al merken dat hij gevoelig reageert op natvoer.
Is het een idee om over te gaan op RC Sensible 33? Op Zooplus zijn de recensies erg goed, maar ik twijfel een beetje omdat hij nog zo jong is...
Iemand advies of ervaring?

Gr
Nadine
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik wil er wel even op wijzen dat de beoordeling op Zooplus niet altijd even betrouwbaar is en ik daar mijn keuze niet op zou baseren, zeker niet voor voeding.
Zo staat er bij Whiskas ook een positieve beoordeling. Het hangt er maar vanaf wie er reageert...
Kattenbakvulling, speeltjes of krabpalen is iets anders, maar voeding, dat valt moeilijker te beoordelen...

Wat gaf je van natvoer?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Adriana »

ik denk dat hij gevoelig reageert op te veel dan wel specifieke eiwitten..
en (te veel) tarwe of gentech soja of antibiotica in natvoer etc wil ook nog wel eens voor darmproblemen zorgen en eigenlijk is dat ook geen kattenvoer, net zo min als melk of bestanddelen van melk.
om daarachter te komen moet je ingredientenlijsten gaan lezen en analyses en bij droogvoer rond of onder 30% eiwit gaan zitten en goeie kwaliteit kopen. en vooral proberen want iedere kat reageert anders.
van Sanabelle is er ook Sensitive en indd RC Sensible en die twee zou ik proberen en kijken hoe het uitpakt.
het verschil tussen kitten en adult voer is hogere gehaltes fosfor, calcium en doorgaans ook vetter.
ik geef aan mijn beide bengels sinds ze van de fokker komen geen kittenvoer meer, want gierende diarree maar een mix van Hills indoor, RC sensible, Sanabelle Sensitive èn Urinary en wat lichtgestolde eidooier en wat rauw lamsvlees en nooit meer last gehad.
zorg dat je kleuterkat goed drinkt/blijft drinken want met dit weer en hoog broksgehalte in het voer krijgen ze snel te weinig vocht binnen.
zet de drinkbak op een verhoging, zodat ze niet te veel met hun koppetjes naar beneden moeten want dan loopt hun neus vol!
en welkom ;-) op het Forum trouwens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door castratenkoor »

RC sensible 33 lijkt mij op zich een goed idee. Het is het proberen waard. Wel eerst mengen met wat het kitten gewend is te eten, niet te snel die omschakeling.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Anne »

Dit is precies hetzelfde wat ik met Joep had!! Joep ging ook aan de dunne bij natvoer toen we hem hier kregen. In het gastgezin kreeg hij whiskas daar had hij ook diarree.
Sensible heb ik ook geprobeerd maar dat hielp niet, hij bleef aan de dunne en verloor ontlasting door het huis heen. Toen op hypoallergeen over en toen ging het goed
Succes
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Dien »

Tnx voor de snelle reacties,

Ik ben een voorstander voor het beste voor onze drie poezenkids, Luna en Ollie gaan wel goed op de Sanabelle Adult en Sanabelle Light (Luna) mevr werd iets te dik na sterillisatie...en hiermee bedoel ik: 200 gram aankomen in 8 dagen tijd, DA vond dat iets te snel gaan.)

Het gaat mij er meer om of die kleine uk wel al 'volwassen' voer 'mag/kan' krijgen met 4 maanden...

@pearlsofpassion: Ja daar heb je een punt, niet uitgaan van de recensies op zooplus.. Aan natvoer gaf ik Gimpet Shiny Cat Kitten (kip), Royal Canin Kitten (mousse en instinctive allebei geen goede reactie) en Bozita (kip)

@ Adriana: dankje :-) En drinken doet de kleine vent goed.. Zit te wachten op me bestelling bij Zooplus, alleen toen ik mijn bestelling plaatste was de sensitive gevogelte probeerverpakking uitverkocht :-( En ga toch niet meteen een 2 kg zak halen bestellen...Vandaar dat ik evt RC sensible wil proberen dan ren ik zo even naar de dierenwinkel hier.. (als ik door de witte massa kom buiten...)

@castratenkoor: I will :-)

@Anne: Waar ik die kleine vandaan heb gehaald kreeg hij ook Whiskas etc. Nou in de auto ging meneer windjes laten en we werden echt VERGAST!.....
Dus ben er al geen voorstander van, ik ga nu eerst even de sensible/sensitive variant proberen en dan kijken hoe het gaat.. en anders zal ik inderdaad ook op hypallergeen uit gaan komen..

Hou jullie op de hoogte...


Gr
Nadine
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Adriana »

oeps, onze ervaringen met gimpet shiny cat (favo voer van de fokker) waren slecht, diarree en darmproblemen.
goeie kwaliteit (max 30% eiwit) volwassen voer voor kleuter kan goed, probeer eens Almo holistic, is er trouwens ook in kittenvariant.
mijn bengels hebben na het diarree-incident nooit meer anders gekregen en eentje is al zwaarder dan grote Enzo en complimenten van de da over zware stevige botten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Dien »

Adriana,

Bedoel je nu van Almo Holistic het natvoer of de brokken?

Heb net wat foto's gezien van jou mooie blauwe rusjes.. SUPER!
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
Raikapoes1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 dec 2010 11:14

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Raikapoes1 »

Toen ik slider uit het asiel haalde kreeg ik een speciaal soort ingevroren worst (ik weet niet welk merk, maar dat kan ik navragen) mee, dat heb ik haar eerst gegeven, daarna voorzichtig gemengd met whiskas (ik geloof als ik het allemaal zo lees niet het beste voer), maar in ieder geval heeft ze nooit diarree gehad!

Succes, Tessa
Liefs Tessa

Kopjes van Raika, Astral, Sterre en Slider
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door castratenkoor »

Die diepvries worst zal Carnibest zijn, dat is inderdaad prima. Whiskas zou ik persoonlijk niet doen. Ik weet dat er katten 20 op worden maar als je pech hebt heb je in mum van tijd blaas en nier problemen
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC???

Bericht door Adriana »

Dien schreef:Bedoel je nu van Almo Holistic het natvoer of de brokken?

Heb net wat foto's gezien van jou mooie blauwe rusjes.. SUPER!
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... e_holistic
de Almo Nature Holistic en dan voor de kip variant doen ze hier een moord.
veel lekkerder dan het Almo holistic kittenvoer dat ik hier ook nog heb.
het natvoer vind ik eerlijk gezegd heel erg duur en wordt hier niet echt gepruimd, dan kun je voor dat geld beter een paar lamsribbetjes of wat kip kopen en even zelf kokkerellen: beter, verser en veel goedkoperder..
dank je voor je complimenten over de bengels en ze liepen al naast hun sneeuwlaarsjes.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dien
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:19

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Bericht door Dien »

Update Mick!

Zaterdagmiddag toch even naar dierenzaak hier geweest, helaas verkochten ze daar heen Almo Nature, dus ben toch voor de RC Sensible 33 gegaan om te proberen.
Gelijk 's avonds begonnen met mengen tussen oud voer, en in de loop der dagen steeds de verhouding nieuw voer wat hoger gelegd. Kan tot nu toe maar één ding zeggen... Ons ventje poept weer normaal :-) Het is nog erg kortdag maar wel positief tot nu toe... Nog wat langere tijd aankijken en hopen dat het goed blijft gaan!

Nu alleen even zooplus benaderen dat ik een zak Sanabelle kitten 2kg retour wil sturen...:->
Ollie *geboren: 28 april 2010
Luna *geboren: 28 april 2010
Mick *geboren: 2 augustus 2010
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Bericht door Anne »

Wat fijn dat je gelijk al een verbetering ziet :-P Dat zegt meestal wel dat je op de goede weg zit!
Succes met zooplus
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Bericht door Lovecat »

He, mijn kitten Mosa had ook erg dunne ontlasting toen hij hier kwam, hij kreeg Whiskas, ik heb hem overgezet op carnibest en brokken. Helaas vind ik nog weleens wat dunne platte poep in de bak.

Vannacht heeft Dexter zijn carnibest overgegeven en vandaag zijn Hill's Indoor brokken.
Ik heb allerlei proefzakjes in huis om bij ze te testen, alleen ik denk dat ik te snel steeds overstap en dat ze daar nu problemen mee hebben, kan dat? De ene dag bijv. Hills brokken, de andere dag weer Almo Nature holistic en de dag daarna weer sanabelle. (deed dat om te kijken wat wel of niet bevalt en om ze niet te leren kieskeurig te worden..)

De Hills en Almo holistic worden hier niet gegeten, vinden ze beiden niet lekker. Op Sanabelle zijn ze beiden gek. heb nu dus Sanabelle sensitive lam proefzakje gekocht. Als je van de ene sanabelle op de andere variant overstapt, moet je dat dan ook geleidelijk doen? Of geldt dat alleen voor verschillende merken?

Mosa is bijna 4 maanden, kan hij mee eten met sanabelle adult (Dex is te dik geworden, komt van dat kittenvoer denk ik)? Hij is namelijk ultiem mager, en ik zet hem liever nog op kitten, maar die twee eten echt niet apart, ook niet als ik ze in aparte kamers zet, ze eten verspreid over de dag uit elkaars bakjes..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten van 4 maanden Sensible 33 RC

Bericht door pearlsofpassion »

Overstappen doe ik enkel als de samenstelling verschilt. Als het erg bij elkaar aanleunt zie ik niet in waarom je zou moeten geleidelijk overstappen.

Ik zou ze gewoon allebei adult geven als Dex te snel dik wordt. Is Mosa echt zo mager? Toch niet té?
Je zou hem ook wat extra kunnen toesteken elke dag (tov Dex dan). Een vettigere paté of zo, om aan te komen. Als je Dex wat minder geeft en wat aanlengt met water bij hem, merkt hij het misschien niet, en zo krijgt Mosa wat meer binnen...
Ik heb niet echt ervaring met kittens die niet willen eten (eerder het tegenovergestelde).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie