Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Voor alle vragen over dieetvoer
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Ja het gaat erg goed! En inderdaad nellebel, ik kan er onwijs van genieten om naar ze te kijken, helemaal als Tom als een bezetene door het huis aan het rellen is of als Minoes ipv onder het dekbed onder het topmatras kruipt haha!

Minoes eet nog niet naar wens, maarja, lijfje zit vol met medicatie dus niet zo gek. Minoes is dol op natvoer dus die krijgt nu met haar avondmaaltijd een half kuipje natvoer. 's ochtends en 's avonds krijgt ze gewoon brokken, maar nu weet ik wel zeker dat ze voldoende voer binnen krijgt.

Bolle had door dat Minoes wat anders kreeg en kwam heel hard van haar bakje - toen ze zag dat zij gewoon brokjes kreeg - naar het bakje van Minoes gerent. Nee Bolle, zo werkt het niet, maar het was wel even heel grappig! Nu zit ze braaf haar brokjes te eten.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door MarjanR »

"neeeeee, bolle zo werkt het niet" :lol:
Alsof ik Moosje toespreek, gaat net zo :lol:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Nog steeds doet ze het hoor, ook net. Maar wederom zit ze braaf aan haar brokje!!
Het gaat goed met haar dieet. Ze vind het niet eerlijk dat Minoes haar pilletjes in een stukje paté krijgt dus als Minoes haar pilletjes krijgt, geef ik Bolle ook een miniscuul likje paté, voor de smaak :P
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Nou.. ik zie Bolle natuurlijk elke dag maar ik durf eigenlijk met zekerheid te zeggen dat we voorzichtig resultaat gaan zien van de nieuwe brokjes en de nieuwe manier van voeren!!
Ze krijgt heel licht heupjes, haar ogen zitten niet meer zo 'in haar koppie' en haar vacht is een heel eind opgeknapt (haren stonden een beetje uit elkaar en ze was niet zo heel erg zacht) Mijn vriend verbaaste zich er donderdag over dat ze zo zacht was en de haren staan lang niet meer zo uit elkaar als ze eerst deden.

Ik heb inmiddels een 10 kg zak voer gekocht, dus we kunnen weer even voort!! Zal binnenkort weer eens nieuwe foto's plaatsen! Bolle en Minoes liggen met dit koude weer (heb in de kamer waar de kattenbakken staan het raam eigeniljk altijd op een kier) zo heerlijk en lief tegen elkaar aan :D
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door nellebel »

en gaat het nog steeds goed met dieeten? Heb je bolle ook gewogen of niet, dan kun je bijhouden hoe het afvallen verloopt.
ik zou verschrikkelijk chagrijnig worden als ik op dieet moest ,maar dat valt bij bolle dus wel mee.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

nellebel; ik heb haar niet gewogen.. moet nog steeds een goed batterijtje vinden voor onze weegschaal :P (heb alleen een kleine keukenweegschaal maar die knapt als Bolle daarop gaat zitten :P )

Ze heeft van de week als avondmaaltijd weer lekker een visje gehad (doe ik af en toe, verse vitamientjes) en voor de rest krijgt ze gewoon haar brokjes. Af en toe tussen door een stukje vlees (bijv. van de week een stukje biefstuk toen wij dat gingen eten, klein stukje) en dan is ze helemaal gelukkig :D

Ze had van de week ook een keer een bui dat ze na het eten bij mijn vriend blééf zeuren, en geloof me, ze mauwt echt ZO hard := Hij heeft haar met haar gat op het balkon gezet en even laten zitten, toen was het over :P Muts!!

De structuur van het voeren zit er nu goed in. Bolle komt me ook echt wakkermaken als ze vind dat het te lang duurt voor ze 's ochtends eten krijgt *waar ik dan weer niet zo blij mee ben, maar oke, ze heeft wél gelijk!*

T zijn gewoon heerlijke beesten om in huis te hebben!!! :D
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door nellebel »

tja, die van ons krijgen ook altijd eten net voordat wij gaan eten. Nou hebben we ze nog niet zo lang, dus ze hebben bij ons nog geen zomerseizoen meegemaakt (dan heeft mijn man het superdruk op het werk en is hij vaak pas heel laat thuis). dus nu behoorlijk wat structuur met eten. totdat hij vanwege de feestdagen eht ook weer drukker heeft. Nou dan staan ze ook te miauwen aan mijn broekspijpen. Hebben ze ook gelijk in, ze krijgen eigenlijk altijd om dezelfde tijd eten. (nat voer, terwijl de brokken gewoon de hele dag ter beschikking staan). Maar ja, er wordt gemiauwd alsof ze de hele dag niets hebben gehad.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Nou inmiddels is het 10 januari, tijd voor een update!
Het gaat goed met Bolle! Je gaat nu echt zien dat ze wat kwijtraakt! Ze doet lekker haar ding en haar vacht is heel erg zacht geworden!
Plaats reactie