Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, wat een erge situatie!!
Ik duim heel erg mee dat Minoesje snel beter wordt! Het schatje :-(

Maar als ik je een klein tipje mag geven, kan je in het vervolg (en nu misschien nog) beter een ander topic openen. Nu klopt de titel helemaal niet meer en als er dan mensen op Bolle willen reageren wordt het zo ingewikkeld...
Als je een nieuw topic opent gaan mensen die hier iets van af weten natuurlijk ook sneller jouw topic vinden en openen. ;-)

Veel beterschap verder!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Daar heb je gelijk in pearlsofpassion. Ik voel geen behoefte om een apart topic te openen en zal dit topic verder posten over Bolle.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Ilone »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t=hartruis

Hier kan je misschien over Minoes posten?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Lovecat »

He wat naar Patricia, mag ik vragen hoe lang je de katten hebt? Ik las ergens dat je hiervoor nooit bij de DA geweest was? En wat anderen hier al zeiden; een second opinion bij een andere DA kan meer duidelijkheid verschaffen. Heeft je DA moderne apparatuur?

Ik zat eerst bij een da die een heel bescheiden praktijk had en nu zit ik bij een kliniek met meerdere da's een gedragsdeskundige en moderne apparatuur; er werd meteen veel meer actie ondernomen met mijn kitten toen hij ziek was, dan bij die andere DA met weinig middelen, vraag me af of mijn kitten nog geleefd had als ik bij hem gebleven was...Niet om je bang te maken, maar het kan nooit kwaad een dubbelcheck te doen.

Veel sterkte met Minoes!
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Ilone, bedankt voor de link. Heb daar wat geschreven.

Lovecat, we hebben Tom en Bolle nu bijna vier maanden, Minoes is ong. 3 weken later gekomen. DA hebben we eerder dus niet nodig gehad. De kliniek waar ik nu geweest heeft goede naamsbekendheid en een kundige DA. Ze hebben daar ook voldoende en goed apparatuur. Ik had zelf nogal chaos in mijn hoofd waardoor ik gewoon niet alles helder heb kunnen volgen. Zoals in het topic over hartruis te lezen lijkt de medicatie aan te slaan.

Bolle ligt al de hele avond te relaxen bij de verwarming. Gelijk heeft ze, het is steenkoud! Ik laat vannacht de verwarming aan (normaal doe ik die uit) zodat het warm blijft in het kamertje waar Minoes nu ligt. Toen we besloten om deze katten over te nemen en ze een fijn huisje te geven was mijn gedachte erachter dat ze alle drie oud, grijs en bejaard in hun slaap dood zouden gaan. Daar ga ik nog steeds voor!!
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Nou, inmiddels voer ik een week RC en begin verschil te merken.
Poezels (en met name Bolle) zijn niet meer steeds om eten aan het zeuren en ze weten precies de tijden dat ze eten krijgen. Ze scharrelen een beetje rond en zoeken de warme plekjes in huis om een lekker poezendutje te doen.

Ik maak elke avond de kattenbak schoon. Nu ben ik ziek en had ik het één avond overgeslagen. Gisteravond verwachte ik dus een ware ravage, maar nee, die bleef uit. Hun ontlasting stinkt veel minder en ze poepen de helft minder als dat ze deden op de andere brokken.

Ik denk toch wel positieve veranderingen! Ben benieuwd hoe het gaat over een paar weken!

Kleine update Minoes (ookal weet ik dat het niet handig is om in dit topic te doen) ze gaat wat vooruit, pootje is nog niet helemaal goed maar ze maakt zich prima uit de voeten en gebruikt haar pootje ook weer. Daaruit kan ik dus wel de conclusie trekken dat de bloedverdunners hun werk hebben gedaan, het lopen ziet er nu uit alsof ze weinig spierkracht heeft. De medicatie slaat dus aan!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door nellebel »

HOi Patricia
Nou die bolle is wel echt een bolle hoor. Mijn nellie moest ook op dieet, zij is dik geworden va nde medicijnen die ze kreeg in het begin (ze was heel erg kaal door een allergie). uiteindelijk met alles gestopt en ze kreeg weer haar, maar goed los daarvan heb ik haar natuurlijk ook vreselijk verwend omdat ze zo zielig was. Resultaat. 7 kilo schoon aan de haak voor een relatief kleine kat. Ze kon zich goed wassen, maar niet goed op de tafel springen enz. Ze moest van de DA op dieet. Vreselijk was het. De hele dag miauwen en piepen en schooien. Ik mocht haar gekookte groentes geven als maagvulling. Nou ze luste graag erwtjes en spruiten, maar ze bleef piepen. Na 3 maande nen een paar ons lichter ben ik ermee gestopt. Het ging niet beter met haar, ze wende er niet aan. Ach, zij leek er ook helemaal geen last van te hebben. Bij mijn nieuwe kat let ik beter op, zij krigjt helemaal geen menseneten meer (nel mocht altijd de puddingschaaltjes uitlikken en luste graag een stuk frikandel of friet.)en pruimenvlaai was ze dol op.
GElukkig lukt het met bolle wel zo te horen. Maar ik moet eerlijk zeggen ze ziet er wel heerlijk uit zo. Maar ja, als ze er last van heeft ook gezien haar gezondheid is het natuurlijk anders.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door MarjanR »

Oh, Nellebel wat lees ik hier voor verschrikkelijke dingen!
Niet meer doen hoor, dat soort eten is echt zo verschrikkelijk slecht voor ze.
Een likje slagroom nog net, maar verder echt niet.
Liever een plakje rosbief als snoepje....
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door nellebel »

Hoi MArjan
ik weet het. Nel was mijn eerste kat en heb haar veel te veel verwend (wat dus eigenlijk helemaal niet goed voor haar is). Na haar dieet (toen hadden we haar 3 jaar) hebben we dat eten ook gestopt. Mijn man liet haar stiekum nog wel eens het puddingschaaltje uitlikken. Maar wat je dan merkt is dat ze gewend is om veel te eten. Nel had ook geen signaal dat het genoeg was, ze kreeg dus echt enkele malen per dag een beetje. Dat schrokte ze meteen op. Mijn vader die gaf haar altijd stiekum onder de tafel stukken chocolade koeken.
Bij flip heb ik mijn man meteen duidelijk gemaakt, dat het niet goed voor haar is om ons eten te gebruiken, alleen kattevoer. Ook man vader heeft al op zijn klungels gehad dat hij flip echt niets mag geven (alleen een kattesnoepje).
Heb me nu ook veel beter ingelezen over wat een kat nodig heeft.
Ik stond wel van meer dingen te kijken toen flip bij ons kwam. Je denkt katten te kennen als je er 1 hebt gehad, maar dat is absoluut niet zo. Leer er nu veel meer van ,ook hier op het forum. Daarom voel ik me nu ook zekerder om er nog 1 bij te nemen.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door MarjanR »

Oeoeoeoeoeoeoe ik zit hier helemaal te verschrompelen...chocoladekoekjes....hmmmmm :-(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Oeps :-P
Chocoladekoekjes krijgt Bolle niet en dat heeft ze nooit gekregen ook...

De 'snoepextratjes' van Bolle bestonden uit een stukje ham of kaas als ik mijn brood smeer of een stukje kip als we hebben avondgegeten. Nu ze op dieet is let ik er beter op dat ze dat niet teveel krijgt, maar he, af en toe een stukje vlees vind ik niet heel erg..

Bij Bolle lijkt het dieet inderdaad aan te slaan. Ze staat nu heel zelden nog aan mijn broekspijp te mauwen en vaak als ik dan op de klok kijk is het met een uur etenstijd, niet heel erg vreemd dus. Ik hoop dat Bolle het volhoud en wat gewicht kwijtraakt, zou voor haar veel fijner zijn.

Jullie zouden moeten zien hoe ze nu naast me in Minoes haar hangmatje tegen de verwarming ligt! Haha dik bol lui ding!! *kijkt verliefd*
En Minoes?? Die heeft nog meer warmte opgezocht, want die ligt - en ik heb altijd gezegt géén katten op m'n slaapkamer - onder het dekbed.. ;-)
Patriciavt
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:01

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Patriciavt »

Deze kan ik jullie niet onthouden..

Bolle en Minoes.. Minoes wilde zélf in haar hangmatje liggen maar Bolle lag daar.. dus ze propte zichzelf er mooi maar even bij!

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door MarjanR »

* ooo lief*
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door nellebel »

Wat een supermooie foto. Minoes heeft groot gelijk. Die bolle ziet er ook lekker warm uit , daar zou ik ook wel tegen aan willen liggen.
Wie heeft er TV nodig als je lekkere beesjes in huis hebt. Kun je toch uren naar kijken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diet Challenge: Bolle en haar maatjes

Bericht door Adriana »

lekker warm en knus en Bolle is qua bouw wel een erg grote katzel!
wat fijn dat het andere voer aanslaat en ook qua gedrag een goeie invloed heeft, niet meer bedelen, minder ontlasting, voorzichtig afvallen, kan zo in een reclame-spotje.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie