Drakie moet afvallen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Drakie moet afvallen

Bericht door yana »

We hebben een écht theemutsje hier, Drakie. 7jr. :lol: Weegt 5.8k :eclap:
Te zwaar dus..De andere 3(voorheen 4) katten eten hetzelfde droogvoer en zijn niet zo dik als zij. Is dus zeker ook aanleg bij.
Ik heb het idee dat ik beter mínder kan geven, dan lightvoer.
Enige probleem is dus; de 3 anderen..Bij ons staan altijd brokken. Zijn we 6jr terug mee begonnen omdat Rosa vaak kotste na het eten vanwege te veel schrokken (gauw eten anders eten de anderen het op!).
Is het IEMAND al eens gelukt om, met meerdere katten, 1 kat af te laten vallen, dwz, apart te voeren?
Ze wil trouwens best spelen om zn tijd. Hebben onlangs pas haar favouriete speeltje ontdekt; een touwtje icm een stuk bubbelplastic :eclap: Vind ze prachtig!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Drakie moet afvallen

Bericht door Ilone »

Hm, een kat af laten vallen.....erg moeilijk :lol:
Bij mij stonden ook altijd de hele dag brokjes.
Maar toen begon 1 van de 3 met blaasgruis, en kort daarop volgde er eentje met verhoogde nierwaardes ;)
Dus ja, nu heb ik voor alle 3 ander voer :-P
's Morgens als ik uit bed kom dan zet ik het neer, als ze klaar zijn met eten dan haal ik het weer weg.
En zo zet ik het een aantal keer per dag neer :-)
Als ik thuis ben, wil ik het nog wel eens laten staan, maar dan houd ik het wel in de gaten dat ze niet stiekem uit het andere bakje gaan snoepen ;)

Als je ze wil laten afvallen zou je denk ik echt moeten afmeten, en niet meer geven dan dat.
En iets meer laten bewegen :-P Dat gaat héél goed met een laserlampje :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Drakie moet afvallen

Bericht door MarjanR »

Ongeveer zoals Ilone het doet, doe ik ook.
Als ik thuis kom krijgt het hele spul hun eigen eten (gewone brok, kitten brok, nier brok en natvoer).
Mijn nierpatient is ook gelijk het overgewicht probleempje. Wat weer lastig is, want nier brokken zijn vettiger dan andere brokken.... naja.
anyway, ik heb 'snachts m'n nierpatient in de slaapkamer (die normaal de hele nacht doorslaapt).
Dan hebben de andere twee gewoon brokken staan.
'smorgens krijgt het hele spul weer eten en als ik wegga haal ik het weg.

Omdat een van de drie een kitten is en de hele dag door eten zou moeten eten wanneer zij dat wilt heb ik brokken staan die OK zijn voor m'n nierpatient, en die ook nog eens zonder zorgen gegeten kunnen worden door m'n andere twee gezonde flierefluitertjes.

Wat jij zou kunnen doen is inderdaad zoals Ilone doet.
3x per dag eten aanbieden ('smorgens, bij thuiskomst, voor het slapen gaan).
Je slimmertjes hebben heel snel door dat het zo gaat en niet anders.
Zodra mijn kleine meid een dame is geworden gaat het vanaf dan ook zo bij mij.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Drakie moet afvallen

Bericht door Ilone »

Precies.
In het begin zal het wennen zijn (zowel voor jou als voor de katzels ;) )
Maar ze wennen er snel genoeg aan ;)
Als ik hier mijn benen uit het bed gooi dan trippelen hun al met staart omhoog en een hoop gekir naar beneden :lol: Daar wordt ik opgewacht door 3 katten die me aankijken van "zo, vullen maar!!!" :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Drakie moet afvallen

Bericht door Cindy1969 »

Lastig inderdaad. Misty moet eigenlijk ook afvallen (= 8 kg.... ) maar momenteel ben ik al blij dat ze wat eet (ontstekingen in haar bekkie)
Een paar weken geleden werden er te hoge nierwaardes geconstateerd, dus toen ook al blij dat ze tenminste at.
Nu zijn nierwaardes weer goed, maar bekkie nog niet. De prednison begint nu te werken, en vanmorgen at ze er lustig op los, dus tja...wat extraas gegeven haha !
Als alles weer in orde is wil ik haar af laten vallen, en wil dan ook afgepaste hoeveelheden gaan geven, en dan 2 of 3 keer per dag.
Doe dat nu eigenlijk ook al een beetje, dan is straks de overgang niet zo heel groot.
Plaats reactie