Voedselallergie (huid)

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Voedselallergie (huid)

Bericht door Ikke1980 »

Hallo allemaal,

Mijn kater heeft een voedselallergie, wat zich uit in huidproblemen (krabben, likken, wondjes die niet genezen). Hij heeft nu een tijdje speciaal voer van Royal Canin gehad (Sensitivity), maar dat is nu op. En het is zo duur! Ben op zoek naar een wat goedkoper voer en kwam zo uit bij Almo Nature Croquettes (vis), waar ik een hoop goede dingen van heb gehoord.
Ben langzaam aan het overschakelen, maar allebei (!) mijn katten zijn sindsdien aan het braken. Al het voer komt er weer uit! De kat waar het om gaat wil het in elk geval helemaal niet meer eten, dus ik moet iets anders verzinnen.
Ik heb het idee dat hij allergisch is voor groenten en mais/tarwe.
Uiteindelijk wil ik over op vers voer, maar in verband met een verhuizing binnenkort, moet ik het nu even met brokjes doen. Wie kan ons helpen?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door MarjanR »

Mijn ervaring is goedkoop is duurkoop.
Want je schaft iets aan wat je uiteindelijk moet weggooien én je katten worden er misselijk van.
Geen goed idee.
Wel een goed idee is inderdaad versvoer.
Waarom wachten met versvoer?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door Ikke1980 »

Omdat ik pas over 3 weken een diepvries krijg ;-) (wij gaan verhuizen).
Nou ik denk dat ik zo maar even naar de dierenarts ga om nieuw duur voer te halen :???: Want hij heeft nu ongeveer 3 brokjes almo nature op en hij begint alweer te braken. Toch vind ik het wel raar, want nergens op internet lees ik dat katten hievan moeten braken en nu dus allebei mijn katten (terwijl de ene echt alles eet en nooit braakt)...
Trouwens Almo Nature is nu ook weer niet zó goedkoop: http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... stic/80078
Iemand nog interesse in ruim 2 kilo almo nature?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door MarjanR »

Het is inderdaad vreemd dat beide katten ervan gruwelen.
Waarom waag je er niet een mailtje of telefoontje aan naar Almo Nature?
Tis zonde om het voer weg te gooien, misschien komen ze met een alternatief of vergoeden ze je de kosten?

Maar versvoer kun je ook met kleine hoeveelheden kopen, en houd je nog wel een paar daagjes goed in de koelkast. En dan hebben je poezekindjes wel iets lekkers en gezonds naar binnen (en worden ze daar niet misselijk van).

Overigens; heb je de katten onlangs nog een wormenkuur gegeven?

spannend dat je gaat verhuizen :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door Ikke1980 »

Dat is inderdaad wel een goede tip om eens naar Almo Nature te bellen. Ik heb het in elk geval al wel bij Zooplus gemeld.

Wormenkuur hebben ze onlangs gehad inderdaad.

Maar ja, versvoer is hier niet makkelijk verkrijgbaar dus je kan het eigenlijk het beste in grote hoeveelheden bestellen. Hier bij de AH hebben ze wel Smuldier en Rodi (eet onze hond altijd), maar dat mag mijn ene kat ook niet hebben en is natuurlijk eigenlijk hondenvoer (al vinden de katten het echt super lekker). Dus ja, ik ben bang dat het toch even brokjes moeten worden ter overbrugging en daarna aan de Carnibest!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door MarjanR »

Doe maar gewoon de brokken waar jouw katten het beste op doen.
Dan maar even ietsjes in de buidel tasten.

Ik checkte even het wormen verhaal, want katten kunnen daar ook goed ziek van worden.
Maar dat heb je goed geregeld ;)

succes met de katjes en met het verhuizen natuurlijk :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door Cari »

Ik denk dat je met Carnibest niet echt goedkoper uit zal zijn :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door Ikke1980 »

Dank voor jullie berichten!

Nee Carnibest zal inderdaad niet goedkoper zijn, maar dan weet ik in elk geval dat ik echt iets goeds aan mijn katten geef. Over brokjes heb ik toch zo mijn twijfels eerlijk gezegd (ik wil niemand beledigen). Sinds ik mijn hond vers voer ben ik overtuigd dat dat zoveel beter is dan brokken. Mijn hond heeft bijvoorbeeld een veel mooiere vacht gekregen, meer spieren, geen vet, bijna geen tandplak en super weinig ontlasting zonder diarree.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Voedselallergie (huid)

Bericht door Cari »

Ik heb niets tegen op carnibest hoor (zeker niet), maar daar zitten wel de gangbare (rund, kip) eiwitten in en de eiwitten geven de allergie. Ik denk dat je dan het beste de eendmix kan proberen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie