Welk dieetvoer is het beste

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Welk dieetvoer is het beste

Bericht door Anne »

We hebben proefzakjes van Sanimed meegekregen voor Bella, maar ze lust het niet.
Ook lees ik dat mensen hun blaasgruiskatten blikvoer geven? Waar kun je dat kopen?
Vanavond ga ik naar de dierenarts om andere proefzakjes op te halen; volgens mij hebben ze geen blikvoer voor blaasgruispatientjes.
Bella is ook nog kieskeurig als het om natvoer gaat, ik heb thuis verschillende kuipjes en verszakjes geprobeerd bij haar maar ze lust het niet.
Wie weet een hele lekkere?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Welk dieetvoer is het beste

Bericht door DeTut »

Hallo Anne
Ik weet niet hoelang je al bezig bent met dit dieetvoer, maar hier wat tips:
-laat katten geleidelijk wennen aan ander voer, dus meng steeds meer dieetvoer door gewoon voer dat ze goed eten
-katten zijn net als kinderen goed te verwennen.. probeer standvastig te zijn en geef niet meteen toe als ze iets niet accepteert. laat ze honger krijgen en dan weer proberen
-geef dieet-droogvoer: is prima, makkelijk en veel beter voor je portemonnee
-zorg dat de kat veel water kan drinken; denk aan kamerfontein
-droogbrokjes weken in lauwwarm water kan ook wel eens helpen

probeer eens!
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk dieetvoer is het beste

Bericht door Adriana »

als je met blaasgruis struvietkristallen bedoelt, probeer dan eens Sanabelle Urinary.
de meeste katten vinden dat lekker en je kunt bij onze internetdierenwinkel, zie boven kleine verpakkingen bestellen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welk dieetvoer is het beste

Bericht door Anne »

Bedankt voor de tips en het meedenken Detut!! Sinds gisteren staat er een drinkfontein en gelukkig heeft Bella eindelijk gegeten! Van de proefzakjes van Sanimed en van Royal Canin
koos ze voor Sanimed. Ik ben erg blij dat ze eindelijk eet.
Wat een goed idee om brokjes te vermengen met water, dat ga ik morgen gelijk proberen!
Adriana schreef:als je met blaasgruis struvietkristallen bedoelt, probeer dan eens Sanabelle Urinary.
de meeste katten vinden dat lekker en je kunt bij onze internetdierenwinkel, zie boven kleine verpakkingen bestellen.
Het moet ook struvietoplossend zijn, is Sanabelle Urinary ook?
Bella zit nog echt in de fase dat er blaasgruis in haar blaas zit,
ze zal denk ik na een maand of twee als alles weg is op een onderhoudsvoer over moeten,
ik denk dat jij dat bedoelt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Welk dieetvoer is het beste

Bericht door Ilone »

Ik had/heb voor Speedy Royal Canin s/o brokjes. Die zijn struvietoplossend. Als er geen blaasgruis meer aanwezig is, kan je overstappen naar bijv Sanabelle Urinary, die is "voorkomend".
Ik had wel blikvoer voor blaasgruis, ik had blikjes en zakjes van Hill's en Royal Canin, en van Zooplus had ik besteld van o.a het merk Kattovit. (staat bij 'voedingssuplementen)


Maar fijn dat ze toch is gaan eten!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk dieetvoer is het beste

Bericht door Adriana »

of het struvietoplossend is kan ik niet vinden, ook niet op de zak.
maar met Sanimed of RC s/o, allebei dierenartsvoer zul je snel uit het gruis zijn.
en dan indd, wat Ilone ook zegt, over op onderhoudsvoer, bv Sanabelle urinary.
heeft uitstekende samenstelling en goeie prijs/kwaliteit-verhouding, want s/o/en/of Sanimed mag je niet langer dan een bepaalde periode achter een voeren, waarschijnlijk ivm de stofjes die erin zitten en op den duur toch beetje schadelijk zijn.
Enzo is dol op Urinary, heeft een blaasgruisverleden en krijgt ze als snoepjes, ook al omdat het wat grotere (niervormige) brokjes zijn waar ie toch wel op moet kauwen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie