Pip & Streepje op dieet

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Marleen86
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2009 00:46
Locatie: Lelystad

Pip & Streepje op dieet

Bericht door Marleen86 »

Afbeelding
Pip

Afbeelding
Streepje

Dit zijn Pip (kater) en Streepje (poes). In maart zijn ze één jaar geworden en dus werd het tijd om over te stappen op andere voeding. Aangezien ze allebei een hangbuik(je) hebben, moesten ze op dieet. Nu hebben we speciaal Royal Canin Young Adult voer van de dierenarts.

Pip mag 65 gram per dag en Streepje 45, maar ik heb het idee dat Streepje een strenger dieet volgt dan Pip. Als zijn bakje leeg is eet hij namelijk ook het voer van zijn zus op. Gevolg: Pip (de dikste) eet z'n buikje rond (letterlijk!) en Streepje treft regelmatig een lege voerbak aan.

Hebben jullie tips om er voor te zorgen dat Pip en Streepje zich allebei aan hun dieet houden?
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Pip & Streepje op dieet

Bericht door jobey »

ik zou ze als je ze eten geeft, er goed wat afstand tussen doen. Ook wil het wel handig zijn dat jij er tussen kan staan en het in de gaten kan houden. Hier hetzelfde, wanneer Sem zijn bak leeg heeft jaag hij Stimpy weg en eet hij haar natvoer op. Ik zorg dat ik het in de gaten hou en dat ik Sem weg stuur zodra hij zijn eten op heeft.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Pip & Streepje op dieet

Bericht door Roos en Minousch »

een hangbuikje is volkomen normaal bij net geholpen jonge katten, ik zou gewoon een beter voer nemen ipv laten afvallen, ze zijn nog geeneens helemaal uit gegroeid.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie