Kat moet aankomen, tips gevraagd

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Kimms »

Nou, we blijven dan maar even rustig afwachten. Geduld. Maar goed in de gaten houden..

Onze Kimmy is helaas niet meer. Ze bleek een auto-immuunziekte te hebben. Alle rode bloedlichaampjes die ze aanmaakte, braken net zo snel weer af. Erg vatbaar voor infecties en die kreeg ze dan ook. Ze was op, uiteindelijk ging het allemaal heel snel.

Sterkte en hopelijk knapt Valentino gauw op.
Kattig, wél voor de poes!
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Ach dat vind ik nu vreselijk om te horen.
Echt heel veel sterkte met het verlies van kimmy.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

Valentino schreef: Ik denk dat ik deze maand moet afwachten totdat ik hem iets anders ga voeren omdat we IBD aan het testen zijn.

maar ze zei dat ik beter even kon afwachten. Het is moeilijk om te beslissen wat nu te geven. Mocht hij de komende dagen zoals vandaag niet veel eten dan zal ik zeker gaan vragen om rauw vlees te geven.
heb de topic een eind teruggelezen en jullie tobben al veel langer met Valentino.
begrijp ik het goed dat jullie nu een maand gaan zitten wachten totdat iets aanslaat?
denk je dat je met een kater die inmiddels 2,5 kg weegt nog zoveel tijd hebt?
is er ooit goed bloedonderzoek gedaan en heb je zelf alle waardes gekregen?
is ooit ontlastingsonderzoek gedaan?
ik krijg niet een erg sterke indruk van de betreffende dierenarts trouwens en ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb, ... maar toch.. second opinion?

en hoe is het nu met de relatie met mr Big?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Met mr. Big gaat het eigenlijk super. Valentino accepteert hem en ze slapen ook soms samen.
Ik ben 3x met hem bij de dierenarts geweest. Ik vond ook dat hij snel moet aankomen, maar ik ben geen dierenarts en ze zeggen zelf dat hij nu alleen maar Hills z/d mag eten, wel zoveel mogelijk natuurlijk.
Ze wilt inderdaad een maand afwachten om dan opnieuw een bloedtest te doen en naar zijn gewicht te kijken. Ze zei er wel bij dat als ik de indruk had dat het niet goed ging of hij at niet of de diaree ging niet weg dat ik dat direct langs moest komen. Een ontlastingsonderzoek is er nooit geweest, ik heb de resulaten niet maar die kan ik wel opvragen. Daaruit kwam eigen alleen het eiwit tekort en onstekingsbloedbeeld naar boven.
Het bloedonderzoek is 17 september geweest, ze hebben de uitgebreidde bloedtest gedaan en die doen ze dan volgende keer ook weer.
Ik ga denk ik vrijdag met hem daarheen om hem tussentijds even te wegen, ik kan nu echt niet zien of hij bijkomt of afvalt. Mocht hij zijn afgevallen dan kunnen ze er direct naar kijken.

Maar het klopt, ik heb hem mager gekregen. Vandaar dat ik ook in eerste instantie dit topic aan had gemaakt, hij was ''gezond'' in de opvang en begon daar te vermageren, die mevrouw dacht dat het aan de rui lag en dat hij zich niet op zijn plek voelde met zoveel katten in huis. Toen heb ik hem gekregen. In eerste instantie kwam hij aan, hij woog op een punt 2,8 kg. Ik weegde hem om de 2 weken ong. maar de laatste tijd ging het dus berg af.

Ik heb trouwens deze dierenarts: www.dierenkliniekecht.nl
Ik kan eventueel nog homeopatisch bij worden gestaan door deze da: www.simicur.nl
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door jojo »

Wat een problemen, vervelend hoor :???: .
Ik zou naast de bloedtest toch zeker ook ontlasting laten onderzoeken.
Mocht dit (weer geen) uitsluitsel geven dan zou ik overwegen om of naar een internist te gaan met Valentino, of een andere DA opzoeken voor een second opinion.
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Hoi allemaal, even een update over Valentino.

De ontlasting is onderzocht maar daar was niks op aan te merken.
De diarree is weg maar hij blijft mager en komt niet aan. Hij weegt inmiddels nog maar 2,25 kg
Ze willen nu een biopt gaan doen. Ik heb toegezegd dat dat ok is maar begin me nu zorgen te maken, ze zeggen dat hij het aankan maar ik weet het niet hoor. Als hij ook nog met zo'n operatiewond zit...
Heeft iemand hier ervaringen mee? Zo'n biopt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

een biopt van wat en waar en welk orgaan? en waarom en waartoe ?

heeft je dierenarts echo-apparatuur? rontgen is er wel zag ik op de site van je da..
het is wonderbaarlijk wat je met een echo allemaal tegenkomt bij de organen en zo makkelijk, buik scheren en filmen maar en op het beeldschermpje komt zo ongeveer het hele inwendige langs..

zoek anders een dierenarts die dat wel heeft, ik weet niet hoe lang jouw dierenarts al bezig is om een diagnose, laat staan een goeie te stellen, volgens mij vanaf het moment dat jullie Valentino hebben/start van deze topic en volgens mij veel en veel te lang..

hij krijgt natuurlijk nog steeds z/d en waarschijnlijk geen lekker stukje rauw lamsvlees met wat vet..
of beetje eigeel of beetje vette vis.. beetje visolie..
Laatst gewijzigd door Adriana op 12 okt 2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door castratenkoor »

Vooe een biopt hoeft hij toch niet open?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Dat meende ik ook maar ze vertelde van wel. Ik bel ze morgen want het zit me niet lekker.
Ik heb van een kennis ook te horen gekregen dat ze een foto oid kunnen maken maar weet niet of ze dan wat kunnen zien. Ga ik morgen toch eens vragen.
Ik heb de vorige keer al gevraagd of ik hem er iets bij kan geven, maar ze zei absoluut niet.
Ik hik al sinds ik heb heb tegen deze problemen aan en de eerste paar keren zeiden ze want hij is door 3 van de da's onderzocht dat hij gezond was. dus heb ik het erbij gelaten, toen mr. big kwam ging het gewoon niet goed en ben ik weer terug gegaan. Ik ben het er helemaal mee eens dat ze eerder met een bloedonderzoek hadden moeten komen. Maar gelukkig zit er nu el vaart achter.

Ze willen trouwens gaan kijken naar de darm en dat opsturen, dat zou dan vanuit de buik gepakt moeten worden.

Morgen ga ik het nog eens vragen, je had het eerder ook over een soort van dikmaak pasta..dat vraag ik ook eens na. Mijn vriend zegt ook steeds dat ik hem iets moet geven maar ik wil het niet erger maken dan het al is, vandaar alleen nog Hills z/d gegeven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

darmonderzoek kan prima met een echo-onderzoek en van zo lang 100% doodgekookt voer zou ik zelf ook niet zo gezond worden/blijven!
k zou absoluut niet in de darmwand laten snijden en zeker weten, zeker niet door deze dierenarts!
en waar zijn ze dan bang voor? of naar op zoek?
bij goed bloedonderzoek kun je vaak al zien of er tumoren ergens zijn. voor zover ik me herinner was er een chronisch ontstekingsbeeld dacht ik.
wat dacht je van een second opinion bij een dierenarts/oncoloog bij jullie in de buurt?
http://www.kankerbijdieren.nl/klinieken/
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door pearlsofpassion »

Ik weet hier allemaal niet veel vanaf, maar ik weet wel dat darmen heel gevoelig en zwak zijn. Ook heel pijnlijk trouwens.
Ik zou het ook enkel laten doen als als de rest gefaald heeft en dan nog... Het zou wel heel erg zijn als ze daar dan ook niets mee vinden.
Groeiafwijkingen zou je inderdaad ook met echo of foto's moeten kunnen zien, onstekingen of zo zie je in het bloed. Darmen staan heeel nauw in verband met het bloed, dus dat zouden ze daar wel in moeten kunnen zien. Ook in uitwerpselen trouwens.

Laat je niets wijsmaken he! Vraag desnoods bij 2 andere DA na voor je met iets instemt. Probeer ook eens wat over de reputatie van je DA te weten te komen. Heb je het gevoel dat hij een echte dierenvriend is?

Ik hoop dat je er snel uit bent.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Ik heb wel een goed gevoel bij deze da en weet dat ze ook erg proffesioneel zijn.
Ik ben alleen bang voor de operatie en als ik jullie zo hoor is dat ook niet gek.
Ik had echt gehoopt dat ze me nu konden vertellen wat het zou zijn. Ze hebben het steeds over IBD en dat het voer wel helpt omdat hij geen diaree meer heeft maar hij komt er niet van bij dus mi werkt het niet volledig.

Ik denk dat ik inderdaad ergens anders een second opnion ga vragen maar hier in de buurt is dit eigenlijk de betrouwbaarste. De holitische da vraag ik niet hiervoor want ik denk niet dat hij me kan helpen in dit geval.

Ja hij had te laag eiwit en een onstekingsbeeld. En daarom willen ze nu IBD onderzoeken en dat kan alleen via een biopt zeggen ze.

Ze hebben tot nu toe bloed geprikt en de ontlasting onderzocht.

Ik ga eens bellen
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Medusa »

Nu moet je natuurlijk de resultaten van de testen afwachten en dat ontstekingsbeeld baart me wat zorgen moet ik eerlijk toegeven. Vooral dat hij er blijkbaar al een tijdje last van heeft

Ik heb thuis ook een heel mager katje rondlopen en ik geef haar het volgende

qua droogvoer ben ik overgeschakeld op voer zonder granen dus Orijen, Acana, ANF, Precept - wel geleidelijk overschakeld want anders had ik diarreekatten en ze moeten de smaak gewoon worden. Voor de kleinste - lees de magerste meng ik er ook Sanabelle Dental in omdat die smaak haar beter ligt en toch geen granen bevat. Deze voeding bevat heel veel proteinen en minder opvullers in de vorm van granen. Veel meer als RC e Hills tussen haakjes maar ik weet uit ervaring dat da's die merken graag voorschrijven want het zijn diegenen die ze het best kennen (waar ze les over gekregen hebben op school). Geen kritiek alleen een vaststelling

Zij krijgt 2 keer per natvoer in de vorm van vers vlees en een 1/4 potje Almo Nature. Vers vlees is stoofvlees en kippewit als toetje. Als ze niet wil eten (ik noem haar niet voor niets mijn anorexisch katje, minste stress eet mevrouw niet) warm ik haar eten wat op (niet het vers vlees enkel het potje). Als hi jvers vlees lust is dit echt wel een aanrader voor katten die te mager zijn. Nu is het wel zo dat als je het mengt met korrels (zoals ik) de darm de proteinen minder goed opnemen maar ik wil echt niet gaan zoeken en experimenteren met vitaminen, mineralen, groenten, kruiden en soorten vlees zodat mijn katten toch maar voldoende van alles binnen krijgen. Daarom als toetje.

Ook geef ik haar regelmatig een lik Kracht Kat van Kela - vind je in de apotheek. Heel goed. Heb ik aan mijn Coonkittens ook gegeven omdat ze echt wat onder gewicht waren in he begin

En een beetje kittenmelk met een eierdooier

Voor zijn darmfunctie en natuurlijk afwachtend op de resultaten kan je probiatica bijgeven. Ondersteunen de darmfunctie en kunnen gegeven worden samen met ab of andere medicamenten (in België koop ik enterol bij de apotheek).

Hopelijk krijg je snel het verlossende antwoord
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Hoi Medusa, wat een goede info geef je.
Ik moet inderdaad even de uitslag afwachten (binnen 10 dagen) voordat ik over kan schakelen naar ander voer. Ik ben wel al veel info aan het inwinnen over soorten voer dus bedankt voor jou bijdrage.

Valentino is trouwens maandag geopereerd, zijn organen zagen er goed uit. Er zijn 3 stukjes weefsel van zijn darmen genomen en een stukje van zijn linker lymfeklier die was blijkbaar flink opgezet.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door MarjanR »

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag.
En ik duim me suf.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie