Kat moet aankomen, tips gevraagd

Voor alle vragen over dieetvoer
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Nyncke »

Adriana schreef:voedingsbehoeften, stofwisseling en verbranding van een hond zijn totaal anders dan bij een kat.
een hond is veel meer omnivoor, kat voornamelijk carnivoor, vleeseter, dierlijke eiwitten dus.
hondenvoer 'om aan te komen' kan bij een kat totaal anders uitpakken, bedoel ik..
Heb eens bij ervaringsdeskundigen nagevraagd maar satinballs kunnen ook aan katten gegeven worden, zonder problemen. Eventueel kun je als je dat wilt de bambix/ brinta verminderen.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Claudia007 »

Kan je de dieren arts niet thuis laten komen? of doet jou dieren arts dat niet?
Dan heeft jij ook minder last van stress ;-)
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Nyncke »

Je zou ook verder in de buurt kunnen kijken, bij ons is er een dierenarts die 16 kilometer verderop woont maar voor 10 euro komt hij naar je toe.
Je denkt er niet meteen aan om een da zo ver weg te zoeken maar zo blijkt maar weer dat wat verder weg ook juist dichtbij kan zijn.
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Leuk zo'n forum :(
Valentino is bij mij niet afgevallen, hij komt juist aan.
De vraag was of er misschien iets lekkers voor hem was waar hij wat dikker van werd.
Bij paarden bijv heb je bietenpulp gecombineerd met zemelen..
Ik dacht op zo'n site weten ze misschien ook zoiets handigs.
1 tip gekregen, bedankt hiervoor nyncke.

Jullie hebben het alleen maar over een da. Hij hoeft niet naar een da.
Hij is bij de vorige eigenaar helemaal nageken door een da dus ik weet dat hij in orde is.
Ik ga alleen straks met hem naar de mijne voor te chippen en een standaard check-up omdat hij nieuw is bij mijn da, meer niet.
Om antwoord te geven op de vraag van claudia007: ja, hij komt ook op huisbezoek. Ik heb 2 dierenartsen dus dat is wel handig.

Maar voor nu ga ik in ieder geval geen da naar mijn huis laten komen en ik ga ook nog niet met hem ergens heen.

En ik weet niet waar je het overal over hebt Adriane maar ik heb geen zin om hier op in te gaan.
De vraag was simpel, je maakt er een leven op dood iets van.
Hij is gezond en ik vroeg me af of er iets was voor hem om hij wat dikker te maken.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Admin »

Je zou hem kunnen bijvoeren met Hill's a/d. Dat is hooggeconcentreerd blikvoer met een hoge voedingswaarde.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Cari »

Leuk zo'n forum :-(
Misschien had je zelf iets duidelijker kunnen zijn.
- Je hebt nooit verteld dat hij aankomt, alleen dat je hem mager vindt;
-
Ik ga nog even niet met hem naar de da omdat hij volgens mij niet ziek is.
En nu vertel je ons pas dat hij bij de vorige eigenaar helemaal is nagekeken.

Als hij gezond is, wordt hij met goede en voldoende voeding vanzelf wat dikker. Zo niet, dan is hij niet gezond.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

Je zou hem kunnen bijvoeren met Hill's a/d. Dat is hooggeconcentreerd blikvoer met een hoge voedingswaarde.
.. en dat is verkrijgbaar bij je dierenarts
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

cari:
Dat is net zoiets als wat adriane zei, goed lezen of vragen stellen.
Als je toch iets niet weet kan je het vragen en niet zoals hier werd gereageerd.
Is toch ook niet gezellig.
Ik dacht leuk een forum met kattenmensen maar kom nu al niet meer graag op deze site.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Ilone »

Nou ja hahaha, sorry maar wat wordt er in dit topic verkeerd gezegd?? :lol:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

En heeft dat een toegevoegde waarde??
Maar als je het perse wilt weten.. ik ben nieuw hier, wilde graag tips om de kat wat aan te laten komen en wordt overspoeld door reacties met da bezoekjes.
Ik zei dat kat gezond was maar dat was blijkbaar niet genoeg.
Dus ja het topic gaat ineens een andere kant op.. en daarom zeg ik.. ik vind er niet veel meer aan hier.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Ilone »

Het was gewoon een vraag, maar goed, forget that I even asked ;)
Kijk, ik snap best dat de rest met het advies komt om naar de DA te gaan. Je kan van de buitenkant namelijk niet zien of een kat ziek is of niet.
Ten eerste zijn er veel aandoeningen waarbij gewichtsverlies bij komt, waaronder ook stress ja. Maar dit kun je toch niet weten? Ten tweede, een kat laat niet zo snel merken dat ie wat mankeerd. Katten zijn erg hard voor zichzelf.
Verder zie ik ook reacties staan waar wél ingegaan wordt op je voer.
Maar goed, ik kan je verder wienig advies geven, bij een van mijn katten zou er juist wat af moeten ipv bij ;)

Oh, en de DA kan je natuurlijk ook gewoon bellen voor advies he, je hoeft er niet persee langs ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

Valentino schreef:Ik dacht leuk een forum met kattenmensen maar kom nu al niet meer graag op deze site.
;-) je zou ook kunnen bedenken dat een aantal van ons zijn/haar stinkende best doet om met je mee te denken. maar als wij je een advies geven dan lopen we ook de kans dat dit erg verkeerd kan uitpakken, daarom zijn we terughoudend en willen wat meer gegevens. dat is toch logisch? wij willen de plank indd niet misslaan omdat we dingen over het hoofd hebben gezien. en dit is een Forum met veel vrolijke kattenmensen, die dol op hun dieren zijn en daar intussen met zijn allen ook veel van afweten en die kennis graag delen met anderen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Cari »

Valentino, ik zou eerst eens zorgen dat je duidelijke info geeft, voordat je mensen ervan beschuldigt dat ze niet goed lezen. Dit is je eerste kat, je hebt waarschijnlijk geen of nauwelijks ervaring en denkt te weten dat je kat gezond is. Eerst is het "volgens mij" en later zou de kat onderzocht zijn. Had dat meteen gezegd. De mening van de dierenarts is in dit geval geloofwaardiger dan die van jou. Nogmaals: als je kat gezond is en hij krijgt goed te eten, komt ie vanzelf op een goed gewicht. Hij gedraagt zich verder niet ziek, dus waar hebben we 't dan eigenlijk over? Jij weet tenslotte dat ie gezond is :roll: .
Ik ben helemaal klaar met jou :pdtweb: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Kimms »

Hoi Valentino,

Onze Kimmy is ook een Heilige Birmaan, 2 jaar en ook heel mager. Ik maak me vreselijk druk hierover. Na de Prins-brok (Adult) overgestapt op RC Exigent. Dat gaat iets beter. Het natvoer eet ze redelijk maar ben nog steeds niet overtuigd. Toen Kimms 4 dagen hier was kon ik het al niet meer aanzien dus voor check-up naar DA gegaan. Ze had een ontsteking en bloedarmoede. Verder zijn alle nare ziektes uitgesloten gelukkig. Ze heeft hiervoor antibiotica gehad. Kimms is erg rustig maar kan wel lekker knorren. Haar bijnaam is hier niet voor niets Knorrepoes. Maar tjonge, die botjes. Ik vind het niks. Hoe is het met Valentino? Al aangekomen? En hoe heb je dat gedaan? Kimmy verhaard ook aardig moet ik zeggen. Twijfel of het gebit in orde is. Ze kan af en toe zo onhandig doen met de brokjes. Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders ga ik weer naar de DA. Onze Kimmy is trouwens 3 kg maar heeft totaal geen spier- en vetweefsel.
Sterkte ermee en geniet van je Valentino!
Kattig, wél voor de poes!
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Ilone schreef:Het was gewoon een vraag, maar goed, forget that I even asked ;)
Kijk, ik snap best dat de rest met het advies komt om naar de DA te gaan. Je kan van de buitenkant namelijk niet zien of een kat ziek is of niet.
Ten eerste zijn er veel aandoeningen waarbij gewichtsverlies bij komt, waaronder ook stress ja. Maar dit kun je toch niet weten? Ten tweede, een kat laat niet zo snel merken dat ie wat mankeerd. Katten zijn erg hard voor zichzelf.
Verder zie ik ook reacties staan waar wél ingegaan wordt op je voer.
Maar goed, ik kan je verder wienig advies geven, bij een van mijn katten zou er juist wat af moeten ipv bij ;)

Oh, en de DA kan je natuurlijk ook gewoon bellen voor advies he, je hoeft er niet persee langs ;)
Hoi, nee het was ook niet tegen jou bedoelt maar ik heb al te horen gekregen dat het wel vaker zo gaat met bepaalde mensen op dit forum.
Plaats reactie