Kat moet aankomen, tips gevraagd

Voor alle vragen over dieetvoer
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Cari schreef:Valentino, ik zou eerst eens zorgen dat je duidelijke info geeft, voordat je mensen ervan beschuldigt dat ze niet goed lezen. Dit is je eerste kat, je hebt waarschijnlijk geen of nauwelijks ervaring en denkt te weten dat je kat gezond is. Eerst is het "volgens mij" en later zou de kat onderzocht zijn. Had dat meteen gezegd. De mening van de dierenarts is in dit geval geloofwaardiger dan die van jou. Nogmaals: als je kat gezond is en hij krijgt goed te eten, komt ie vanzelf op een goed gewicht. Hij gedraagt zich verder niet ziek, dus waar hebben we 't dan eigenlijk over? Jij weet tenslotte dat ie gezond is :roll: .
Ik ben helemaal klaar met jou :pdtweb: .
Gelukkig.. ik ook met jou. Heb er verder ook helemaal niks meer aan toe te voegen :!:

Adiana mijn excuses, ik vond je alleen al erg oordelend terwijl je ook niet alle info wist. Maargoed ik ben misschien ook niet geheel duidelijk geweest. Hij is dus gewoon onderzocht bij zijn vorige eigenaar en daarom zei ik dus dat er volgens mij niks aan de hand is.
Ik heb een afspraak gemaakt voor komende dinsdag. Hij is al helemaal naar me toegetrokken en het reismandje gaat ie ook zo in, dus dat komt wel in orde.


Hoi Kimms,

Het lijkt bijna Valentino wel. :) Ik heb een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdag, dus ben benieuwd. Hij eet nu al veel beter en vaker maar voel nog steeds botjes. Hij kan natuurlijk ook niet binnen een week weer vol op gewicht zijn maar het gaat de goede kant op naar mijn inziens. Ik moet zeggen dat het soms net lijkt of Valentino knarstand tijdens het eten dus daar laat ik de da ook even naar kijken.
Ik heb nu de brokjes van de dierenarts, dat zijn gewone brokjes (natuurvoeding) en die vind hij erg smakelijk. Daarbij meng ik nog steeds Renske natvoer met gourmet, hij is gek op vis (schol, tonijn, zalm, garnalen)dus daar geef ik hem dan het meeste van.

Oh ja voor het geval het mis gaat. Ik heb 2 dierenartsen, 1 daarvan is een gediplomeerde da met als specialiteit homeopatie, dat is G. van der Marel (www.simicur.nl) waar ik het voer van heb. En de ander is een gewone gediplomeerde HTK dierenarts :) (Hoogveld)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Ilone »

Oké ;)
Maar misschien zou je eerst rustig de discussie aan kunnen gaan ipv direct van je af te bijten en klakkeloos aannemen van een ander wat die van het forum vind ;) Meestal is er wel een aanleiding voor pittige discussies.
Maar goed, geeft allemaal niet, verkeerde voet begonnen, gaan we nu op goede voet verder ;)

Ik ben benieuwd dinsdag, hopelijk heb je gelijk en is er niks aan de hand.
Hoe laat is de afspraak?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

Valentino schreef: Adiana mijn excuses, ( :nothanx: ) ik vond je alleen al erg oordelend terwijl je ook niet alle info wist.
:hm: "oordelen"? heb mijn teksten nog eens nagelezen en nergens een oordeel uitgesproken.
alleen veel vragen want ik ben inderdaad niet helderziend :uunk: en een aantal suggesties.

wij zijn geen dierenarts en zien een dier niet, ......... als jij het volgende schrijft
"Hij is alleen mager, ik denk dat slank anders is dan hoe hij eruit ziet. Je voelt zijn heupen en ruggengraat uitsteken...
Geen idee hoeveel hij weegt, niet veel in iede geval."

dan is dat voor ons een signaal dat er m o g e l i j k wat aan de hand is, ook al omdat hij zo veel kan eten als hij wil en daarop blijkbaar niet voldoende(?) aankomt.
maar fijn dat je hem volgende week even langs je dierenarts haalt en daar zou je bv ook Hills a/d kunnen vragen of Royal Canin convalescence support, dat is hoog calorisch voer om aan te sterken.
maar misschien rolt er een heel ander advies uit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij het advies blikken a/d voer van Hills te vragen bij de dierenarts. Ik heb daar zelf goede ervaringen mee. Ze vinden het erg lekker en knappen er flink van op als ze mager zijn.
Het wordt ook wel gebruikt na operaties om te stimuleren op te knappen.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Naja adiana, ik vind je gewoon niet bepaald aardig over komen. Mijn mening ;)
Ik heb hem net 2 weken dus veel aankomen doet hij sowieso niet.
Royal canin ga ik sowieso niet voeren. Ik heb goed voer dus daar blijf ik bij.
Ik wilde alleen wat tips om een kat iets lekkers te geven.

Afspraak is om 10 voor 4 dinsdagmiddag.
Ik ben ook zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Kimms »

't is allemaal wat met die beestjes! fijn dat valentino weer wat eet. Onze kimms daarentegen... gaat even niet zo lekker. Zie ook Obstipatie...

Succes dinsdag.

Dag, Kimms
Kattig, wél voor de poes!
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

Ik ben bij de da geweest. Meneer was helemaal gezond :)
Goed gebit, niertjes in orde en het buikje ook. Hij is ontwormt en heeft zijn inenting gehad.
Hij weegt 2,5 kg maar mocht volgends de da makkelijk 3 kilo wegen. Hij is dus echt wat te mager.

Ik kon het voer blijven geven dat was goed, ik heb alleen natvoer van uhum royal canin sensitivity s/o. Ben er geen fan van maar ik ga het proberen.

Over 3 weken moeten we terug voor de enting volledig te maken en dan wordt hij weer gewogen.
Ze vond het wel belangrijk om de kat te blijven wegen dus dat gaan we nu geregeld doen.

Gelukkig vond het het wel leuk in het mandje en bij de da. Dat was weer een pluspunt :)
Gebruikersavatar
Kimms
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 mei 2010 16:14
Locatie: Land van Maas en Waal

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Kimms »

Hoi Valentino, fijn dat je mannetje gezond is verklaard. Nu lekker tot rust komen en geduld hebben. Het is prettig te weten dat er geen onderliggende ziektes zijn bij je katje. Succes en hou me op de hoogte! ;-)
Kattig, wél voor de poes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Adriana »

Valentino schreef:ik heb alleen natvoer van uhum royal canin sensitivity s/o. Ben er geen fan van maar ik ga het proberen.
erg fijn die goeie berichten van jullie kant. hoop dat Valentino er fan van is, want jij hoeft het toch niet te eten :lol: ?
(sorry :look: sorry :look: , grapje moet kunnen toch?)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Nyncke »

Fijn dat hij helemaal gezond en wel is, nu hopen dat hij het voer lekker vind.
Valentino
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:28

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Valentino »

haha ik ben blij dat ik het niet hoef te eten, alhoewel die tonijn wel erg lekker ruikt :P :D
Hij heeft al een zakje op dus het gaat de goeie kant op.

Zal binnekort eens wat foto's plaatsen van hem.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door Ambertje73 »

Heb 3 Heilige Birmanen. Ze zijn allemaal rond de 3,4 kg. Ik dacht ook altijd dat Birmanen veel groter en dikker waren, maar dit schijnt een normaal gewicht te zijn.
Heb een aantal half-Persjes. De kleinste is 2,4kg en de grootste 3,0kg, terwijl ze 5,5 jr zijn! Ze zien eruit als kittens. Ik vind dat raskatten vaak wat kleiner/ lichter zijn dan de HTK-katten (mijn ervaring en we hebben er 33!).

Gr., Amber
Gebruikersavatar
superstar001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2010 19:51
Locatie: Duiven,Gld

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door superstar001 »

hallo,

mijn poes is net een week geleden bevallen.
maar ze is heel mager.zo mager was ze nooit.
hoe kan ik er wat laten aankomen?
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door ]-marjolein-[ »

Uhm...misschien wat meer info? Eet ze wel of eet ze helemaal niks? Zware bevalling gehad? Dode kittens geboren?
Ik kan hier niet zoveel mee als je er niet eens bij vermeld of ze wel of niet eet. Als ze wel voor 10 eet maar nu nog mager is, is dat niet zo;n wonder aangezien ze al die weken kittens heeft gedragen. Even googlen of info vragen bij je da over goede voeding voor een pas bevallen poes.
Ze heeft geconcentreerde en energierijke voeding nodig, soms eten moederpoezen wel 3 x zoveel als normaal.

Misschien verstandig om als ze niet eet liever gister dan vandaag je dierenarts even te raadplegen aangezien ze behalve dat ze zelf niks eet ook de zorg voor de kittens heeft.
Dat ze niet eet kan erop duiden dat er iets niet goed zit en alleen een dierenarts kan dat vaststellen.

Laat je haar trouwens helpen? Poezen kunnen heel snel weer krols worden na de bevalling en kunnen dus ook weer gedekt worden!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
superstar001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2010 19:51
Locatie: Duiven,Gld

Re: Kat moet aankomen, tips gevraagd

Bericht door superstar001 »

ze eet genoeg,ze krijgt af en toe kattenmelk,brokken staat altijd klaar.af en toe een snoepje.maar ze blijft brood mager,ze kan eten wat ze wil.
ze heeft 4 kitten waarvan een dode kitten geboren!.
Maar wij houden 1 katje,kan dat geen kwaad?

en vanaf wanneer kun je zien dat het een meisje of jongetje is?
en ze pakt elke keer een kitten op en loopt ermee, en verstoppeld de kitten.
en met die andere 2 doet ze niks een beetje likken en laten drinken bij der.
wat zou dat kunnen zijn? zou het kunnen zijn dat ze in de gaten heeft dat we die kitten houden ?


ja ik laat der helpen, maar vanaf wanneer mag dat dan? dat mag toch niet nu per direct?



__________________________________
Groetjes van alicia en Bean.
Plaats reactie