Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Adriana »

pssssst, rauwe ham is veel en veel te zout hoor!
trouwens als Rambo daar tegen kan, dan is ie niet allergisch voor varkensvlees
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Nyncke »

Geef geen varkensvlees, ze kunnen daar de ziekte van Aujeszky door oplopen en er aan overlijden.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Sunnetje »

@ Adriana. ik zou niet durven zeggen of ie daar tegen kan, heb het hem deze keer voor het eerst gegeven. Maar dat moet ik niet meer doen dus? Stom, heb er helemaal niet bij nagedacht dat dat inderdaad erg zout is!

De ziekte van Aujeszky kende ik nog niet, heb het even opgezocht en nee, dat wil ik mijn katten absoluut niet aandoen! :O Dus geen varkensvlees meer voor mijn schatjes! Bedankt voor de waarschuwing!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Adriana »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky
ik dacht dat de Nederlandse varkensstapel Aujeszky vrij was en het speelt alleen bij rauw varkensvlees.
in vrijwel alle kattenvoer is varkensvlees verwerkt, dat heet dierlijke bijprodukten ...........
voorzover ik het zie staat bij Bozita en sommige Duitse merken varkensvlees op de ingredientenlijst, maar vrijwel alle producenten vermijden het woord.
varkensvlees is op den duur niet zo goed voor de gewrichten (urinezuur)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
moonflower
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010 16:48

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door moonflower »

hallo,

de kat van mijn vader heeft ook een voedselallergie, het is echt zielig, floris moet elke keer spugen als hij iets anders eet dan de brokken van royal canin, ik zelf heb ook een kat en woon nog bij mij ouders, mijn isis kan alles eten. als ik of mijn ouders isis een snoepje geven doen we dat als floris niet in de kamer is, graag zouden wij floris ook een snoepje geven maar we weten niet of er hypoallergene kattensnoepjes bestaan. nu lees ik hier heel veel goede adviezen zodat ik nog een beetje hoop heb voor onze lieve floris. graag hoor ik nog meer van jullie hier over.

mvg barbara floris en isis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Adriana »

:pdtura1: http://www.zooplus.nl/-zap61366/feedbac ... rah2/59741

shoppend bij Zooplus kom ik 7 enthousiaste beoordelingen tegen over tinnetjes Yarra paté.
blijkt erg goed te helpen bij katten met voedsel-allergie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
mini mausie en fred
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:55

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door mini mausie en fred »

Je kunt natuurlijk net doen alsof je hem een echt kattensnoepje geeft, maar ondertussen geef je hem gewoon een hypoallergeen brokje, doe ik namelijk ook, en de mijne heeft groot feest als hij ook een 'koekje' krijgt wanneer de andere twee poezen een 'normaal' koekje krijgen. Deze hypoallergene brokjes doe ik ook als koekjes in de snackbal, daar spelen de andere poezen ook mee, en die kunnen ze ook gewoon etten. Is ook nog eens veel goedkoper uiteindelijk..... :edance:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met mausie
oh ja, t is maar hoe je het aanbiedt en het gaat doorgaans om de knuffel en de aandacht..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb zelfs geen kattensnoepjes in huis. Ik gebruik ook altijd gewoon brokjes die ik dan uit mijn hand geef. Het is een verschil met gewoon eten krijgen dat het hem doet.
In speciale diersnoepjes zitten doorgaans niet echt gezonde zaken en dus geef ik ze niet. Nergens voor nodig lijkt me.

Ook een stukje vers vlees of zo vinden ze lekker als traktatie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Sunnetje »

Adriana schreef::pdtura1: http://www.zooplus.nl/feedback/shop/kat ... rah2/59741

shoppend bij Zooplus kom ik 7 enthousiaste beoordelingen tegen over tinnetjes Yarra paté.
blijkt erg goed te helpen bij katten met voedsel-allergie!
Ik lees dit echt nu pas :oops:

Bedankt! Ik ga dit eens proberen :D

En tja, ik heb al eens geprobeerd gewoon een brokje als 'snoepje' te geven, maar dat werkte niet echt :lol:

@ pearlsofpassion Tja het punt met het geven van vers vlees is dat ik niet precies weet wáár Rambo allergisch voor is.. En wat versta je precies onder vers vlees? :) Rambo kreeg hier heel af en toe een klein stukje ham, maar dat werd mij dus een tijd terug al afgeraden dus dit doe ik niet meer :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
mini mausie en fred
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:55

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door mini mausie en fred »

Ja, bij mij zitten die hypoallergene brokjes tussen de 'gewone' poezekoekjes, dus er zit dan misschien wel een spannender luchtje voor de slimmerik aan......
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door pearlsofpassion »

Ham is gekookt of gerookt of zo.
Vers is dus rauw vlees, vers bij de beenhouwer gehaald of uit de diepvries.

Als je niet weet waaraan hij allergisch is kan je het misschien wel even testen... ik weet niet hoe erg hij reageert...

Ik geef vb een kipfilet, in redelijk kleine stukjes gesneden. Ik geef het dagelijks om de tanden goed te houden en omdat het ook wat zou helpen om blaasgruis te voorkomen. En ze vinden het dus super lekker.
In kip zit naar het schijnt wel veel eiwitten, dus niet goed voor nierpatientjes...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door Sunnetje »

Kip durf ik niet meer zo goed aan, omdat hij op voer waar kip in zat altijd slecht heeft gereageerd :)

En tja, dat hele 'elimineren' durf ik niet zo goed, Rambo krabt zich echt helemaal open wanneer hij een allergische aanval krijgt.

Dit was Rambo op het ergst:

Afbeelding

Afbeelding

Dat wil ik hem niet meer aandoen :) Hij heeft vorige week wat brokjes van Isis gepikt en hij heeft nu alweer kleine wondjes op zijn koppie, dus hij reageert erg snel. Rauw vlees uit de diepvries kan ik uiteraard wel proberen.

Zou Carnibest misschien ook geschikt zijn hier? Al zit ik dan inderdaad toch wel weer met dat ik het zal moeten proberen..

Ik ga nu in elk geval bij Zooplus snoepjes van Yarrah (smaak eend) en Dokas bestellen, en natvoer van Yarrah (smaak rund met chicorei) :) eens kijken of dat aanslaat :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat zijn wel serieuze wonden.
Cuzco heeft het ook gehad. Hij had het ook bij voer met gevogeltesmaak, maar tegen kip kan hij wel tegen. Ik denk dan ook dat het bij hem eerder merk-gerelateerd is dan smaak... maar dat hoeft niet bij elke kat zo te zijn.

Hopelijk krijgt Rambo het niet meer! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
mini mausie en fred
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:55

Re: Snoepjes/traktaties voor een kat met voedselallergie?

Bericht door mini mausie en fred »

elke keer als je de kat op een ander dieet zet, dan kan het zeker wel 7 tot 8 weken duren voor het resultaat bied. en rauw varkensvlees moet je echt niet geven, hier kunnen parasieten in zitten die besmettelijk zijn voor katten. Er is ook een merk (Hill's) die hebben een heel breed scala aan hypoallergeen voedsel nat en droog,
kijk maar eens op deze website: http://www.newpharma.be/apotheek/cat/di ... 01614.html
Plaats reactie