Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Repsaj »

Ben heel erg benieuwd wat de dokter heeft gezegd en gedaan....

Laat je het even weten?
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

ze hebben foto's gemaakt en bloed geprikt, op de foto was een verstopping in de darm te zien.
van het bloed krijg ik van de week de uitslagen.
dan krijg ik ook evt medicatie,mocht al wel klein beetje olie door het eten doen, om de ontlasting zachter te maken.

ik wacht nog even op de uitslag voordat ik iets van druppels ga gebruiken, ik las op de site van A.Vogel dat ik ook passieflora kan geven, heeft iemand hier ervaring mee?
bij een dierenwinkel hebben ze ook druppels voor angstige katten,weet alleen de naam niet.
waar zou ik het verstandigst aan doen?
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Heb je Isogel gekregen? Dat werkt goed tegen verstoppingen en is een natuurlijk product. Je kan overwegen haar dat te geven: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... l/251/1/1/

edit: bedoelde de dierenwinkel Puur Nervositeit? Dat heeft bij Bindi heel goed geholpen bij vuurwerkangst op oud en nieuw. Is een homeopatisch middel.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Repsaj »

Hier heb ik geen ervaring mee. Kan ik je helaas niet mee helpen.

Ben je al wat geruster nu? Heeft de DA je gerust kunnen stellen?
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

heb nog geen medicatie gekregen, moet eerst de uitslag van het bloedonderzoek afwachten.

ben nog niet helemaal gerust, komt pas na de uitslag denk ik, vanochtend had ze al weer gebraakt :???: zaten wel wat haren bij.. maar toch blijft dat braken me niet lekker zitten :-(
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

*zucht* blijf maar bezorgd, heb er vannacht bijna niet van geslapen, alles van floddertje spookte door mijn hoofd, en dan droom je ook nog dat de DA belt dat ze erg ziek is en ze moet worden ingeslapen :cry: (niet de eerste keer dat ik dat droom).

dit klinkt mss wel erg stom :oops:

vannacht heb ik alles mbt flodder op een rijtje gezet.

toen ik haar uit het asiel haalde was ze echt vel over been, als ik d'r aaide voelde ik alleen maar haar botten, toen heb ik ze gelijk op RC Indoor gezet.
hier een fotootje van hoe ze bij me kwam:

Afbeelding

na 2 weken voelde je gelukkig weer meer vacht met aaien, maar ze blijft wat aan de magere kant.
dinsdag woog ze nog geen 3,2 kilo (en dat met een volle blaas en darm) terwijl ze mijn inziens wel goed eet.
flodder is sinds begin januari dit jaar bij me, haar stemming wisselde wel.
sommige dagen liep ze de hele tijd achter me aan, andere dagen lag ze hele dagen in een ander kamertje (waar ze nu ook veel verblijft)
toen had ze af en toe ook haar wat nurkse buien, maar dat is mss ook wel weer karakter.

ik weet het gewoon echt niet meer
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Repsaj »

Volgens mij doe je goed je best om haar te verzorgen! Jij kan denk ik ook wel een kalmerend middeltje gebruiken. ;-)

Mooi beessie trouwens!

Ik ben erg beneiuwd wat de uitslag is. Laat je even weten wanneer de 'cijfers' binnen zijn?
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

dankje:)
ze is inderdaad erg mooi, zal nog voor een recente mooie foto zorgen,kunnen jullie zien dat ze al aardig bekomen is en hoe mooi ze is;)
helaas nog geen uitslag, maar goed ben redelijk rustig nu haha.
dat spoken komt denk ik van commentaar uit mijn omgeving, opmerkingen over bedragen die ik er aan uit gegeven heb (in 1,5 week zo'n 275 euro) tot dat ik ze maar moet laten inslapen.
dat laatste is zeker iets wat ik niet zomaar zou doen,alleen als daar echt een medische reden voor zou zijn.
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

de dierenarts belde net, hij vond de uitslag verrassend goed :edance:
alleen morgen laxeermiddel ophalen.

alleen zou ik daarbij nog iets rustgevends willen geven, kan ik dan de bach druppels doen?
of destress?of toch iets anders?
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Repsaj »

Das goed nieuws! Lekker voor je. Nu maar rustig slapen :eshhh: Wat is de diagnose?

Ik persoonlijk zou in eerste instantie geen andere dingen geven.....maar das mijn idee. In tweede instantie zou ik iets met jasmijn geven.

Misschien kan je binnekort nog wat haarballenpasta geven, dat werkt ook licht laxerend. Dat is wellicht dubbelop nu.
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

Camoth schreef:Heb je Isogel gekregen? Dat werkt goed tegen verstoppingen en is een natuurlijk product. Je kan overwegen haar dat te geven: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... l/251/1/1/

edit: bedoelde de dierenwinkel Puur Nervositeit? Dat heeft bij Bindi heel goed geholpen bij vuurwerkangst op oud en nieuw. Is een homeopatisch middel.
heb tractonorm gekregen, 2x daags 5ml :shock: nou als dat niet helpt weet ik het ook niet haha.
Repsaj schreef:Das goed nieuws! Lekker voor je. Nu maar rustig slapen :eshhh: Wat is de diagnose?
alleen de verstopping in de darm
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Aha, tractonorm ken ik niet, maar als de DA dat heeft gegeven dan zou ik dat uiteraard geven en geen Isogel (kan wellicht geen kwaad, maar je weet nooit natuurlijk). Hoe gaat het nu met haar?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

het gaat best goed moet ik zeggen, tot mijn verbazing hebben flodder en bengel bijna de hele dag in dezelfde kamer gegelegen :shock: zonder blaas en gromwerk :grin:
hoop dat het een stap in de goede richting mag zijn.

de medicijnen neemt ze goed in (verstop het wel in voer) en zo te zien is er al wat ontlasting gekomen:)

alleen staat op het flesje dat katten met een gewicht tot 5 kilo 3ml mogen hebben, zou dan die 10 kwaad kunnen?
neem aan van niet, anders zou de da het niet voorgeschreven hebben toch?
Een kopje van Flodder & Bengel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door Camoth »

Bij twijfel kan je morgen natuurlijk altijd even bellen met de DA. Maar ik denk wel dat het goed is. Ik heb ook soms medicijnen mee gehad die ik anders moest doseren van de DA dan dat het in de bijsluiter stond.

Fijn te horen dat het de goede kant op gaat!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
floddertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:25

Re: Royal Canin Sensitivity of Sensible?

Bericht door floddertje »

ja denk ook wel dat het goed is, anders zou ie het niet voorschrijven, want als de laxeer niet zo werken moet er onder narcose de darm leeggespoeld worden.
geloof niet dat flodders daar echt op zit te wachten;)
De Isogel hou ik in ieder geval in gedachte, nog bedankt voor de tip trouwens, net helemaal vergeten te zeggen.
Een kopje van Flodder & Bengel
Plaats reactie