Kater van 10 kilo moet afvallen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door beestenbende »

Jack hebben wij gekregen uit de cattery waar Juli en Iris ook vandaan komen. Maar Jack is een hele lieve sukkel van 10 kilo, veel te zwaar dus. Thuis geven wij de katten Iams light om overgewicht te voorkomen, want nadat iedereen was geholpen kregen ze last van hangbuikjes. Hoe krijgen we Jack weer gezond en fit? Ze mogen door het hele huis banjeren en heb al flink wat speelgoed thuis.Om een beeld te krijgen, dit is Jack!
Afbeelding
Afbeelding
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door Biny »

Allereerst een hele mooie kat!
Is Light ook voeding om ze echt te laten afvallen, geloof het wel dus dat heb je dan al.
Verder, veel met hem spelen denk ik. Ik weet niet of er een andere manier is om hem af te laten vallen, misschien toch op een dieet zetten dat hij minder mag eten dan de rest.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door Umimeis »

Oei! wat een stevige vent zeg! :lol: , maar wel een schatje.
Ik denk gewoon dieet voer geven, die je ook aan de andere katten geeft en dan alleen brokken, geen natvoer geven in elk geval.
Anders moet je even de DA bellen voor advies, ik heb geen idee verder.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door Kattenbella »

Oow waauww, mooie man, inderdaad aan de zware kant. Volgens mij is de lightvoer het beste wat je kan geven en om suikerziekte te voorkomen moet een kat uitgedaagd worden om te gaan bewegen. Veel spelen, krabpalen, wandelen.
Henk hier is ook te zwaar , met hem moet ik ook echt aan de gang.

Sommige katten hebben gewoon aanleg. Henk eet niets meer dan de anderen, maar toch....

Heel veel plezier met je nieuwe katten en succes met het afvalprogramma!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
kittycat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:42

Re: Kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door kittycat »

Haha, ja ik ken het. Mijn Miep van 7 jaar is ook veel te zwaar (8 kilo) en sinds ik de katten van mijn moeder heb overgenomen en ze dus bij mij wonen, staat ze op dieet! Maar ja omdat je katten lastig kunt laten sporten, gaat het volgens mij nog heeeeeeeel lang duren voordat ze al dat overtollig gewicht kwijt is :eshifty: (bij mensen duurt dat zonder extra beweging ook ontzettend lang)

Daarnaast is Miep enorm lui en niet erg speels.. haar jongere vriendje Toon wel, maar als die met haar wil spelen wordt ze boos en begint ze te blazen. Speelgoed laat ze ook links liggen, hoe enthousiast ik ook met het touwtje of speelgoedmuisje sta te zwaaien... :cry:

Lastig!! De dierenarts had me aangeraden om haar voerschema alvast af te stellen op een kat van 5 kilo, dus meer eten krijgt ze ook echt niet. Mijn andere kat is van zichzelf al 5 kilo dus die krijgt precies zoveel voer als Miep. En dan is het nu maar afwachten en haar af en toe op de weegschaal zetten!

Veel succes ook met Jack! :eangel:

Groetjes!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door lievelijn »

een laserlampje ;-) dat vinden veel katten erg leuk..
in ieder geval veel spelen!! en inderdaad light voer maar dan wel iets minder dan de rest proberen te geven..
maar zou zeker ook de da hierbij betrekken. er zijn zelfs da's met vaste kattenafvalspreekuren...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door beestenbende »

De oplossing heeft meneer al elf gevonden, want hij volgt me door het hele huis haha, ik loop ineens wat vaker de trap op en af en het laserlampje doet ook zijn werk.Hoewel het geen gezicht is als ze alle 5 achter het lampje aanzitten. Arme Hero is nog steeds bang en blaast af en toe als je te dicht bij komt, we laten hem gewoon met rust en hopen dat het beter wordt.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kater van 10 kilo moet afvallen

Bericht door Cari »

Wat zal hij prachtig zijn, als hij een kilo'tje of 4 kwijt is :grin:
Het zal best even duren, maar met jouw trappentherapie en het laserlampje en light dieet moet het goedkomen!
Let je er wel op dat je de hoevelheid voer afstemt op zijn streefgewicht (of misschien ietsje meer in het begin) en niet op zjin huidige gewicht?
Wat je ook kan doen, is zijn brokjes stuk voor stuk wegschieten, zodat hij voor elk brokje op jacht moet ;-)
Veel succes samen!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie