Apart voeren... maar hoe?

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Apart voeren... maar hoe?

Bericht door rieneke »

umi, je kan vlees en vis beter rauw geven dan gekookt.
de kuikens zijn inderdaad erg goedkoop, en worden zeer gewaardeerd, maar de muizen zijn onbetaalbaar, zo'n euro per stuk.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Apart voeren... maar hoe?

Bericht door Umimeis »

Hmmm vreemd ik las ergens hier dat het niks uit maakt dat het gekookt of rauw is......
De 1 vind dit en de ander vind dat..... ik geef Flea gewoon wat hij lekkerder vind

Heb ook wel eens rauw vlees gegeven,maar dat eet Flea niet.
Dus het wordt gewoon gekookt vlees voor Flea
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Apart voeren... maar hoe?

Bericht door Cari »

Als katten geen rauw vlees gewend zijn, eten ze het vaak niet. Gekookt vinden ze meestal wel lekker. Met koken gaan goede stoffen verloren, maar als bijvoeding is dat niet zo erg. Let er wel op dat je nooit iets met botjes erin kookt, want die botjes worden dan hard, gaan splinteren en kunnen de kat in grote problemen brengen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Apart voeren... maar hoe?

Bericht door Uumie »

Gisteren hadden mijn vriend en ik kipfilet bij het avondeten. We hadden een klein stukje afgesneden voor elke kat en dat gekookt (rauw hadden ze inderdaad geen interesse in...) Nou! :shock: George en James smulden het binnen een paar seconden op en kwamen zeuren om meer.
Ze zien er met dit dieet ook meteen een stuk gezonder uit, vooral George. Hij heeft geen vettige vacht meer en lijkt een stuk voller dan eerst. Echt een mooierd wordt het. ;) Vanmiddag komt er ook de bestelde droogshampoo aan, ik ben benieuwd hoe hij er dan uit gaat zien! :verliefd: James zit wat strakker in zijn vel, zijn hangbuikje is al een stuk kleiner, haha! Ik merk toch wel het verschil tussen hoogwaardig voer en standaard voer. Het is alleen jammer dat RC nogal duur is, zoveel geld hebben we nu eenmaal niet. Maar als ik zie hoe ze ervan opknappen, zeker in combinatie met 'natuurlijk voer' zoals ik het noem (vis en kip etc)... dan is het me het geld zeker waard! En de snacks en het vlees kosten natuurlijk geen bal, dus daar ga ik sowieso wel mee door. Het apart voeren gaat ook prima, ze eten eigenlijk alleen hun eigen brokken en niet dat van de ander.
Kuikens en muizen vind ik nog een beetje akelig, dus ik ga me eerst verder inlezen voordat ik daar eventueel mee begin.
Maar erg bedankt voor jullie hulp, heerlijk om te zien dat ze er zoveel beter uit gaan zien! :D
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie