twee katten - mager & dik

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
buddo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 12:35

twee katten - mager & dik

Bericht door buddo »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zoek eigenlijk antwoord op een vraag.

Wij hebben twee katten (m van 2 jaar en v van 6 jaar). De ene is redelijk dik, de andere redelijk mager. Ze eten allebei hetzelfde (Royal Canin Fit32), ook omdat we niet weten hoe we het eten kunnen scheiden. Hoe kunnen we onze magere kat meer laten eten (of ander voer laten eten) en onze dikke kat minder laten eten (of ander voer laten eten) zonder dat ze elkaars bakjes leegeten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: twee katten - mager & dik

Bericht door Umimeis »

Je kunt ieder in in een apparte ruimte zetten als ze eten krijgen. De ruimte waar de wat magere kat eet wel gesloten houden voor die andere kat. Verder kun je die ene kat die wat mager is ook wel wat natvoer erbij geven, naast de brokjes. Gewoon een kwart van een blikje natvoer.
Ik geef mijn kat naast brokjes ook elke dag een kwart natvoer 1 of 2 keer per dag, ( 's ochtends en soms 's avonds)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
hchristiaens
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:30

Re: twee katten - mager & dik

Bericht door hchristiaens »

Hoi,

Ik zit hier ook met hetzelfde probleem. 1 kat krijgt dieetvoeding wegens nierproblemen en de ander mag dat niet hebben wegens overgewicht. Ook hier heb ik dus de dikke en de dunne thuis ;-) . Het blijft lastig omdat ze juist elkaars eten willen eten. Meestal geef ik ze een aantal keren per dag een kleine portie eten wat ze meteen op kunnen eten. Ik blijf er dan bij staan en zorg dat ze allebei bij hun eigen bakje blijven. Het kost wel wat tijd en energie, maar goed, dan weet ik wel dat ze allebei het juiste eten binnen krijgen. Ze hebben al een jaar lang apart voedsel, maar helaas zit het bij hen dus nog steeds niet in het systeem dat ze bij hun eigen bakje moeten blijven, de verleiding lonkt!!! :???:

Groetjes van Hanneke
Rust zacht mijn lieve Nala...:'(
Plaats reactie