Overgaan op ander voer na castratie? En hoe verder?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Overgaan op ander voer na castratie? En hoe verder?

Bericht door beestenbende »

Onze jongens van ca 7 maanden gaan morgen onder het mes :roll: Maar heb even een vraag. Wij kopen morgen een grote zal Iams van 10 kilo.( aanbieding van een leverancier, die we kennen) Nu wordt ons aangeraden om hun nog steeds kittenvoer te geven, omdat ze het in feite nog zijn. Maar ik krijg steeds tegengestelde antwoorden.. Moet ik ze nog aan het kittenvoer zetten (waar ze al een tijd vanaf zijn overigens) Of wel gewoon Iams geven, voor volwassen katten???

Moeten de twee straks in een bench? Ik zat zelf te denken om een lekker dik kleed neer te leggen en de kattenbak zonder deksel neer te zetten en het voer en water er naast te zetten....is dit een goed plan?
Graag zie ik jullie reacties, want weet eigenlijk niet meer wat nu wel en niet goed is :edoh:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: overgaan op ander voer na castratie? en hoe verder??

Bericht door rieneke »

ik zou ze gewoon aan het adult voer zetten, maar niet van de ene op de andere dag.
eerst rustig aan mengen met het kittenvoer wat ze gewend zijn.
en in een bench hoeven ze niet hoor, ze zoeken zelf wel een lekker warm plekje om hun roes uit te slapen.
zoals je in gedachten hebt is een strak plan, zet alleen het eten en drinken niet te dicht op de kattenbak, daar houden katten niet van.
en draai de verwarming lekker een tandje hoger voor ze, even verwennen :smile:

edit; ik lees net dat ze al van het kittenvoer af zijn, dan is het helemaal geen probleem toch?
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: overgaan op ander voer na castratie? en hoe verder??

Bericht door beestenbende »

He gelukkig, ik zie er wel een beetje tegenop hoor...vind het best wel sneu. Maar goed, ook noodzakelijk. We gaan dus gewoon door met adult voer. Hoe lang blijven ze eigenlijk wat van de wereld??
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: overgaan op ander voer na castratie? en hoe verder??

Bericht door rieneke »

bij mij heeft drop 4 uur in coma gelegen, toen was hij zichzelf weer.
Plaats reactie