Voeding na castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over dieetvoer
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voeding na castratie/sterilisatie

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou een brok met minder koolhydraten kunnen geven. Ook het natvoer zonder granen en suikers.
Als je inspiratie zoekt: www.zooplus.nl

En dan afwegen... Houdt je eerst aan de richtlijnen op de verpakking en laat hem heel zachtjes afvallen. Als ze te dik blijven, minder geven. Zo simpel is dat. Het zijn maar richtlijnen op de verpakking, je moet toch steeds naar de kat zelf kijken.
Nu is een Brit wel een forse kat (zacht uitgedrukt), dus 7 kg lijkt me nog niet eens gek veel voor een volwassen brit-kater....
Maar als hij te dik is, kan hij beter wat afvallen.
Maar dan zou ik dus de koolhydraten beperken. Die geven namelijk een hongergevoel. Vet geeft een voldaan gevoel. En je moet dan minder voeren.

Meer natvoer geven (en dan minder brokken natuurlijk), werkt naar het schijnt ook tegen overgewicht, maar dat heb ik zelf nooit ervaren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Voeding na castratie/sterilisatie

Bericht door Adriana »

met natvoer kun je kh-arm voeren, dat lukt je met geen enkele hard brok, bovendien zit er veel water in natvoer, dus het lijkt veel maar er komt veel minder binnen dan met hoge energie brokjes.
met zoveel katzels zou je voor natvoer kunnen kijken naar de Bozita tetrapaks bij Zpls
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ikbenanous
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:27

Re: Voeding na castratie/sterilisatie

Bericht door ikbenanous »

Hallo allemaal
Badankt voor de tip! Ik ga eens proberen met natvoer kharm.
Inderdaad britten zijn nu eenmaal stevige katten en zeker de gecastreerde katers.
Ik laat weten of dit lukt
Groeten Anouschka
saar17
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 aug 2012 14:56
Locatie: Antwerpen

Re: Voeding na castratie/sterilisatie

Bericht door saar17 »

Hoi iedereen!
Mijn kat is net gesteriliseerd (6 maanden oud is ze) en van de dierenarts kreeg ik een zakje Hill's mee 'Vet Essentials Neutered Cat Young Adult'.
Nu krijgt ze Hill's kittenvoer en ik wil sowieso de zak nog opmaken en mengen met ander voer. Mijn vraag is echter of ik beter gewoon Adultvoer geef, of voeding die specifiek voor gesteriliseerde katten gemaakt is?
Het is een binnenkat, dus veel buiten gaat ze niet, maar ze is wel actief. Ik zag op Zooplus dat Royal Canin ook voer heeft voor gesteriliseerde katten jonger dan 7 jaar. Wat denken jullie? Alvast bedankt! :)
Plaats reactie