Graag ervaringen met nierdieet!

Voor alle vragen over dieetvoer
Gesloten
Gebruikersavatar
mbloe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:57

Graag ervaringen met nierdieet!

Bericht door mbloe »

Hey, ;-)

Mijn kat moet een nierdieet, zijn nieren werken nog maar voor 25%.
Helaas eet hij hier zéér slecht van. De harde droge brokjes dat gaat wel, maar het natte voer.... :enaughty:
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten.
Ook zou ik willen weten of ik ander eten kan geven met een laag ruw-eiwitgehalte, zoals bv de kuipjes van Sheba, en Gourmet Gold, de laatst genoemde heeft 7,3.....
("slecht" eten is wel altijd beter dan niet eten toch??)

Groetjes Mariska ;-)
Knuffel, Tosca, Drabber, Tarzan en Lapke
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Graag ervaringen met nierdieet!

Bericht door Hilda »

"slecht"eten is inderdaad beter dan niet eten want anders verzwakken ze erg snel!
Als hij de dieet brokjes wel eet zou ik die alleen geven.Als je ze 's ochtend afweegt kan je zien of hij ongeveer eet wat hij zou moeten eten op een dag,
zo kan je ook mooi in de gaten houden of hij minder of meer gaat eten.
Senior brokken zijn ook nog weer beter dan de gewone brokken...als hij dus echt geen nierdieet wil kan je dat ook proberen.
Wat ook nog wel eens wil werken is de brokjes een beetje weken met gekookt water en ze dan lauw en geprakt geven,de geur komt dan meer vrij en daar zijn katten erg gevoelig voor.En je hebt nog verschillende merken nierdieet brokjes,misschien dat hij een andere smaak lekkerder vind?Mijn Suizer (kater van bijna 7 jaar)krijgt de brokjes Renal van Royal Canine hij eet ze met smaak,de zakjes natvoer van het zelfde merk hoeft hij ook niet.
Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
mbloe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:57

Re: Graag ervaringen met nierdieet!

Bericht door mbloe »

Hoi Hilda,

Tarzan eet ook niet zo graag de harde brokjes, maar zo af en toe.... ;-)
Ik heb nu van Gourmet eten gekocht, met een ruw-eiwit-gehalte van 7,3. Moet het nog uitproberen. Hij eet wel Sheba, die ronde kuipjes. Het dieetvoer moet ik er zelf instoppen... :evil: Niet zo leuk voor de kat, en voor mij ook niet...
Het warm maken heeft geen effect op onze Tarzan, dat hebben we ook al geprobeerd.
De harde brokjes heb ik ook van Renal, en het zachte eten ook, maar dat eet hij dus niet. De dierenwinkel heeft nierdieet van het merk Integra, dat heb ik ook gekocht, en ga ik morgen proberen. Verder heb ik snoepjes en een blikje eten van Clinic FDS, de snoepjes eet hij, het blikje nog niet geprobeerd.(ook nierdieet)
Ik hou je op de hoogte!

Groetjes Mariska
Knuffel, Tosca, Drabber, Tarzan en Lapke
Gesloten