Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Oei! Dan zit ik er ver naast! Toevallig dezelfde kleur en naam ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Morris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2019 13:13

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Morris »

Zotvanpoezen schreef: 03 jun 2019 11:15 Oei! Dan zit ik er ver naast! Toevallig dezelfde kleur en naam ;-)
https://www.instagram.com/hiptobebob/

Rechtsonder op de cover staat ook "Deze cover is een ode aan Bob"
Volg me op Instagram: morristhecat.nl
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Daarom dacht ik het dus :grin:
Nog 1 keer off topic: Is het jouw Bob dan, Morris?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Morris
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 mei 2019 13:13

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Morris »

Nee, ik ben slechts een volger op Instagram van Bob.
Volg me op Instagram: morristhecat.nl
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door R1ck »

Nika moet echt niets van natvoer weten. ze hapt een paar keer en loopt dan weg. Ook als ik haar in de avond geen brokjes meer geef, maakt dit geen verschil. Jammer, want ik kreeg als tip dat natvoer goed is om medicatie in te verstoppen. Gelukkig is ze gek op liquid treats. Meeste snoepjes moet ze ook niets van hebben. Ze vindt het veel te leuk om er tegenaan te tikken en er als een gek achteraan te hollen (totdat ze onder de bank liggen). Andere snoepjes hengelt ze uit bakjes en door hindernissen en die verdwijnen meteen in dat bekkie. Kieskeurige meid.

Ik geef zelf Purizon brokjes (chicken and fish voor kittens). Ze is nu ruim 4 mnd oud en vindt dit heerlijk! Dit voer kreeg goede recensies en heeft relatief veel goede eiwitten en weinig koolhydraten. Nadruk op relatief. Ze groeit erop als kool en heeft goede ontlasting en een prachtige vacht.
https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
tbtirza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2019 21:20

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door tbtirza »

Stomme vraag misschien, maar hoe zorgen jullie ervoor dat jullie katten '' alles'' eten?

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een kwalitatief goed voer, maar wordt een beetje radeloos om steeds voer te bestellen wat ze niet eens aanraakt. Ze is ( helaas ) gek op Iams maar hiervan moet ze wel 5-6x per 24 uur naar de bak :-( dus dit wijst op veel afval/ballaststoffen wat geen toegevoegde waarde heeft..
Inmiddels heb ik Animonda en Hills geprobeerd.
Nu dacht ik om haar over te zetten op Hills, ( eerst mengen met Iams ) en als dit wat langer ligt, dan eet ze dit wel op, maar echt fan is ze niet...

Is er een tussen oplossing?
Lizzy
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Emmajoja »

R1ck schreef:Nika moet echt niets van natvoer weten. ze hapt een paar keer en loopt dan weg. Ook als ik haar in de avond geen brokjes meer geef, maakt dit geen verschil. Jammer, want ik kreeg als tip dat natvoer goed is om medicatie in te verstoppen.
Hier was dat ook zo met Terra. Leek meer op dat ze nog nooit natvoer had gehad. Uiteindelijk is ze er aan gewend. Nu eet ze niks anders meer.

Sent from my
Laatst gewijzigd door Emmajoja op 16 sep 2019 04:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Emmajoja »

tbtirza schreef:Stomme vraag misschien, maar hoe zorgen jullie ervoor dat jullie katten '' alles'' eten?

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een kwalitatief goed voer, maar wordt een beetje radeloos om steeds voer te bestellen wat ze niet eens aanraakt. Ze is ( helaas ) gek op Iams maar hiervan moet ze wel 5-6x per 24 uur naar de bak :-( dus dit wijst op veel afval/ballaststoffen wat geen toegevoegde waarde heeft..
Inmiddels heb ik Animonda en Hills geprobeerd.
Nu dacht ik om haar over te zetten op Hills, ( eerst mengen met Iams ) en als dit wat langer ligt, dan eet ze dit wel op, maar echt fan is ze niet...

Is er een tussen oplossing?
Meeste katten zijn zinnig met eten hoor.
Je kunt het indd mengen en dan langzaam overstappen.

Wat hier vroeger ook gewerkt heeft is gewoon laten staan tot de kat at. Werkte prima bij die kat.


Op dit moment heb ik mazzel met alles eters hihi. Dus alles wat ik voorschotel wordt gegeten. Zolang het goed voer is. (Nova trekt haar neus op voor Whiskas enzo.. Super grappig)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
tbtirza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2019 21:20

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door tbtirza »

Ik wou dat Lizzy dat ook deed; haar neus ophalen voor bewerkt voedsel, maar helaas is het hier net anderssom.

Daarnaast twijfel ik of ik wel door moet met Hills?? Misschien als tussen oplossing; zit iets meer vlees in dan Iams.. en dan steeds een beetje meer toewerken naar vlees met > 70% vlees?
Lizzy
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb voor mijn katjes ruim een maand de tijd genomen om over te stappen naar ander voer. Elke dag een heel klein beetje op of naast hun oude voer leggen (niet mengen) zodat ze het haast niet merken. Ze moeten trouwens ook aan de nieuwe geur en eventueel andere textuur wennen. Niet alleen de smaak. Hoe meer tijd je ervoor neemt, hoe meer kans om te slagen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
tbtirza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 aug 2019 21:20

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door tbtirza »

Zotvanpoezen schreef: 16 sep 2019 10:14 Ik heb voor mijn katjes ruim een maand de tijd genomen om over te stappen naar ander voer. Elke dag een heel klein beetje op of naast hun oude voer leggen (niet mengen) zodat ze het haast niet merken. Ze moeten trouwens ook aan de nieuwe geur en eventueel andere textuur wennen. Niet alleen de smaak. Hoe meer tijd je ervoor neemt, hoe meer kans om te slagen.
Ik heb het gevonden!! :grin: :grin:
Ik wou toch nog Thrive proberen, zowel droog als het natvoer en dit vind ze heeeeeeeerlijk ! :edance: :edance:
Mengen was niet eens nodig voor de smaak. Ik ben super blij :grin:
Lizzy
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Moni3 »

Verschillende merken bieden ook proefverpakkingen aan. Even opzoeken op internet. Zo heb ik onder andere Yarrah, Renske en Ecostyle laten proeven.....maar er zijn er vast meer die je in een kleine verpakking van ongeveer een Euro kan bestellen.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door watervlooi »

Ik vroeg mij af of er hier mensen ervaring hebben met het voer van Edgard & Cooper. Ben erg benieuwd hoe katten het vinden.
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Coraline »

Nee, geen ervraing.
Ik wilde reageren op de reacties over verschillende merken en uitproberen. Sommige dierenzaken hebben smaakgarantie op diverse soorten kattenbrokken. Heel fijn, want zo kon ik wat uitproberen en terugbrengen.
Mijn kittens hebben allebei een andere smaak, maar gelukkig weet ik nu welke merken ze in ieder geval lekker vinden. Sommige merken, Wild Freedom en Royal Canin, vinden ze beiden lekker. En ik heb ooit “Brit” gekocht, waarvan ik bij god niet weet wáár Ik die gekocht/ besteld had, maar die zij ook zálig vinden.
Ze zijn nu 6 maanden en ik merk dat ze al wel behoefte krijgen naar volwassener grootte aan brokken.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Ani »

Op kattenbrokken (Royal Canin) was mijn kitten al snel uitgekeken. Ik ben met drie maanden overgestapt op luchtgedroogde & geperste ‘brokjes’ van Ziwi, waar ze direct op overstapte. Eerste twee dagen wel even wat aan haar geven naast het bakje, maar ze vindt het heerlijk. Ook het natvoer van Ziwi.

Sinds het weekend gestart met versvoer (kvv), zacht karkas en orgaan (barf)van Oervoer. Ze is nu bijna zeven maanden. Ik wissel per dag met Ziwi Peak, om haar gestel en darmpjes te laten wennen. Vanavond trok ze haar neus in ene op voor de Ziwi brokjes. Terwijl zij haar brokjes at haalde ik het versvoer uit de vriezer om samen te stellen voor morgen en Winston stond ineens naast me te mauwen en te bedelen. Nu is zij wel een makkelijke eter en een lekkerbekkie, maar ik had niet voorzien dat overgang naar barf zo gemakkelijk zou gaan.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie