Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Kyra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2003 22:57
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Kyra »

Ik heb zeer slechte ervaringen met RC,poezen raken onherroepelijk aan de diarree,ook het hondevoer van rc is rommel in mijn ogen ,mijn honden hebben meer ontlasting en zijn vaker aan de diarree met royal canin,royall canin expirimenteert teveel met nieuwe soorten (zoals perzenvoer,siamezenvoer etc,in mijn ogen al helemaal nonsens)en laat het oude assortiment voor wat het is en word dus nooit verbetert(Croc voor honden is hier een vb van)

Mijn katten krijgen al jaren Hills en Eukaneuba en dat zijn in mijn ogen de betere voeren.
Ons honden krijgen sinds maanden Smolke en dat bevalt me 100% beter dan RC.
Groet Ria
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Pippin krijgt RC Indoor. Hij doet het daar geweldig op (vacht, ontlasting etc) en hij vindt het heerlijk! Jesse krijgt nog kittenvoer, ook van RC. Ook hier dezelfde ervaring. Met andere woorden: Ik stap nooit meer op iets anders over!

Overigens kreeg mijn vorige kat altijd Technical, wat eerst als hoogwaardig voer bekend stond en later bij veel winkels uit het assortiment gehaald is, omdat de kwaliteit achteruit ging (maar de prijs niet!).

Mijn advies is om bij twijfel je vragen/aantijgingen neer te leggen bij de fabrikant. Ze zullen daar echt heel goed mee omgaan, omdat ze anders veel klanten gaan kwijtraken.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse (& Blink)
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Ervaring met kattenvoer Nature diet/nadico?

Bericht door viri »

ik heb wat gelezen op het internet over deze twee soorten voer.het vlees zou gestoomd zijn in de verpakking en zou dus vers zijn.ik wil mijn katten heel graag af en toe vers geven en ik heb allle merken al geprobeerd maar ze lusten echt niks.(ik heb echt alle methodes ook al geprobeerd) ook heb ik weinig opslag ruimte in de vriezer en geen plaats voor een 2e.
hoe denken jullie over dit voer?hebben jullie er ervaring mee?het zou vers moeten zijn en omdat t gestoomd is kan je het buiten de kloeling bewaren.ik wil ze voor de afwisseling is wat anders geven,het liefst natuurlijk iets gezonds en van blikvoer gaan ze aan de diaree.
meer info over dit voor : http://www.renske.nl en voor nadico : http://www.avicultura.nl en dan bij de hondenvoeding (heb ze gemaild en t is ook geschikt voor katten)
Gebruikersavatar
Meisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2004 21:38
Locatie: Sfeervol Antwerpen

Ervaring met kattenvoer Nature's Variety?

Bericht door Meisje »

Sinds vandaag ben ik overgestapt op Nature's Variety. Ik had er al eens het een en ander over gelezen en het betreft "natuurlijk holistische voeding". Hiervoor gebruikte ik al enige tijd Nutro, maar Nature's Variety schijnt nog hoogwaardiger te zijn, omdat het in een andere klasse valt. Het is voeding gebaseerd op rauw vlees i.p.v. op kip en granen,
waardoor alle nodige vitaminen, mineralen, amino-zuren e.d. beter bewaard blijven.
Ik ga dit nu eens een maand aankijken, om te zien of het bevalt. Over Nutro was ik ook zeer te spreken, maar voor mij geldt: hoe hoogwaardiger en natuurlijker, hoe beter. Ongeacht de prijs. Zijn er mensen op dit forum, die al ervaringen hebben met Nature's Variety of die er meer van af weten?

Ik woon zelf (als NL) in Antwerpen en de groothandel bevindt zich ook in Antwerpen (Berchem) en je kunt alleen online bij hen bestellen. Op hun site kun je meer lezen over Nature's Variety. Vanuit Nederland kun je ook gemakkelijk een bestelling plaatsen via overschrijving. De website is http://www.dierenbenodigdheden.be
Misschien dat het ook in een dierenspeciaalzaak te krijgen is, maar welke dat weet ik niet. Het betreft hier zeer hoogwaardige voeding, dus in een gewone winkel zal je het niet kunnen krijgen. Reformwinkel misschien, maar ik ben niet zeker. Veel katten hebben last van nieren, blaas, spijsvertering e.d. Nature's Variety bestrijdt en voorkomt met haar voeding de oorzaak hiervan en niet slechts de symptomen, zoals de
meeste commerciele diervoeders. Waarschijnlijk dat een dierenarts je ook meer over deze voeding kan vertellen/adviseren.
Laatst gewijzigd door Meisje op 29 jun 2004 15:05, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Er is ook de RC selection cat. Ik zag dit voer laatst bij de Jumper in Nijmegen en vroeg me al af wat nou het verschil is. De RC selection cat is veel goedkoper dan bijvoorbeeld RC fit 32. Maar ik neem toch aan dat het ook door Royal Canin wordt geproduceerd, anders mag het niet die naam dragen.

Is er iemand die dit aan zijn kat geeft? Weet iemand wat de verschillen zijn met de andere RC producten?

Ik heb RC ook gemaild met deze vraag:

Het antwoord van Royal Canin, heel uitgebreid (fijn!):

De Fit 32 is een product uit het Feline Nutrition assortiment. Royal Canin
Feline Nutrition voedingen zijn volledige kwalitatieve voedingen en
bijvoeren met een andere voeding is niet aan te bevelen en zelfs af te
raden. De voedingen zijn hoog verteerbaar en de kat heeft er minder van
nodig. Hierdoor zullen de voerkosten per dag lager uitkomen. Uw kat heeft
minder ontlasting door de hoge mate van verteerbaarheid en de ontlasting
heeft een minder penetrante geur. Royal Canin Feline Nutrition is beter
voor de gezondheid van uw kat.

Fit 32 is een complete voeding voor volwassen katten, met een normaal
lichaamsgewicht. Het energiegehalte van Fit 32 is niet te veel, maar ook
zeker niet te weinig voor katten die ook naar buiten gaan. Fit 32 bevat
alle ingrediënten die een gezonde volwassen kat nodig heeft.
Hairball Transit System zorgt d.m.v. vezels ervoor, dat de haren die
blijven hangen in het maag-darm kanaal voor het grootste gedeelte met de
ontlasting worden afgevoerd. Hierdoor helpt Fit 32 haarballen voorkomen.

Naast deze voedingslijn waarin rekening gehouden wordt met de levensstijl
van de kat hebben wij Selection voeding. Het verschil tussen Selection en
Feline Nutrition zit in de kwaliteit van de ingrediënten. Hoe hoger de
kwaliteit hoe beter de vertering en opname van de voeding. Door de hogere
verteerbaarheid en opname hebben katten van een hogere kwaliteit voeding
ook minder nodig.

De hoogste kwaliteit van Royal Canin vindt u terug in de Feline Nutrition,
dit is een superpremium voeding. Vervolgens komt de Selection.
Omdat de Feline Nutrition de beste producten voor de kat bevatten maken wij
hier promotie voor via onder andere internet en doen wij dit niet voor de
Selection.

Indien uw kat overschakelt op een nieuwe voeding, adviseren wij u om
gedurende een week de nieuwe voeding in toenemende hoeveelheid te mengen
met de oude voeding. Zo kan uw kat rustig wennen aan de nieuwe voeding.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u nog
vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer
0413-318400 of via e-mail info@royalcanin.nl


Ik ben wel tevreden met het antwoord. Voor mij betekent het dat ik Fit 32 ga voeren, nu Minerva en Luna bijna kitten-af zijn!

(Bella, ik zal zelf ook eens naar de waarden kijken of vragen in de winkel!)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik kijk wel vrij strikt naar de voeding van mijn katten, omdat het opvalt dat echt de meeste katten aan een nieraandoening overlijden hier.
Ik heb al zo'n 25 jaar redelijk wat katten en de meesten gaan aan deze aandoening dood.
Ik ben ervan overtuigd dat dit iets met de kwaliteit van hun voeding te maken heeft en probeer dit voor mezelf aan te tonen door ze voeding aan te bieden dat goed voor ze zou moeten zijn. RC hoort daarbij en ook Hills. Ik geef de oudere dieren nierdieet en heb daar het leven van Mimi al mee gered.
Ik blijf kritisch kijken naar alle voeren.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
tineke19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:13
Locatie: België

Ervaring met kattenvoer Felidae?

Bericht door tineke19 »

Hoi allemaal,

heeft iemand ervaring met het kattenvoer genaamd Felidae?
Hier kan je er meer overlezen http://www.dierenbenodigdheden.be/N_grp_10_18-1.html
(op foto's klikken voor analyse en ingrediënten)

Zelf geef ik nu Royal canin Vetcat voor gecastreerde katers respectievelijk kattinnen, gemengd met RC indoor.
Onze vorige kat, bij mijn ouders thuis, die kreeg gewoon Friskies indertijd, hij is uiteindelijk gestorven aan nierinsufficiëntie en blaasgruis op de leeftijd van 17,5 jaar :cry: (ik mis hem nog steeds heel erg) . Ik vraag mij altijd af in hoeverre dit anders was geweest als hij betere voeding had gekregen... :???:
Nu wil ik kost wat kost vermijden dat onze huidige katjes weer last krijgen van hun nieren en allerlei andere kwalen en misschien ben ik hierin soms wat te obsessief :oops: maar vandaar dus de RC

Die Felidae ziet er wel enorm veelbelovend uit qua ingrediënten enzo, niks geen rommel erin. Maar wat denken jullie? Ben een beetje bang voor de overstap... :catconfused:

PS: hier ook nog de amerikaanse site van Canidae/Felidae
http://www.canidae.com/

EDIT:
Iemand ervaring/opmerkingen met/over Nature's Variety? (kan je ook meer over vinden op die site van dierenbenodigheden die ik hierboven aangeef)
Laatst gewijzigd door tineke19 op 30 aug 2004 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Wil je het dan gaan geven ipv RC brokken of als extraatje ernaast?

Ik gebruik op dit moment Almo Nature voor ernaast, dat is helemaal biologisch en holistisch en het ziet er perfect uit! (zou het zo zelf kunnen opeten)
Felidea ken ik niet, wel van gehoord, ik was al op zoek naar meer info maar kon het niet vinden. Dus bedankt :wink:

Weet je nog meer adressen waar het verkocht wordt|?

groetjes
Danielle
tineke19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:13
Locatie: België

Bericht door tineke19 »

yedamy schreef:Wil je het dan gaan geven ipv RC brokken of als extraatje ernaast?
Nog zoiets waar ik dan over twijfel. Het lijkt me wel erg gezond, dus in principe zou ik het wel in de plaats ervan willen geven, want het is toch veel natuurlijker dan RC lijkt me en dat kan toch ook wel weer veel problem voorkomen dacht ik zo... Maar anderzijds ben ik toch ook nog gevoelig voor die verkoopspraatjes (?) van RC, al die voedingen zijn zo speciaal afgestemd op specifieke behoeften...Ik wil gewoon het beste voor m'n katten en ik ben het op het moment even kwijt wat dat nu inhoudt... :???:
Ik gebruik op dit moment Almo Nature voor ernaast, dat is helemaal biologisch en holistisch en het ziet er perfect uit! (zou het zo zelf kunnen opeten)
ik zal ook eens kijken naar die Almo Nature, ken ik zelf niet. Meng jij dat dan onder RC, of staan er gewoon meerder etensbakjes?
Felidea ken ik niet, wel van gehoord, ik was al op zoek naar meer info maar kon het niet vinden. Dus bedankt :wink:

Weet je nog meer adressen waar het verkocht wordt|?
graag gedaan :wink:
ik weet geen andere adressen, zou op zich wel handig zijn als ik een winkel wist waar ik het zo kon halen, maar ik denk wel dat ze op die site ook aan Nederland leveren (ben zelf wel van België)

groetjes
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Op de aangevraagde proefzakjes van Felidae reageerden ze goed, zodoende dat ik gisteren een zoek van 3 kilo in huis heb gehaald. Voorlopig meng ik deze door mijn huidige voer, mocht de Felidae niet aanslaan dan stap ik uiteraard zo weer over op mijn oude voer. Zelf heb ik goede dingen gelezen en gehoord over Felidae, dus ik ben erg benieuwd,

Groetjes, Femmy
tineke19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:13
Locatie: België

Bericht door tineke19 »

Ja, de proefzakjes werden hier inmiddels ook smakelijk bevonden :wink:
Maar ik heb nog 10kg RC staan dus die moet eerst nog wat geminderd zijn...

Op dit ogenblik ben ik trouwens weer aan het twijfelen tussen Felidae en Nature's Variety, die zou ook erg goed zijn. Daar iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

tineke19 schreef: ik zal ook eens kijken naar die Almo Nature, ken ik zelf niet. Meng jij dat dan onder RC, of staan er gewoon meerder etensbakjes?
Almo Nature brokjes meng ik er nu doorheen (door RC). Vrijdag de proefzakjes Felidae in een bakje gedaan, het ging niet sneller op dan de RC of de RC gemend met Almo. Ik heb wel sinds het weekend flatsende katten :???: Maar ik weet niet zeker of dat komt doot de Felidea of de nieuwe smaak natvoer (oceaanmix) die ik heb gegeven..
Ik ben eerlijk gezegd positiever over Almo Nature dan over Felidae. Ik vond het ook niet zo'n prettige vorm die brokjes.
tineke19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2004 17:13
Locatie: België

Bericht door tineke19 »

Weet jij online ergens meer info staan over die Almo Nature brokjes voor mij? De Felidae-brokjes waren wel erg klein en speciaal van vorm ja, dat vond ik ook.
Enne.. wat zijn "flatsende" katten? :oops: (ik ben van België... :wink: )
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Dat betekend dat ze aan de diaree zijn :grin:
In Nederland is er weinig over te vinden, ik bestel het nu online bij http://www.zooplus.de/ gaat echt supermakkelijk en maar € 4,50 verzendkosten. (kijken onder Katze en dan onder Trocken (droogvoer) of Dose (blikvoer).)
Ik kreeg het mee van de fokster van een van mijn katjes en ik ben er echt heel erg enthousiast over.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ervaring met kattenvoer Oral Sensitive?

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik wilde hier eens vragen of er hier mensen op het forum zitten die ook Oral Sensitive geven van Royal Canin. Ik krijg het idee dat Demi (jongste Russenkater) niet tegen Indoor kan. Hij geeft nl. de laatste tijd vaak over. Het kan van het schrokken zijn omdat hij wel hele brokjes overgeeft maar ik wilde toch eens Oral Sensitive gaan proberen. Wat zijn jullie meningen? :zwaaien:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Plaats reactie